Søgning på: tysk anders sein. Resultater: 18841 til 18860 af 103118
-
Rette? et par linier??
ForumindlægHallo my name is Signe Fog Nielsen. I am (15) fifteen years old. Im from a lillte town call Slagballe, about (20) twenty kilometre from this school. I live on a farm with my mom, dad and sister. My dad work as a farmer, my moms is a prison officer, and my sister hand out the news papers every son... -
Iteration, Guilloche-mønstre, Spirographkurver
ForumindlægDa jeg har matematik på a-niveau på htx, er det ikke sikkert der er meget hjælp at hente, men nu prøver jeg. For det første, der skal stå Iteration - og ikke integration. I har sikkert hørt om disse mønstre i overskriften, og i har sikkert set dem, men nok ikke beregnet dem. Det skal jeg til, ... -
Opgave 2.025 (1-årigt forløb til a-niveau)
ForumindlægI planen er givet et kordinatsystem med begyndelsespunkt i O. Et punkt P(x,y) bevæger sig i planen, således at det til tidspunktet t gælder, at x=t^3-12t y=t^2+2t (t er element i R) 1. Beregn koordinatsættet til hvert af banekurvens skæringspunkter med koordinatsystemets akser. P... -
Er det at snyde?
ForumindlægHejsa SP Har lige et spørgsmål jeg har undret mig lidt over. Er der nogen, der ved om det er snyd hvis man kopier noget fra en opgave man selv har skrevet? Den opgave det drejer sig om er blevet sendt til Urkund (en maskine som tjekker om man har lavet copy paste), dog vil der jo også fremstå i... -
Underlig sætning
ForumindlægHejsa :) der er en sætning som jeg ikke rigtig forstår og derfor ikke kan besvare spørgsmålet dertil. Sætning: ..."Call me but love and I will be now batised" ... Spørgsmålet lyder: What does the man want the girl to call him .. ?? På forhånd tak ! -
lille rettelse
Forumindlæghej, jeg vil høre om der er en gut der vil rette lidt grammatik, stavefejl i følgende tekst: Caroline Wozniacki is one of Europe’s best tennis players. In an age of only 11, the Danish girl is dreaming of being one of the best tennis players in the world, and there is every reason to think so.... -
Gymnasierne i Gentofte?
ForumindlægHej. Jeg overvejer kraftigt at gå på enten ØG eller GHG, da jeg bor tæt på begge. Men jeg ved ikke helt med snobberi, da jeg hører en hel del om det. Og snobberi vil jeg helt udenom. Er er nogle der kan fortælle om hvordan det er at gå der, om fagligheden osv? Eller måske en anbefalning af e... -
SRP
ForumindlægHej folkens. Jeg er allerede i gang med at udtænke hvad jeg dog kan skrive om i min SRP opgave. Har på forhånd valgt at det ene fag skal være bioteknologi men det andet fag ved jeg ikke endnu. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at skrive om noget dyrlæge relateret. Er der nogen som kan hjælpe mig?? ... -
Hjælp! Rydbergformlen og hydrogenlampe.
ForumindlægHej alle, Jeg er blevet stillet spørgsmålet: Hvorfor kan vi regne med, at bølgelængderne beregnet ud fra Rydbergformlen er de samme bølgelængder, som udsendes fra Hydrogenlampen? Har det her ikke noget at gøre med at Rydbergformlen er udledt af Balmerformlen, hvis eneste forskel er at Rydbergf... -
Hjælp til fysik - frekvens
ForumindlægHej! Jeg er gået i stå ved opgaven: "En lydbølge, der bevæger sig i atmofærisk luft, har frekvensen 500 Hz og bølgelængden 0,69 m. Bølgen rammer nu et andet materiale, og inde i dette materiale er lydes hastighed dobbelt så stor som i atmosfærisk luft. Hvad sker der med bølgens frekvens ... -
Andengradspolynomiet
ForumindlægHej. Kan en af jer hjælpe mig med opgave b), da jeg ikke forstår, hvordan det er muligt at finde det andet nulpunkt uden en fuld ligning. Og er svaret på opgave a) a>0, da grenene vender opad. Derfor positiv. C>0, da den skærer y-aksen over x-aksen. Håber på hurtigt svar. Tusind tak! -
Perspektivering af 2 forskellige malerier
ForumindlægHej! Jeg har valgt oplægget "Fattigfolk. I dødens venteværelse." til mundtligt dansk og jeg har et andet maleri som jeg vil perspektivere mit maleri til. Det hedder "Den Waagepetersenske familie", og er helt anderledes end mit, så hvordan kan man perspektivere? Det ville vær... -
Hej, har virkelig brug for hjælp til dette! Tak.
ForumindlægSofus sælger sin bil for 13.400 kr. Han vælger at sætte pengene i Danske Bank, hvor renten de første to år 3%, andet år 2,5%, tredje år 2,2% og femte år 1,2%. Hvad er den gennemsnitlige procentvise årlige rente i Danske Bank? -
Hvad må man konkret have med til forberedelsen til mundtlig Mat A?
ForumindlægJeg har forstået, at man må have alt, der downloaded på ens computer med i forberedelsen til mat A mundtlig, + noter, bøger og andet ikke-internetsafhængigt. Er det rigtigt? Kan man i så fald godt downloade en video, der gennemgår et bevis, til brug i forberedelsen, uden at komme i problemer? -
Halogenatom + kædereaktion
ForumindlægHvordan viser man at et halogenatom fjerner ozon via en kædereaktion? Er der en eller anden der kan evt forklare med tegninger? -
Idræt - HJÆLP!!!
ForumindlægSkal lave et grundtræningsprogram til badminton, men aner ikke hvordan et grundtræningsprogram skal opbygges!Er der nogen der har en model, eller kan hjælpe på en eller anden måde?!?!? -
Sinus cosinus.. HJÆLP
ForumindlægEr der nogen anden forklaring på at cos(90-v) = sinv end at det kan man se på enhedscirklen? -
Sort hul
ForumindlægHvad sker der hvis et sort hul kommer for tæt på Jorden? -andet end at Jorden bliver opslugt. -
bøger til farmaceut uddannelsen 1. og 2. år
ForumindlægHej Jeg har nogle børger fra første og andet år, som jeg sælger. De fleste er i god stand og prisen kan forhandles. -
Ligning
ForumindlægHej Løs ligningen 1/x + 1/(x-2)=0 1/x bliver til x-1, men hvordan forkorter jeg det andet led?
