Søgning på: matematik noter skriftlig. Resultater: 18861 til 18880 af 52201
-
Stx eller Hhx
ForumindlægHej alle sammen jeg står med et stort dilemma som gælder min fremtid. Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge Stx eller Hhx. Jeg vil hellere have Stx men så skal jeg have matematik på A jeg vil hellere have det på B og jeq er ikke så god til Kemi og Fysik som jeg også ska have på B Vil gerne læse vider... -
Er du en venligsjæl?
ForumindlægEr der en der ville rette mine oversættelser.. I think everybody is here today. Everybody, who takes to Africa, should bring their own medicine. No, whose knows him, think that he is guilty, but police believes it. People are these days busy, everybody knew, that it is not healthy, but nobody... -
Afledte funktioner
ForumindlægJeg er i gang med at finde de afledte funktioner, og WordMat har defineret dette til at være som nedenstående. Jeg skal finde det sted hvor tangenterne for de to funktioner har samme hældning. Men jeg synes det virker forkert. Skal hele beregningen med? Er det ikke blot det som jeg har markedet m... -
Medicinstudiet - primært til stud.med.
ForumindlægHej alle - primært med.stud. Jeg har altid ønsket at læse medicin - og har kæmpet hele min gymnasietid for at få et snit , der kunne give mig adgang til medicinstudiet . Det fik jeg - endte på 10,5 - og bliver derfor sandsynligvis optaget næste år, hvis jeg søger ind. Men nu tøver jeg lidt ... J... -
Fuldstændig reel løsning
ForumindlægJeg har Diff. Ligningen y^4+10y^2+169y=0 For at finde rødderne starter jeg med at faktorisere og for y*(y^3+10y+169)= 0 Men det stadig svært så jeg vil gerne lave den om til en 2.grad men hvordan gør man det? I et tidligere indlæg bliv der noteret at man skal dividere (y^3+10y+169) med y for at ... -
Studieretning på STX + kunstneriske fag - jeg er så i tvivl
ForumindlægHej. Jeg skal snart vælge, hvad jeg vil have som indgangsvinkel af studieretning på gymnasiet, STX. Lige nu går jeg på efterskole. Der er disse, jeg står mellem: Naturvidenskabelig - Nr. 1a Matematik, fysik, kemi (Matematik A, Fysik A, Kemi B) - Nr. 1b Matematik, kemi,fysik (Matematik A, Kem... -
NEJ MAN! IKK ENGELSK OVERSÆTTELSE!
Forumindlæghej med jer allesammen. engelsk er ikk lige en af mine bedste sider!" jeg er bare skod til det! og derfor skriver jeg ind til jer. vil i være sød og tjekke den her lille beskrivelse.. jeg ved der er fejl i den og vil meget gerne ha den rettet.. plzzz.. på forhånd tak!Dansk version:Jeg vil g... -
Rettelse af to korte tekster ! :))
ForumindlægEn der gider rette disse to tekster, må MEGET gerne omformuleres så det lyder bedre, og skriv gerne med fed, der hvor i retter/skriver noget andet i teksten. Text 2, må meget gerne kortes ned til omkring 150-160 ord, men det skal være sådan at jeg har "det hele" med alligevel.. Te... -
Bestemmelse af CH3COOh i eddike
ForumindlægJeg er 2. stx'er og har fået en rapport for. Problemet er, at jeg ik har været der den dag, hvor den blev forklaret. Det har resulteret i, at jeg nu sidder her og ikke rigtig kan besvare nogle spørgsmål. Derfor håber jeg, at der er nogle der kan hjælpe mig. Her er de ting der blev udleveret f... -
Islam - skriftreligion?
ForumindlægHej.Sidder lige om læser en tekst, hvor der står: "O I Skriftens folk, overdriv ikke i jeres religion og sig intet om Allah undtagen sandheden. Messias, Jesus, Marias søn, var kun Allahs sendebud og opfyldelsen af Hans ord, som Han sendte til Maria, og en barmhjertighed fra Ham." (Sura ... -
Udenadslære
ForumindlægI hvilket fag er det mest udenadslære:FysikKemiBiologi?Et meget kort spøegsmål. -
Hjælp til en engelsk oversættelse!
ForumindlægEr der nogen der gider se min oversættelse igennem for fejl? Jeg er nemlig ikke så god til engelsk, så det ville være skønt hvis nogen ville hjælpe :)Den danske version:Engang rejste jeg fra Oklahoma til Chicago for at besøge min bror, Rabbit. Han tog imod mig, da jeg stod af bussen og på vej hen... -
hjælp til en lille oversættelse (engelsk)
Forumindlæghey..kan i se om jeg har begået nogle fejl med hensyn til min oversættelse? og i så fald hjælpe mig med at rette dem..?Statsselskaber, der er ved at genvinde fodfæstet, er ikke den eneste grund til, at de ultrabillige billetters gyldne tidsalder måske er på vej mod enden i Europa. I øjeblikket er... -
Engelsk grammatik... Possessive pronominer...
ForumindlægHej allesammen..Jeg har her lavet 16 engelske sætninger, som jeg har oversat fra dansk af. Da jeg ikke selv føler, at jeg har helt styr på den engelske grammatik, håber jeg, at der er nogen, der har lyst til at kigge lidt nærmere på dem.Den danske oversættelse står længere nede på siden..1. She t... -
Tysk.. Haster håber virkelig at nogen vil hjælpe selv om det er sent. På forhånd tak.
ForumindlægNu nærmer sommeren sig, og i vores klasse diskuterer vi ivrigt, hvilken uddannelse vi skal vælge efter studentereksamen. Aviserne skriver, at hvis man vil have et job, så skal man læse medicin. De skriver også, at hvis man vil læse medicin, skal man have gode karakter.Men vores studievejleder sig... -
Oversætningsrettelse! :)
ForumindlægJeg skulle oversætte følgende tekst til engelsk: Benjamin havde nu tilbragt ca. 35 år i Kenya. Han ville snart blive 60 år og var begyndt at se nærmere på sit liv. Han havde ikke tidligere bekymret sig om sådanne filosofiske, eller snarere eksistentielle spørgsmål, men tænkte nu en del over ... -
Rettelse til oversættelse
ForumindlægVil gerne have hjælp til rettelse af den her tekst. oversattet fra dansk til engelsk. 3) Hvorfor har historien altid glemt kvinderne? Alle historiebøger handler om mænd og mænds beslutninger, og dog har den halve verden altid været kvinder. Hvordan levede de, hvad lavede de, hvilke tanker havde ... -
lille rettelse af sætninger
ForumindlægJeg tror, alle er her i dag. Alle, som tager til Afrika, skal medbringe deres egen medicin. Ingen, som kender ham, tror han er skyldig, men politiet tror det Folk har for travlt nu om stunder. Alle ved, at det ikke er sundt, men ingen ændrer deres livsstil. Vil du række mig saksen, der ligger på ... -
En lille oversættelse
ForumindlægHej det kunne være skønt hvis der var en der ville læse det her igennem!! Det ville være en stor hjælp. Marians far - som hun aldrig har mødt, fordi han var død før hun blev født - havde været en høj flot fyr. Moderen havde mødt ham til et selskab hos nogle fælles venner; de havde nydt hinandens ... -
Hjælp til oversætte
ForumindlægHej.. er der nogen, der vil lige rette oversættelsen fra dansk til engelsk.Tak Den danske version De kommer ti minutter efter, at timen er begyndt. De har ikke lavet lektier, har glemt bøgerne derhjemme, forstyrrer undervisningen ved at tale højt med sidemanden, går ud og ind af klassen, som det...
