Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18881 til 18900 af 21415
-
Hvilken af funktionerne
ForumindlægHvordan finder man ud af hvilken graf tilhører hvilken funktion? Hvad skal man kigge efter i funktionen for at finde frem til det? -
HJÆLP! Liberal Alliance
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i mundtlig samfundsfag på fredag, mit emne er Liberal Alliances holdninger til EU, men skal også indblande andre ting omkring LA. Mit problem er at min lærer bl.a. har fortalt mig at jeg skal fortælle hvorfor Liberal Alliance er liberalister men er imod liberalistisk... -
Pencilin
Forumindlæger pencilin det samme som antibiotika eller er det bare smertestillende -
Programmering for fysiker?
ForumindlægHej alle, Som fysiker skal man kunne programmerer da det er en vigtig del af en fysikers arbejde. På første år af fysikstudiet på ku bliver man introduceret til rigtig mange programmer, specielt blev vi introduceret til vpython, matlab, gnuplot og maple. Mit spørgsmål lyder nu: Hvilke programmer ... -
Syrer og Baser
Forumindlæghej jeg skal bruge 2 forsøg om syrer og 2 forsøg om baser. de må gerne være nemme, og det kunne være dejligt hvis der var en forklaring med. jeg har søgt på forum men har ikke fundet noget jeg kunne bruge. jeg skal bruge dem til FSA, så de skal helst være på 9. klasses niveau. -
Minus karakter til uddannelse
ForumindlægHej! Hvis jeg får et gennemsnit på 6,0 eller 7,0 ligger det en del under det man skal have for medicin-uddannelsen. Kan man stadig blive optaget? -
AT-fremlæggelse
ForumindlægHej derude. Jeg skal til AT-årsprøve på mandag. Er lidt i tvivl om hvordan fremlæggelsen skal forløbe. I min disposition over talepapir står der følgende: 1. en kort indledning med afsæt i synopsen. 2. de fagligt vigtigste og mest selvstændige resultater af undersøgelsen – dem, du i synop... -
Haster: bevis for (f/g)(x)'=(f'(x0)*g(x0)-f(xo)*g'(x0))/(g(x0)^2
ForumindlægDifferentialregning: hvordan beviser jeg : (f/g)(x)'=(f'(x0)*g(x0)-f(xo)*g'(x0))/(g(x0)^2 ?????? -
Gymnasielærer
ForumindlægHej folkens Gymnasielærere undviser jo i mindst 2 fag. hvis man tager den 5-årige uddannelse til biolog kan man hvis man også tager et pædagogikum på 1 år få kompetance til at undervise på gymnasier. men Gymnasier ser jo helst at kan undervise i mindst 2 fag så vil det være nødvendigt at tage en... -
Ringe til KU
ForumindlægHej Hvis jeg gerne vil være fuldstændig sikker på at KU har modtaget min ansøgning (med post) kan jeg så ringe til dem, og spørge? Eller kan de ikke oplyse det :s ? mvh BrainySarah -
Mangler formel
ForumindlægJeg mangler en formel på en udregning, som jeg ellers ville opstille således, og regne det hele ud: 6000 + 6000 + (6000 x 40%) + 6000 + (6000 x 40%) + (6000 x 40% x 40%) + 6000 + (6000 x 40%) + (6000 x 40% x 40%) + (6000 x 40% x 40% x40%) + osv .... Indtil jeg har 30 linjer derned ad. Håber noge... -
bedre til matematik A - hjælp
ForumindlægHej alle. Efter sommerferien skal jeg op i 3.g og jeg mener at jeg har en del huller i matematikken. Jeg har matematik på A niveau. Jeg vil høre jeres forslag om hvordan man kan blive bedre til matematik, da jeg gerne vil have en nogenlunde god karakter i 3.g ,s ? Fortsat god sommerferie og tak ... -
Kommende 1.g'er (STX)
ForumindlægHej med jer derude, Hvad skal man specielt lægge mærke til i 1.g og hvad skal man gøre for at blive god i klassen? og hvad kommer jeg til at støde ind på i 1.g? jeg fik at vide, at det bliver en repetition af 9. klasse? -
Gondolbane opgave
ForumindlægEn gondolbane går fra bjergtoppen P over en dal til bjergtoppen Q. Den bevæger sig med en fart på 3 m/sek, og turen varer 15 min. LInjen PQ danner en vinkel på 13 grader med vandret. P ligger 1450 m over havets overflade. I hvilken højde ligger Q? Jeg har prøvet at tegne det op, men jeg kan ikke ... -
DIFFERENSKVOTIENT OSV
Forumindlæg1. Hvad er definitionen på differenskvotient (xo/x-formulering)? 2. Hvad er definitionen på at f er differentiabel i xo (ud fra 1))? 3. Hvad er definitionen på f ’(xo) (ud fra 2))? 4. Hvad er definitionen på differenskvotient (xo/h-formulering)? 5. Hvad er definitionen på at f er differe... -
TYSK EKSAMEN OVERSÆTTELSE HASTER
ForumindlægEr der en venlig sjæl der vil hjælpe med at oversætte den her tekst af brødrene grimm; http://literaturnetz.org/5324 Jeg skal op i mundtlig A niveau imorgen kl 8:15, hjælp en studerende på fuld pensum i nød please -
Monoton Funktion
ForumindlægHej derude Jeg ville lige høre om min metode til at redegøre for at en funktion er monoton er korrekt. Det jeg har tænkt mig at gøre er at undersøge dens monotoni forhold, selve funktionen er: f(x) = ln(x) + x -5. Er dette den korrekte måde at gøre dette på eller er der en anden måde? Mvh H... -
renæssancen
ForumindlægHey i need help ... fast Jeg skal lave en dansk fremlæggelse om renæssancen og dens tekster og skal finde ud af hvilke genre de skrev om og hvad de handlede om... Altså om det var glade tekster eller sørgelige tekster om de handlede om krig eller sygdom eller hvad de gjorde... I må også gerne gi... -
Blodtype genetik krydsningsskema, HJÆLP! :(
ForumindlægHej, jeg har denne opgave. Jeg har svaret på den, men tror ikke det er rigtigt :( -
VektorFunktion-Punktbevægelse
ForumindlægHej ,,jeg sidder med følgende opgaver : På ?gur ses to cirkler. Den store cirkel er stationær med centrum C1 = (0, 0) og radius R = 6. Den lille cirkel triller på den indvendige side af den store cirkels periferi. I den lille cirkel er radius r = 2. Punktet P er beliggende på den lille cirkel i ...
