Søgning på: mediefag c eksamen. Resultater: 18821 til 18840 af 89230
  • navngivning af carbonhydrider

    Forumindlæg
    Hey :) er der nogle som kan hjælpe med hvordan jeg skal navngive carbonhydrider? har siddet både og kigget i Basiskemi C og Basiskemi B men jeg kan ikke knække koden? hvordan gør jeg ? vedhæfter et billede af den første del af min opgave :)
  • Vektoropgave.

    Forumindlæg
    I et kordinatsystem er givet 3 vektorera=(1,4) b=(3,-5) og c=(10,9) ((vektor kordinater)Bestem vektorer u og v så der gælder:u||a og v||b og c=u+vHvilke formeler skal der bruges?
  • Trekant

    Forumindlæg
    Under opgave 4: Kan nogen forklare mig hvordan man i vedhæftede dokument kan se at der er tale om en lige vinkel i vinkel C? Så vidt jeg har forstået ud fra min bog, så er en lige vinkel helt vandret og det er den jo ikke her i vinkel C? :/
  • afstanden?

    Forumindlæg
    hej Har et spørgsmål Trekant. Afstand Ha C = 60 Højden A Ha = 104 vinkel i trekant ABC er 60 grader. trekantens areal 8528. Hvad er afstanden B C? hvordan finder man afstand? skal man bruge sinus relationerne.
  • deling? øøh (lav ligning)

    Forumindlæg
    heei, er igang meed at lave en opg. - 3 børn A,B OG C skal dele 1015 kr. A får dobbelt så meget som B, der for 100 kr mere end C. - hvor meget får de hver?? - Hvordan får man en ligning ud af dét??
  • Vis at abc ≤ 1

    Forumindlæg
    Søger hurtig hjælp til denne opgave: Lad a, b og c være ikke-negative reelle tal hvorom det gælder at: (a + 1)(b + 1)(c + 1) = 8. Vis at abc = 1
  • Trekant ABC

    Forumindlæg
    Hvordan løser man denne opgave? I trekant ABC gælder [BC]=2[AB) og [AC]=(5/2)[AB] a) Bestem cos C b) Bestem arealet af trekant ABC udtrkyt ved c.
  • Sinusrelation

    Forumindlæg
    Hej Derude. Lille opgave til evt. interesserede! Find vinkel A og side a med sinusrelation udfra disse oplysninger: 'B=82,21 b=81,99 C=109,91 c=110 vh Tonny
  • TI-nspire

    Forumindlæg
    Hey guys, er en ny ejer af en TI-nspire, og tænkte på om man kunne isolere ved hjælp af den? :) Altså hvis nu jeg vil isolere m i formlen C = c * m Ved godt at det er nemt at isolere, men du kunne være rart at vide, hvis man kunne det på en lommeregner?
  • Vilkårlige trekanter

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen. Jeg skal beregne Vinkel A, B og siden a. Jeg har fået oplyst Vinkel C, som er 76.9 og siderne b=11.6 og siden c=8.7. Håber nogle kan hjælpe.
  • Stil

    Forumindlæg
    Hvordan skriver man bedst muligt stil til eksamen for at opnå 12 ?
  • Forsuring af havet

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at læse op til eksamen og her er jeg ifm besvarelsen af et eksamensspm. kommet i tvivl om hele spørgsmålet om forsuring af havet: jeg ved at kulsyre afgiver en H+ og HCO3-. Men der står så videre i en artikel, at brintionerne fra kulsyren vil reagere med karbonationerne og dann...
  • Tips og tricks

    Forumindlæg
    Hej derude, Jeg ville høre om nogle af jer derude ville dele nogle oplevelser omkring AT-eksamen med mig. Hvad for nogle ting synes I man skal gøre for at det kommer til at gå bedst muligt med AT-eksamen, og hvad gjorde I, som var positivt? Jeg skal selv om her til sommer, og er ret nervøs for ...
  • Universitet

    Forumindlæg
    Hej SP, Jeg har et spørgsmål omkrig reeksamen. Jeg er lige nu igang med at tage et kursus indenfor laboratoriearbejde. Her er der ikke en ordinær eksamen, men blot 4 prøver som man skal have mindst 170 point i - og så får man bestået/ikke bestået. Mit spørgsmål er så, hvis man ikke kan opnå de 1...
  • Reducér i TII

    Forumindlæg
    Hvordan er det nu jeg reducére i TI Interactive?? Jeg skal reducére: 3*a(5*b - 2*c) + 4*b(3*c - 5*a) - 5*c(2*a + 9*b) En simpel forklaring tak :-)
  • statistik

    Forumindlæg
    Hej der der nogen der kan hjælpe mig med opgave c?
  • Fordoblingstid

    Forumindlæg
    Hvordan laver jeg opgave c i denne opgave?
  • HJÆLP!!!!

    Forumindlæg
    Nogen der kan udregne opgave c for mig?
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej, er der en som kan hjælpe mig med opgave a og c?
  • Opvarming af et koldt hus

    Forumindlæg
    Hej :) Håber i gider hjælpe mig med denne opgave. Den formuleres således: Opvarmning af et koldt hus. Et hus står uden opvarmning om vinteren. Temperaturen i huset er 3 ºC. Vi skal give et overslag over, hvad det koster at opvarme hele huset til 20 ºC med elvarme. Husets grundareal er 1...