Søgning på: international økonomi noter b. Resultater: 19001 til 19020 af 103789
-
modellering(2)
ForumindlægHej.. Håber nogen kan hjælpe mig med denne opgave: En kasse med kvadratisk bund med sidelængen x, målt i cm, og højden h, målt i cm, er lavet af et materiale A til siderne og et materiale B til låg og bund. Prisen for materiale A er 2kr. pr. cm2, og prisen for materiale B er 3kr. pr. cm2. a)Ops... -
Ligninger! Hjælp!
ForumindlægHar fået stillet en række opgaver, som i morgen skal afleveres. 1) En linie, m, går gennem punkterne A (2,10) og B (5,4). beregn koordinatsættene til m's skæringspunkter med koordinatakserne og med linien med ligningen: x = -1. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an? :) Skriv endelig t... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej, Jeg kan virkelig ikke fatte denne her opgave. Håber derfor i kan hjælpe mig med den. En stokastisk variabel X har sandsynlighedsfordelingen: t, 2 4 6 8 p(X=t) 0,35 p 0,27 0,25 a) Bestem sandsynligheden p. b) Bestem middelværd... -
meget kort opg.
ForumindlægSådan lyder opgaven: laserlysets bølgelængden er 632,8 nm sendes vinkelret ind mod etoptisk gitter. afstanden mellem de to 4 ordens lysplatter er 39,4 cm a = beregn gitterkonstant b = beregn lysets fart i vand og afstanden er mellem de to 4 ordens lyspletter er nu 27,8 cm. lysets frekvens i van... -
Organiske stoffer
ForumindlægUndersøgelse af nogle organiske stoffer Nedenfor er opskrevet formler for fem organiske stoffer. I C6H5-COOH II CH3OH III CH3-CH(CH3)-CH2-CHO IV CH2=CH-CH(C2H5)-CH2-CH3 V CH3-CCl2F a) Angiv systematiske navne for stofferne II, III og IV b) Angiv strukturformlen for stoffet V og for de stoffer,... -
Dumpet KemiA = bestået KemiB?
ForumindlægJeg har i lang tid undret mig over følgende; Jeg gik i år 2010 op til en eksamen i Kemi A (mundtlig) hvor jeg dumpede (fik karakteren 00). Mine års karakterer var 4 for skriftlig og 02 for mundtlig. Vil jeg kunne komme ind på en uddannelse der kræver en bestået kemi B, eller skal jeg til at læse ... -
nikkelopløsning
ForumindlægSonja ønsker sig at lave 200 mL 0,50 M nikkel(ll)opløsning a) Hvor mange mol NiCl2 skal hun bruge? b) Hvad er massen heraf? c) Hvordan laves opløsningen i praksis?</o:p> . Jeg ønsker ikke svaret, blot fremgangsmåden, så jeg kan komme igang med opgaven :-)</o:p> -
Grafen for en funktion...
ForumindlægGrafen for en funktion af typen y= b•xa går gennem punkterne P(10.19) og Q(25.11) a) Bestem tallene a og b Er der nogle der kan fortælle mig punkterne? for efter hvad min klassekammerat har sagt om mit svar på denne opgave, er jeg helt gal på den. -
Sandsynlighedsfordeling
ForumindlægHej jeg har et problem med denne opgave. Forhåbentlig er der et klogt hoved derude som kan hjælpe mig med denne opgave. Øvelse 3 I en produktionsvirksomhed har man erfaring for, at der er fejl i hver 25. producerede enhed. Fejlen skyldes tilfældige omstændigheder, der ikke er under virksomheder... -
Funktioner af to variable
ForumindlægEn funktion f er givet ved: f(x,y)=x2+(y-1)1-3 a) Argumentér for, at niveaukurven f(x ,y)= 6 er en cirkel b)Bestem de værdier af k, hvor ligningen f(x,y) = k ikke har nogen løsning. Jeg er ikke helt klar over hvordan jeg svarer på ovenstående spørgsmål? -
Hjælp til engelskoversættelse!
ForumindlægHejJeg vil gerne have jer til at rette min engelskoversættelse, og evt. komme med kommentarer:-------------14.En kvinde må græde en gang imellem. Hvad græd jeg over? Der var mange ting. Men mere end noget andet græd jeg over Jeremy. Fordi jeg huskede ham som en lille dreng med store øjne, opstopp... -
Engelsk... Er der mange fejl?
ForumindlægHey... Er der nogen der vil kigge / rette på min engelsk stil..?påforhånd mange tak!mvh JS"Amina is a Pakistani girl who lives in England with her parents. Her father has a shop with long opening hours and both him and Amina’s mother work in the shop, so Amina spends a lot of time by her sel... -
Debat for alle
Forumindlæghvad synes i om den nye skatteudspil? -
Knuthenborg Safaripark regnskab
Forumindlæger der nogen der har lavet regnskab analyse til Knuthenborg Safaripark -
Faktorisering andengradspolynomium
ForumindlægDer er givet andengradspolynomiet f med forskriften f(x) = ax^2 + bx + c og diskriminanten d = b2 – 4ac. Antag d > 0. Vis, at andengradspolynomiet kan faktoriseres til ax^2 + bx + c = a(x – r1)(x – r2) hvor r1 og r2 er polynomiets rødder (r1 = (-b-√d)/2a og r2 = (-b+&ra... -
Andengradsfunktioner
Forumindlægheyud fra funktionsligningenf(x) = ax^2 + bx + chvis jeg så ved: 38,86 = ax^2 + bx + c og jeg ved at x = 15 , c = -7 hvordan kan jeg så finde a og b ? -
Logaritmepapir
ForumindlægSå er den gal igen... Når jeg tegner en eksp. funktion ind på et enkeltlogaritmepapir, så fremkommer der en ret linje. Hvad kan jeg bruge det til? Altså, kan jeg aflæse hældningskoefficienten for den rette linje og bruge det som a i min eksponentielle forskrifte f(x)=b*a^x? -
Matematik - Trigonometri
ForumindlægJeg kender vinkel B = 66,3 vinkel C = 77,7 og siden c = 8,0 i trekant ABC. (Se vedhæftet fil) Jeg skal bestemme siden AC og finde arealet af trekanten - Hvordan gør jeg det? -
Punkter og ligninger
ForumindlægLinjen L går gennem punkterne A(2,1) og B(4,5).. find ligningen for linjen L.Linjen M går gennem C(5,4) og er parallel med linjen L. Hvad er ligningen for denne linje?Håber nogen kan hjælpe. -
Trigonometri - Bevis
ForumindlægHej alle sammen Jeg har en eksamen her snart og jeg skal bevise denne formel: T = 1/2 · a · b · sin(C) Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig :)
