Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 18861 til 18880 af 26896
-
Aflevering
ForumindlægHej derude! Jeg er igang med en aflevering, og sidder fast i denne opgave. I en model for en bestemt person kan sammenhængen mellem personens overfladeareal og vægt beskrives ved O=0,31*m^0,425, 50<m<150 Hvor O betegner personens overfladeareal (målt i m^2) og m betegner personens vægt (... -
hhx matematik
ForumindlægHej Jeg står her og kan ikke svare på disse spørgsmål. Håber I kan hjælpe mig. Eksponentiel funktioner 1- Gør rede for hvordan man kan undersøge hvilken matematisk model, der passer bedst til et datasæt. Lineær programmering 2- Redegør for kriteriefunktionen, samt hvordan niveaulinjernes betyd... -
Sfærisk Geometri
ForumindlægHej! Jeg har fået en opgave som jeg slet ikke lige ved hvordan jeg laver, da den skal laves i Nspire. c) fremstil i et geometriprogram en model, der viser henholdsvis storcrklen gennem nordpolen og københavn, og breddecirklen gennem københavn. Hvor på din tegning er københavns breddegrad afsat ... -
Hælp til bestemmelse af forskrift!
ForumindlægHej, jeg har problemer med denne opgave, jeg håber du kan hjælpe: Golden Gate Bridge indlæggesi et koordinatsystem med enheden meterpå begge akser. Koordinatsystemets nulpunkt ligger ved vandoverfladen hos den nordlige pylon til venstre i billedet. Bærekablets monteringspunkter på de to pyloner ... -
PLEASE HJÆLP MED DENNE HER AFLEVERING!!!! MED ET UDDYBENDE SVAR, FOR JEG FORSTÅR DET OVERHOVEDET IKKE!!!!
ForumindlægVIL VIDE OM DET JEG HAR LAVET ER RIGTIGT, OG HJÆLP TIL NOGLE OPGAVER. g) x fortæller om den gennemsnitlige fødselvægt pr. gris i kuldet. y fortæller om den gennemsnitlige vægt af moderkagen pr gris i kuldet- h) er det rigtigt at - a er 50, og b er -280??? i) kan jeg skrive "jeg har aflæst... -
Hvor mange procent vokser populationen på et år?
ForumindlægHej folkens Jeg har i forbindelse med en opgave omhandlene om linære differentialligninger af 1. orden, nået til frem til en eksponentiel model: N=208,82*e^(0,03t) (Hvor N er antal individer og t er tiden i måneder) Spørgsmålet lyder: Hvor mange procent vokser populationen på et år? Selvfølge... -
Opgave 6006
ForumindlægEr der nogle der kan forklare, hvordan denne opgave skal løses? Jeg har tegnet grafen, men hvordan finder jeg ud af opgave a? Fra et dambrug udledes ved et uheld spildevand i et vandløb. Dette forårsager et iltunderskud i vandløbet. I en model beskrives iltunderskudet ved funktionen f(t)=97.5*t... -
Benyt grafen til at finde n'(10)??
ForumindlægHej jeg har fået følgende opgave: I en model for udviklingen i antallet af individer i en population betegner N (t ) antal individer i populationen til tidspunktet t (målt i døgn). Nedenfor er vist en del af grafen for N. (GRAFEN ER VEDHÆFTET) Benyt grafen til at bestemme N ′(10) , og gør... -
matematik
Forumindlægopgaven lyder i en model kan udviklingen i antallet af dyr i population beskrives ved funktionen N(t) =200 *1,04t hvor N(t) beskriver antallet af dyr i populationen til tidspunktet t (målt i år efter 2002) a) gør rede for betydningen af tallet 200 b) hvor mange procent stiger antallet af dy... -
ligevægt
ForumindlægHjælp til første spørgsmål ved et vulkanudbrud sendes gasser med en temperatur på ca. 700 grader ud i atmosfæren. gasserne indeholder bl.a. svovldioxid. med luften dioxygen dannes svovltroxid efter følgende reaktionsskema: 2SO_2 (g) + O_2 (g) -> 2SO_3 (g) Ved en model af et vulkanudbrud genn... -
Hvornår er aktiekursen højst?
