Søgning på: international økonomi b. Resultater: 18961 til 18980 af 91518
-
hvordan kan det være?
ForumindlægHvorfor er fortegnet for de 10 mio liter (107) i minus her ---- H3O+] = 1.0*10-7 mol/L -
DIO eksamen - HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til DIO eksamen her på torsdag, og selvom jeg har kigget hele kategorien igennem, kan jeg ikke finde et indlæg som passer til mit problem... Hvordan skal jeg gøre til eksamen? Vi har fået mange forskellige svar fra lærerne på skolen, og sidder her og er rigtig forvirre... -
Hospitalsfysik
ForumindlægHvor stor er halveringstykkelsen for 100 keV røntgenstråler.i luft, når den linære absorptionskoefficent ved denne energi i luft er 0,0192 m^-1 forstår det simpelten ikke -
(kompliceret) procentregning?
ForumindlægHej derude Jeg har siddet med denne opgave i et stykke tid og kan slet ikke regne ud, hvordan man er kommet frem til resultate... -
AT!! Hvis man bruger teori(Giddens etc.) som sin metode i samf, hvilken metode er det så?
ForumindlægHvis man bruger teori(Giddens etc.) som sin metode i samf, hvilken metode er det så? -
Nogen søde mennesker der vil hjælpe ??????
ForumindlægEmna : oliekrisen og danmarks økonomiske udvikling Spørgsmål : Perspektiver til den økonomiske politik i DK mellem 1973 og 1982 -
Styrkeforholdet mellem Tyskland og England i starten af 2. verdenskrig
ForumindlægHej Jeg er i gang med min SRP og er begyndt på historiedelen. Her er jeg blevet spurgt om, hvordan styrkeforholdet mellem Tyskland og England var i starten af 2. verdenskrig. Men jeg kan ikke rigtig finde noget materiale om det. Er der nogen der kender nogle gode hjemmesider eller bøger. Siden Ty... -
udvekslingsstudent i USA
ForumindlægHej.. Jeg blev færdig med min student eksamen her i sommers men min engelsk karakter var ikke god nok derfor vil jeg til USA eller Canada for at blev god til engelsk. Er der nogen der ved hvor meget kost og kan man får støtten for forskel organisationer. -
Skal man, eller skal man ikke?
ForumindlægHej allesammen Jeg vil gerne være en advokat og har fået at vide fra andre voksne advokater, at det er bedst at have været i udlandet og studere. Jeg ved bare ikke helt, om jeg er "med på udfordringen"? Desuden har jeg ingen ideer om, hvordan jeg overhovedet skal finde et campus at g... -
Hvad startede Den Kolde Krig.
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver en opgave om Den Kolde Krig, men jeg har nogle problemer med at finde noget ordentligt stof. Sådan som jeg har forstået det, så blev tyskland delt op efter 2. verdenskrig, hvor der opstod uenigheder om ideologier og samfundsformer, dvs. kapitalisme vs. kommunisme. ... -
multipolaritet, bipolaritet og unipolaritet ?
ForumindlægHeej Jeg kan ikke forstå hvad multipolaritet, bipolaritet og unipolaritet er. Jeg har læst en del på nettet, men forstår det ikke. Er der nogle, som kan fortælle mig hvad det er? -
"Analyser hvordan den stigende eksport, jf. bilag 2, må formodes at påvirke de samfundsøkonomiske mål i Danmark. "
ForumindlægJa, overskriften det er så spørgsmålet. Jeg ved at de samfundsøkonomiske mål i Danmark er følgende: o Fuld beskæftigelse o Ligevægt på betalingsbalancen o Økonomisk vækst o Stabile priser o Udligning af sociale forskelle o Hensyn til miljøet Men kunne godt bruge lidt hjælp til, hvordan den sti... -
Hjælp mig kan slet ikk samfundsfag.
ForumindlægHvad betyder demokratiet for dig? Kan man have demokrati og monarki på samme tid? Du skal ikke bare svare ja eller nej! Hvordan blev Danmark til et demokrati? Nævn fordele og ulemper ved et demokrati. Nævn fordele og ulemper ved et diktatur. Hvad er direkte demokrati? H... -
Hvad er en SI-enhed?
ForumindlægHvad er en SI-enhed? -
At tag gymnasiet i england?
ForumindlægJeg har tænkt på, at tag gymnasiet efter efter 3.g ?hvad muligheden der, kan man godt det ? jeg har tænkt mig at, lave noget i Dk i 2 år, og så tag en gymnasium uddannelse i England eller USA elller Australien eller måske i et spansk talende land? Så jeg vil være omkring 23-24 år, der ? kan man ... -
Kollegier
Forumindlæghej alle sammen Jeg skal til at finde et kollegieværelse til både mig selv og min veninde. Nu skal jeg selv søge et tæt på Århus Universitet og min veninde søger et tæt på Odense og Aalborg Universitet. Hun søger begge steder, fordi hun ved ikke hvor hun bliver optaget henne. Hverken jeg eller ... -
Hjæpp, tyngdeacceleration
ForumindlægHej til alle. Jeg skalSKRIVE EN OPGAVE MED ANDRE ORD, skal jeg bestemme tyngdeacceleration for en legeme i New Mexico: 33°18'40.1?N, 104°32'21.2?W. dvs i USA. I opgaven skal jeg regne tyngdeacceleration ved en formel. Desværre, jeg er ikke dygtig nok. Kan noge... -
SSO- Armenierne
ForumindlægHej har brug for hjælp til et spørgsmål som lyder, hvorfor skete det armenske folkedrab? Det haster håber i kan hjælpe. -
SRP hooligan diskussion
ForumindlægHej alle, Jeg mangler blot min diskussion for at være ved vejs ende med min SRP (og konklusion ofc), men jeg er fandme i tvivl om hvordan jeg skal bære mig ad. Mit diskuterende lyder således: Diskuter, hvilke karakteristika ved det senmoderne samfund der fremmer hooliganisme, og hvorfor det ik... -
"Velfærd" har virkelig brug for hjæl.
ForumindlægHej har virkelig brug for hjælp til at svar på nogle løsninger som lyder: Strategierne til løsning til velfærdsstatens interne udfordringer (nedskæringsstrategi og udvidelsesstrategi) Tak på forhånd !
