Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18881 til 18900 af 29788
-
Undersøgelse
Forumindlæghej Nu er jeg jo ikke den store ''festabe'', som går til fester i byen hver weekend...... Så jeg tænkte på om jeg måske kunne lave en lille undersøgelse her i SP, til min opgave... mit spg. til jer er.... Hvormange er jer drikker Alkohol til en fest, hvormange genstande, ... -
Juleopgaver
ForumindlægJeg har lige en anden opgave som volder lidt problemer:\nEt kræmmerhus skal formes som en kegle med et rumfang på 500 cm^3\nVis at overfladearealet O(r) da kan udtrykkes ved formlen:\n\nO(r)=pi*kvad.rod((1500/pi)^2*pi^-2+r^4)\n\nVed ikke lige hvordan jeg skal gribe opgaven an. finder den lidt for... -
Vilkårlig trekant
ForumindlægJeg har fået til opgave at finde vinkel C (som er stum) i en vilkårlig trekant. Af oplysninger har jeg: Længden af side b & c samt vinken af B. Såvidt jeg kan se skal man bruge længden af a for at udregne vinkel C... Og jeg ved ikke, hvordan man udregner længden af a, når jeg ikke har vinkel ... -
SSO - at analysere
ForumindlægJeg har netop fået udleveret min problemformulering til min SSO, som jeg skriver om en roman i engelsk. Det første spørgsmål er således:\n\n'Der ønskes en analyse af romanen med særlig fokus på forfatterens fortælleteknik'\n\nHvilket leder mig hen til mit spørgsmål, hvad er de formelle kr... -
differential/integral
ForumindlægHey ;)\n\ner stødt på en formel som der står er velkendt fra den moderne integralregning - men jeg mener ikke at have set den før - så tænkte at i måske kunne fortælle hvor man kender den fra ;) det ville bare være super :)\n\nd(S(x0) y dx) / dx = y\n\nS = integraltegn \n(x0)= x for oven og 0 for... -
Gode tips
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i morgen - ja på en lørdag! Matematik og også samfunsfag er ikke min stærke side, så ville høre om der er nogen af jer, som lige har et link til forskellige udregninger og sådan. F.eks. hvordan man udregner procenter og sådan nogle ting.. Ja, bare sådan noget som man mås... -
Gode tips og råd
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i morgen - ja på en lørdag! I samfundsfag på højniveau Matematik og også samfunsfag er ikke min stærke side, så ville høre om der er nogen af jer, som lige har et link til forskellige udregninger og sådan. F.eks. hvordan man udregner procenter og sådan nogle ting.. Ja, b... -
Sfærisk geometri
ForumindlægHej studieportalen\n. Jeg er i super tidsnød. Jeg sidder og skriver 3.g opave i matematik, i sfærisk geometri. Jeg er stødt på en ligning jeg bare ikke kan få til at gå op. Og så håbede jeg på at der måske var nogen herinde som kunne komme med en løsning.\nBeviset ser ud som følger:\ncos(x) = tan... -
UV - INDEX!!!
ForumindlægNogle der måske kunne hjælpe? Opgave 2.2 – UV-index og hudtype Hos nogle mennesker med meget lys hud skal der kun halvt så stor en dosis til for at give en rødmedosis. Hos disse personer skal der altså kun 105 J/m2 til for at gøre huden rød. Hvis vi en forårsdag har et UV-index på 5 UVI, ... -
UV- INDEX
ForumindlægNogle der måske kunne hjælpe? Opgave 2.2 – UV-index og hudtype Hos nogle mennesker med meget lys hud skal der kun halvt så stor en dosis til for at give en rødmedosis. Hos disse personer skal der altså kun 105 J/m2 til for at gøre huden rød. Hvis vi en forårsdag har et UV-index på 5 UVI, ... -
Medieanalyse (artikler)
ForumindlægHej jeg har været til opgave at Finde mindst 2 avisartikler fra perioden 1. februar og frem – repræsenterende opinions og nyhedsgenren – gerne om det samme emne – men dette er ikke et krav. Analyser dem med særligt henblik på Valg af avis, genre, indhold og sproglige virkemidler... -
Førnutid og førdatid
ForumindlægHar lidt problemer med førnutid og førdatid. Hvis nogen gad at Oversætte sætningerne (eller bare nogle af dem, så jeg kan se hvordan man gør) til engelsk, og måske give mig nogle regler for hvordan man bruger det... tak ^_^: Sætningerne: Da vi nåede til havnen, var færgen allerede sej... -
Engelsk førnutid og førdatid
ForumindlægHar lidt problemer med førnutid og førdatid. Hvis nogen gad at Oversætte sætningerne (eller bare nogle af dem, så jeg kan se hvordan man gør) til engelsk, og måske give mig nogle regler for hvordan man bruger det... tak ^_^: Sætningerne: Da vi nåede til havnen, var færgen allered... -
Udfoldning af keglestub
ForumindlægJeg skal tegne en udfoldningstegning af en keglestub (som er en del af en fodertank) og beregne de mål der er nødvendige for at et værksted kan foretage udskræringen. Jeg har tegnet en (se billede) og så ville jeg høre om det er noget i retningen af det og hvilke mål jeg skal regne ud, jeg tænkt... -
I have a dream - haster en smule :)
ForumindlægHej.. Til i morgen skal jeg oversætte Martin Luther Kings "I have a dream". Jeg er stødt på et ord, jeg bare ikke kan oversætte. Har søgt lidt rundt omkring, men kan ikke finde det. Ordet/ordende er The Emancipation Proclamation. Sætningen hedder: One hundred years ago, Abraham Lincoln ... -
historie opgave HJÆLP jeg er på røven
ForumindlægHej Jeg skulle have afleveret min historie opgave lidt før jul, men så var jeg i Thailand i 3 uger og er lige kommet hjem nu og skal aflevere den på fredag...\nJeg ved godt at det er dumt og at det ikke er min stil, men er der MÅSKE nogen der KAN SENDE DERES HISTORIE OPGAVE til mig på min mail?\... -
Sandsynlighedsfordeling - stokastiske variable
ForumindlægHej, er der måske en venlig sjæl der kan hjælpe mig med denne opgave? Jeg forstår ikke helt hvad det er jeg skal.. For et spil gælder følgende regler. Der er en beholder med 100 kugler. Fra beholderen udtrækkes en kugle, og gevinsten er afhængig af kuglens farve. Gevinsten for de forskellige... -
Linje og plan, hint?
ForumindlægI et koodinatsystem i rummet er en linje l givet ved parameterfremstillingen(x,y,z)=(1,3,6)+t(-1,2,-1)Bestem en ligning for den plan a, som indeholder l og punktet Q(4,-2,5)Har tænkt over den i et stykke tid. Ved ikke om jeg overser noget, men kunne godt tænke mig bare et lille hint. Jeg er også ... -
Hjælp!!!!!
ForumindlægHej:) Jeg skal skrive AT i historie og samfundsfag, og jeg har valgt at skrive om saddam hussein, og den måde han behandlede kurderne på. Jeg skal skrive nogle problemstillinger, og jeg har allerede skrevet nogle, men da jeg ikke kender særlig meget til sagen,er jeg gået lidt stå. håber der... -
Differentialregning - yet again!
ForumindlægHej igen!Endnu en uge, endnu en opgave som de matematikglade aftenravne måske kan give lidt hints til ;)ok, here goes:En funktion f er givet ved f(x)=x^3-24x^2+189x-487, x e RFor hvilke værdier af tallet b har ligningen f(x)=b netop 2 løsninger?---Min tanke er, at eftersom f(x) er et 3.-gradspoly...