ForumindlægHar lige været til eksamen og fik det her spørgsmål: I en model kan udviklingen i aktiekursen for et bestemt firma i perioden 2007-2017 beskrives ved: K(t)=100t+150sin(t+1)+100 0 ≤ t ≤ 10 c) bestem det tidspunkt i perioden, hvor aktiekursen vokser hurtigst? Den her opgave drillede så m... -
Et gen = en allel?
ForumindlægDer står i min bog at ''en variant af et bestemt gen kaldes for en allel''. Men samtidig står der også ''Øjenfarve ho mennesker bestemmes af flere gener. En simple model baseret på blot ét gen med to alleller forklarer dog i de fleste tilfælde fint nedarvninge af brune øjn... -
Bestem vinkel?
ForumindlægHej, denne opgave kan jeg ikke løse, har prøvet at google og finde ud af det men uden held jeg går ud fra man skal bruge cosinusrelationerne til at løse den, men siden alle tre siders længde ikke er kendt, kan jeg ikke se hvordan... -- På figuren ses en model af en bærbar computer set fra side... -
Vægten af en industri kylling
ForumindlægVægten af en industrikylling af en bestem race kan med god tilnærmelse beskrives ved modellen f(x) 3190/1+29,5*e^-0,113*x , x>10 Hvor f(x) angiver vægten i gram og x angiver dage efter udklækningen a) Hvor meget vejer kyllingen 20 dage efter udklækningen Kyllingen nliver slagtet når den har nå... -
Benyt grafen til at bestemme T '(15)
ForumindlægI en model for afkøling af en væske betegner T(x) væskens temperatur (målt i °C) til tidspunktet x (målt i minutter). På grafen nedenfor ses en del af grafen for T. a) Benyt grafen til at bestemme T '(15) , og gør rede for, hvad dette tal fortæller om udviklingen i væskens temperatur. ... -
Omdrejningslegemer
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=2*sin(0,05*PI*x-0,5*PI)+2 Jeg har lavet en graf for funktionen i intervallet (0;40) I en model kan bicepsmusklen hos en bestemt person beskrives ved det omdrejningslegeme, der fremkommer, når grafen for f drejes 360 grader omkring førsteaksen i intervallet [0;40]... -
Hjælp til Nspire hvad gør jeg forkert
ForumindlægHejsa. Har problemer med nedenstående opgave/Nspire. En bestemt beholder der er fyldt med en væske har en aftapningshane i bunden. I en model kan væskehøjden i beholderen beskrives ved Hvor h(t) betegner væskehøjden (målt i cm) til tidspunktet t (målt i sekunder erfter åbning af hanen). Til... -
Linære sammenhænge
ForumindlægI1997 kostede en bærbar computen 8499 kr. En tilsvarende bærbar kostede i 2009 5995 kr. Prisudviklingen på bærbare cornputere kan i perioden nnellem 1997 og 2009 besknives ved en formel af typen y=ax+b a) lndfør passende betegnelsen, og opstil en model til beskrivelse af prisen på en bærbar com... -
Rummelig skitsering - isometri
ForumindlægHej SP. Hvis i skulle tegne denne figur (vedhæftet som billede) med europæisk afbildning, hvordan ville i så gøre? Jeg kan ikke helt gennemskue denne model. Man får oplyst at genstanden kan indtegnes i en kubus på 60 mm. Derudover får man vist tre sider, hvoraf side A (øvre venstre hjørne af bil... -
Musikpsykologi
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har i denne uge projektuge, og vi har i gruppen om musikpsykologi, og hvordan hjernen reagerer til diverse genre og frekvenser. I gruppen har vi tænkt os, at lave et forsøg på bananfluer, spille musik for dem og filme det, men vi skal have et produkt til fremlæggelsen, og...
