Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18861 til 18880 af 117955
-
slags Funktion
Forumindlægheey er ret forvirret omkring emnet funktioner. og skal til eksamen i det. nogen der så ved hvor mange slag funktioner der findes. eller bare de relevante funktioner. og hvad de hedder samt deres formler. på forhånd tak :) -
Reducering
ForumindlægHej Jeg har i min første opgave på gymnasiet fået denne opgave: Reducer udtrykket (a-b)(a+b)+b(a+b)-a^2 Nogen kan hjælpe mig med den? På forhånd tak! -
Erhvervsøkonomi niveau 2005
ForumindlægDer skulle vel ikke være nogen liggende med en besvarelse af Erhvervsøkonomi niveau A eksamen fra 2005? har fået den som aflevering og sidder fast ved 3.2http://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/eoeahhxmaj05.pdf?menuid=151055Håber nogen kan hjælpe mig.. -
Mat-opgave - uden hjælpemidler
ForumindlægHej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna -
er skalarproduktet og arbejdsligningen det samme?
ForumindlægHej sidder og forbereder til MAT A eksamen og kom i tvivl om, om skalarproduktet og arbejdsligningen er det samme? -
Reducering
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at reducere udtrykket: (a – b ) (a + b) + b (a + b) - a2 -
Striftlig eksamenskarakterer A-niveau
ForumindlægHej Alle Sammen Jeg har oprettet denne her tråd, fordi vi i min klasse har et meget sjovt mønster, nemlig at alle dem der har lavet opg. 2 har fået lavere karakter end de plejer. Jer som lavede opgaven opdagede sikkert at der var fejl i opgaven. Jeg synes derfor det er en uheldig tendens, at dem... -
lysintensiteten 𝑓(𝑥) = 200 · 𝑎 ^x
Forumindlæghej folkens en eksamens opgave som jeg har brug for svar til med besvarelser. TAk (: Når lys trænger ned gennem vandet i en sø aftager lysintensiteten lysintensiteten f(x) er bestemt ved f(x) = 200 · a^x hvor x er dybden målt i meter. For en bestemt sø gælder, at lysintensiteten er 32 i... -
celler...
ForumindlægHej jeg går i 1.g og har fået nogle spørgsmål i biologi, som det er ret vigtigt at jeg kan svare på, men desværre har jeg været syg over en længere periode så er kommet bagud + at jeg ikke er særlig skarp til biologi. håber på at nogle er i stand til at hjælpe mig lidt med følgende spørgsmål :-) ... -
Hjælp til AT-opgave
ForumindlægJeg skal aflevere en synopsis i AT- religion/biologi om organdonation på torsdag.. Jeg er desværre stadig i tvivl om hvad der spiller ind på vævstype-bestemmelser. I den bog, vi bruger står der: Det er karakteristisk for MHC, at det viser stor genetisk polymorfi med et meget stort antal alleler s... -
behandle forskriften for et 2.gradspolynomium ??
ForumindlægJeg står og skal til eksamen MEGET snart, og jeg er helt lost i hvordan jeg skal kunne fremlægge noget med 2.gradspolynomiuet. Mit spørgsmål hedder: "Du skal behandle forskriften for et 2.gradspolynomium og komme ind på hvordan man bestemmer rødder og toppunkt. " Det jeg overhovedet ... -
ABO system!!!
ForumindlægHei. Er der en der kan forklarer mig om ABO systemet? jeg forstår det ik liige. -
studentereksamen
ForumindlægHej! Jeg er lidt i en træls situation hvor udsigten til at bestå gymnasiet her er lig nul, men så tænker jeg om man egentlig skal have en studentereksamen for at søge ind på hhv. kunsthistorie i KBH eller journalist/fotojournalist i Århus? Nogen der ved det? Og evt. nogen her der studerer kuns... -
Hjælp til Terminsprøve.. Nogen der kan hjælpe med eksponentielt voksende funktion?
ForumindlægHej..Jeg skal snart til terminsprøve i mat 2-årigt forløb til B-niveau..Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave?Det er en opgave under Uden hjælpemidler delen, så kunne godt bruge lidt råd..Jeg sidder og regner et gammelt eksamenssæt og har bare brug for lidt hjælp til hvordan denne opgave skal... -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
Rettelse af tekst (ca. 230 ord)
ForumindlægHejsa :-) Tysk er overhovedet ikke min stærke side, og jeg knokler rigtig meget med det. Så det ville være en stor hjælp hvis der var en der ville læse min tekst igennem, og rette fejl. Det ville være så stor en hjælp for mig, så jeg kan lære af mine fejl, og forhåbenlig ikke lave dem igen ... -
Kemieksamen??
ForumindlægHej...Jeg skal op til mdt. eksamen i kemi HN på fredag, og tænkte om der var nogle der ville fortælle lidt om hvordan det foregår? Ved godt at man først skal gennemgå noget teori og derefter en rapport, men hvordan er det smartest at fremføre teorien? Er bange for at det blir for refererende... V... -
Median??
ForumindlægNår der eks. står "median fra A skærer siden AC i punktet E" Så menes der en streg FRA vinkel b til midten af siden AC ikke? -
Astronomi
ForumindlægDet kan være, jeg har forpasset tiden, men lærere har også eksamenskuller og usunde interesser. Elleve eksamener. Kan du stikke den? Du får lidt oplysninger alligevel. Keplers love findes der tre af. Han formulerede dem på basis af Tycho Brahes optegnelser. Tycho var interesseret i at levere ammu... -
Hjælp-> eksponentielle funk.
ForumindlægHey.. Håber jeg kan få noget hjælp.. skal til mundtlig eksamen i morgen så sidder lige med de sidste ting som bare SKAL på plads.. Vi har fået en plan at gå ud fra, så her er mine spørgsmål..: -> Eksponentielle funktioner: betydningen af a (grundtal) og b, sammenhængen mellem a,p,r?? ->...
