Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 18901 til 18920 af 32798
-
Integralregning
ForumindlægHej allesammen, Er der nogle der kan hjælpe med den her opgave? Tak på forhånd! </quillbot-extension-portal> -
vindmølle
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe med opgave b, c og d? -
f(x)=g(x)
ForumindlægHej Kan dette svar være sandt? Jeg skal løse en ligning som går ud: kan svaret godt være: Er dette sandt eller kan der kun være et svar til at regne [f(x)=g(x)] ud? -
population af dyr
Forumindlæghej alle, jeg har en opgave jeg har svært ved at finde ud af, er der nogen der kan hjælpe tak på forhånd opgavebeskrivelse: Antallet af individer i en bestemt population af dyr kan beskrives ved N(t) = 5000/1+0,85^t hvor N(t) er antallet af individer i populationen til tidspunktet t (mål... -
Gennemsnitlig procentvise stigning
ForumindlægJeg har et spørgsmål angående gennemsnitlig procentvise stigning: I 1960 var verdens samlede befolkning 3,0 mia. i 1987 var den 5,1 mia. a) beregn den gennemsnitlige procentvise stigning pr. år i perioden 1960-1987. b) Hvis denne vækst fortsættet uændret, hvor stor vil verdens samlede b... -
niveaukurver funktioner af to variable
ForumindlægHej, er der måske nogen der kan forklare mig hvad niveaukurver for funktioner af to variable er, og hvad den bruges til? -
fremskrivningsfaktorerne for x og y for en potensfunktion
ForumindlægDette er et eksamensspørgsmål jeg kan trække til mat c mundtlig eksamen. Jeg forstår godt hvordan jeg gennemgår forskriften for potensfunktionen, og forklarer betydningerne a konstanterne og funktionens monotoni forhold. Jeg forstår simpelthen ikke hvad de ønsker jeg skal gøre mht. fremskrivni... -
Krav for differentiabel funktion
ForumindlægEr der flere krav for at en funktion skal være differentiabel, end at den skal være kontinuer? -
Eksplosion af mails.
ForumindlægHej SP. Jeg er begyndt at modtage mails, hver gang der oprettes et nyt spørgsmål ( indlæg ), som jeg altså ikke deltager i ( endnu ). Det bliver for meget, min indbakke eksploderer. Jeg kan ikke se, hvordan jeg isoleret fravælger denne "service". -
at kvadrere en given figur
ForumindlægHvad menes der med at kvadrere en given figur -
Hvad gøre jeg?
ForumindlægHey folkens Jeg skal starte i 9 klasse, efter sommeren, men jeg er helt vildt bange for ikke at komme i gym, og det nok fordi jeg ligger på 4 i både dansk, og historie!!!! Jeg kan ikke lade være med at tænke på det! Hvor meget skal man have for at komme ind på gym? -
Integrationspunkeer
ForumindlægHej Hvordan kan mans e på følgende graf, at funktion f har større funktionsværdier end g? Jeg forstår ikke helt,hvordan det kan ses på dette billede? -
HF uden 2. fremmed sprog
ForumindlægJeg skal igang med en fuld HF her til August, og det under mig lidt at jeg ikke skal have 2. fremmed sprog. Jeg troede at det var et krav hvis man vil søge ind på en vidergåendeuddannelse? Men det er måske bar mig der har misforstået det? -
stx eller htx?
ForumindlægHej Jeg går i øjeblikket på stx, men jeg er kommet i tvivl. Jeg har valgt studieretningen Bio A, Mat A og kemi B. Det skal lige siges, at jeg var meget i tvivl mht. til studievalg. Jeg ønskede bioteknologi, men da man ikke kunne få det på stx valgte jeg biologi A som en erstatning, og så vil jeg ... -
Isoler n
ForumindlægHej, Nogen som har et bud på hvordan man isolere n i følgende formel? -
Hjælp til aflevering - vektorer
ForumindlægHey guys, jeg har brug for hjælp til en aflvering med vektorer, nogen der kan hjælpe med at løse den? Billedet er vedhæftet. -
Jobmuligheder
ForumindlægI mine tidligere indlæg om studievejledning, har jeg fået meget brugbare og yderst relevante svar. Jeg siger tusind tak for det. Ud fra 3 forskellelige studieretninger, må vi have flere forskellelige muligheder, men jeg skal vælge én af dem. De kan ses i linket, Studieretningerne, og jeg står i ... -
Talrækker
ForumindlægJeg skal finde det næste tal i talrækken 2 5 19 hvad er de næste 2 tal? Nogen der kan hjælpe? -
AT 2015: Fysik B og ??? (Kommunikation med 'det' hinsides Jorden)
ForumindlægHej SP, Der er snart deadline til valg af emne AT eksamen 2015, og jeg har valgt emnet "Kommunikation og søgen efter andet liv i Universet" og det er derfor oplagt, at vælge Fysik, som jeg har på B-niveau - men nu opstår dilemmaet så - hvilke fag kunne være godt at kombinere med Fys... -
Kombinatorik og Binomialfordeling
ForumindlægHej! Jeg har fået mine eksamensspørgsmål og skal op og fremlægge det ene her på mandag. Men forstår simpelthen ikke hvad jeg skal forklare og gøre. Jeg forstår nogenlunde selve binomialfordelingen med success // fiasko, at success er p mens fiasko er 1-p osv.. Kombinatorik og binomialfordeli...
