Søgning på: hitlers tale. Resultater: 18961 til 18980 af 59860
-
ulighed
ForumindlægHvordan løser man denne her? -
Meget hurtigt og lidt dumt spørgsmål
ForumindlægHej..Jeg sidder her og skriver rapport og er stødt på et lille problem..Hvis noget i teorien skulle være blevet 0 men i stedet er blevet 0,24, hvor stor er afvigelsen så?2,4%, 24% eller er jeg helt galt på den? -
SU som selvstuderende??
ForumindlægHej. Jeg tager lige nu HF - Enkeltfag og har tre fag hvilket lige præcis er nok til at jeg kan få SU (jeg er forsørger, så jeg skal min have 17 timer). Fordi min søn har været syg ofte og det gik ud over mit fravær, valgte jeg at tage to af de tre fag på selvstudium. Nu har jeg så modtaget br... -
Hjælp haster .. Fysik eksamens projekt ..
ForumindlægHej .. Jeg skal aflevere mit eksamens projekt her i morgen senest. Og nu kan jeg ikke finde ud af hvordan man regner ud hvor meget kinetisk energi en tennisbold mister hver gang den rammer jorden , altså hvordan man regner den ud, og hvor højt den hopper .. Mit forsøg gik ud på at jeg skulle find... -
Aristoteles tragedie
ForumindlægHey vi har opgivet Ødipus til old-eks, og derfor vil det være relevant at komme ind på Aristoteles tragediemodel. Er der nogen herinde, som har en detaljeret og god måde at forklare den på, helst med de rigtige fagtermer, tAK! :) -
årsprøve - hvordan starter man?
ForumindlægHvordan skal jeg starte til en fransk årsprøve?skal jeg hilse på censor og lærer på fransk? og hvordan skal jeg starte med teksten? starte med temaerne, eller gå direkte til referatet? nogen gode råd ville være dejligt :) -
Forberedelse til mdt. engelsk
ForumindlægEksamen er lige rundt om hjørnet, og jeg vil til at forberede mig. Men hvordan kan jeg forberede mig udover at læse pensum og lave en disposition?Skulle meget gerne op og nå 11 eller 13 :)På forhånd tak. -
Funktioner?
ForumindlægHej,f(x)= 4x-5g(x)=x+2Så siger de find f(2),f(3),f(-1) og g(2),g(3), g(-1)Derefter står der: angiv derefter f(g(x)) og g(f(x)).. men dét jeg har gjort er at finde f(g(x)) og g(f(x)) først...er det så forkert ? Hvis det er, hvordan skal man så løse den, hvis jeg skal regne fx f(2) ud før jeg må re... -
Cramer's regel
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lige et spørgsmål jeg er i tvivl om og håber nogen kan hjælpe. Når man skal bestemme derterminaten i et ligningssystem med mere end to ligninger og to ubekendte, er det for D eller er det for Dx,Dy,Dz..... Jeg har vedlagt to billeder, som godt nok er fra to forskellige s... -
Differentialregning
ForumindlægJeg har fået f'(x) = (5/x)-1Hvordan løser jeg f(x)=0?Er det bare;(5/x)-1 = 0x-1 = 0x= 0/(-1)??På forhånd tak for hjælpen! -
Hvad er forskellen?!
ForumindlægHejsa. Nogen som kan forklare mig hvad forskellen er på fysiske størrelser, enheder, symboler og præfikser i fysik!? - bare lige rigtig hurtigt, da jeg ikke helt kan forstå foreskellen! Håber I vil hjælpe mig ;) M. -
rødder
Forumindlæga) f(x)= 2x^3+5x^2+3x+4 =(2x+4,459)*(x^2+0,27x+0,897) er der nogle der vil hjælpe mig med at aflæse rødderne? -
omkreds af en cirkel
ForumindlægOmkredsen af en cirkel er: O = 2πr Jeg har tit overvejet: Er dette en definition eller noget, der rent faktisk er beviseligt? (Og med et bevis ønsker jeg et bevis, der ikke anvender integration til at approximere en cirkel med en regulær n-kant, hvor vi så lader n->∞. Der s... -
finansielregning vs ekspotentiel
Forumindlæghar følgende eksamensspørgsmål, og er fulstændig lost, nogen der kan hjælpe? Redegør for sammenhængen mellem finansiel regning og eksponentielle funktioner, idet du viser hvordan du kan anvende nogle af metoderne fra eksponentielle funktioner i finansielle problemstil-linger. Du kan for eksempe... -
Bevis andengradsligning.
ForumindlægHej alle Jeg har et spørgsmål til omskrivningen af andengradsligningen ax^2 + bx + c = 0 i forbindelse med beviset for dens rødder. Ved første omskrivning skal man gange med 4a på begge sider af lighedstegnet, men hvordan i al verden kan det give følgende: ax^2 + bx + c = 0 | Der ganges herefte r... -
Forklar ud fra formel en base
ForumindlægHej Jeg har en opgave for jeg ved at pKb=5,59 ved 25 grader. Så bliver der spurgt: Forklar ud fra formlen, at cocain er en base. Så er det vel ikke nok bare at skrive at fordi der står pkb og ikke pks så er det en base? skal jeg regne kb ud eller hvad? Længere nede har jeg en opgave hvor jeg s... -
Eksamenssæt biotek A august 2013
ForumindlægHej Alle Jeg har lidt svært ved nogle af opgaverne i dette eksamenssæt som jeg har vedhæftet. Bl.a. opgave 3.4 Der forstår jeg ikke rigtig hvordan det vil påvirke bakteriernes leveforhold, og ved ikke hvordan jeg skal inddrage figur 4. Opgave 2.2 og 2.4 driller også lidt, måske jeg kunne få no... -
Grafisk aflæsning?
ForumindlægJeg har en ligning der hedder: 5x+1 = x-3 som jeg har beregnet til -1. Derudover skal jeg lave en grafisk aflæsning? Hvordan skal jeg gøre det?? -
bestemmelse af radius for cirkel
Forumindlægjeg har løst følgende opgave, men er lidt usikker på om jeg har omskrevet ligningen korrekt og derfor om radius er korrekt?? I et koordinatsystem er en cirkel C1 bestemt ved ligningen x^2+y^2-22x+4y+61=0 Bestem radius og koordinatsættet til centrum for C1. (x-11)^2 -112 + (y+2)^2 – 22 -61 = ... -
Til fysik
ForumindlægDette er til en opgave i fysik. Hvordan går jeg fra lnA = B - C/(D*E) til d(lnA)/dT = C/(D*E^2) Jeg vil gerne forstår baggrunden bag det. Det er sikkert ret trivielt, men jeg vil foretrække alle udregninger. Hvis det er for kompliceret, så sig til, sleve udregningerne er jo ikke så vigtige i f...
