Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 19041 til 19060 af 21415
-
Hydrogens spektrum
ForumindlægJeg har et spektrum for hydrogen (lavet på et normalt spektrum, hvor alle synlige farver er til stede), hvor der er signaler ved: 406 nm 434 nm 463 nm 486 nm 494 nm 502 nm 576 nm 656 nm Ifølge Bohrs atommodel skal der være fire signaler; 410 nm, 434 nm, 486 nm og 656 nm. De er alle til stede, d... -
Hjælp til AT problemformulering
ForumindlægHej :-) Jeg er igang med at lave en problemformulering i AT, hvor jeg har fagene dansk & historie. Vi har om mediernes indflydelse, og jeg har valgt at skrive om valget i sidste uge. Jeg har lavet et hovedspørgsmål. Hvordan behandler Jyllands Posten og Berlingske resultaterne af valget ... -
Newtons 2.lov
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering i fysik som omhandler newtons 2. lov. I vores forsøg har vi ladet den samlet masse af vogn og træklod (møtrikker) være konstant. Ved at flytte lodder (møtrikker) fra vognen til træklodderne kan dette lade sig gøre. Herved øges trækkraften. Derefter bestemmes accelerati... -
nyttevirkning
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvorfor nyttevirkningen ikke er på 100%? Alt ville hjælpe, henvisninger til sider, eksempler...alt.... tak på forhånd -
Priselasticitet
ForumindlægRedegør for, hvilken form for priselasticitet man må antage, at der foreligger på det danske marked for hvert af efterfølgende produkter eller serviceydelser. Safari-rejser til Kenya Snørebånd Cigaretter Store fladskærms-tv Elektricitet til privat brug Hovedpinepiller Oksemørbrad Syn... -
tvillinger
Forumindlæghej har et spørgesmål om tvillinger fra familiearvning. altså jeg har en tvilligesøster og jeg, og har 2 storbroder, den ene 26 år og den anden 30 år og en lille bror, på 19 år, kan der være muligt at også min 26 årige storbror også får tvilliger piger ligesom mig og min søster. ... -
polære og upolære stoffer?
Forumindlægheeej allesammen! Jeg skal til at skrive en rapport om polære og upolære stoffer.. men jeg er gået lidt i stå ved terioen.. Kan i ikke give nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive som teori i den her rapport? Jeg vil blive super taknemmelig hvis i kunne hjælpe mig! :D Sov godt! :) -
Hvor lang kan en dag blive?
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogen der kan forklare mig hvor lang en dag kan blive. Jeg ved godt selv at det er ca. 25 timer den længste dag kan blive, men jeg ved ikke rigtigt hvorfor? Håber der er nogen der kan hjælpe mig. -
absorption af stråling
ForumindlægHej jeg skriver SRP omkring stråling og jeg har i mit forsøg med en Cs-137 kilde gennem bly (der er mange blyplader på et stativ) skrevet at der ved de første plader ved opstå pardannelse da energien her er højest. Derefter har jeg skrevet energien er svækket og at der ved de næste plader sker co... -
Rød blok og Blå blok
ForumindlægHej allesammen Har en stil om folketingsvalget og kan ikke finde ud af, hvad forskellen mellem rød og blå bloks politik er - og kan overhovedet ikke finde noget på nettet, om det. Håber der er nogle der kan svarer, da det haster. På forhånd, Taak :) -
Synonym af de her ord?....
ForumindlægEr der et synonym for nogle af de her ord eller kan nogen af jer forklare hvad ordene betyder? Har prøvet at slå dem op men kan ikke finde noget. På forhånd tak drænet skyts deporteret jævnet koalition egenhændigt udstede pressionsmiddel resolutioner afvæbne -
stigningsprocent
ForumindlægHar en opgave som handler om cykelløb. Skal have rettet opgaverne. 3.1 10000^2-100^2= b= 98 cm? 3.2 400 m/ 100 m * 21% = 84 m? 3.3 Tan-1(0,21)? lodret afstand/ vandret afstand = stigningsprocent 3.4 er der en formel til udregningen? Skal man bruge Tangens? -
find k når g(x) ikke har vandrette tangenter
ForumindlægHej min opgave er vedhæftet. Jeg har en funktion g(x)=x^3+k*x+4 hvor k er et tal. Jeg skal finde de værdier af k, hvor grafen for g(x) ingen vandrette tangenter har. Jeg starter med at tænke at ingen vandrette tangenter = ingen løsning for f ´(x)=0 Derefter finder jeg hvornår k vil løse f ´(x)... -
Hjemmeopgave hf c lining modstand temperatur
ForumindlægHej ! Kan nogen hjælpe mig ?? Er desværre helt lost..... For en bestemt kobbertråd kan sammenhængen mellem den elektriske modstand og temperaturen udtrykkes ved formlen y=0,218x+56, Hvor x er temperaturen (målt i C grader), og y er modstanden (målt i ohm). a) Hvad fortæller t... -
EU's indflydelse på dansk lovgivning`?
ForumindlægHvilke fordele og ulemper syntes i EU har gjort for den danske lovgivning? Altså med alle de regler vi har fået i landet, som EU har bestemt? -
7 dødssynder - Mungo Park "Opsang"
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive stil om de 7 dødssynder i dansk. Jeg kom i den forbindelse til at tænke på et teaterstykke jeg så på teatret Mungo Park kaldet Opsang. Har nogen af jer set det og kan hjælpe mig med at komme i tanke om hvad der skete for nogen af karaktererne deri? Hovmod: Skoled... -
serie- og parallelkoblede resistorer
ForumindlægHej, Jeg har fået sådan nogle opgaver, hvor man skal forklare begreber/fortælle om svaret. En af opgaver lyder således: Hvordan kan man eftervise formlerne til bestemmelse af erstatningsresistansen for henholdsvis serie- og parallelkoblede resistorer samt redegør for fejlkilderne. Vi har ikke... -
vektor- hurtig hjælp tak!
ForumindlægOpgave 2.003 Om to vektorer a og b gaelder at (2a-b)*(a+b)=45 , |a|=6 og a*b=-2 Beregm laengden af vektor b og gradtallet for vinklen mellem a og b. Jeg har isoleret b men jeg får altid en negativ b² værdi. den bliver -33. denne kan jeg ikke tage kvadratroden af. Kan nogen være så ... -
Livets Alvor
ForumindlægHar fået overemnet til min projektuge afvide, og det er så "Livets Alvor." Håber der er nogle der har nogle gode ideer, der kunne inspirere lidt :-) -
lineær funktionn
Forumindlægen lineær funktion, f, er givet ved f(x)=2.3x - 5.0 undersøg og begrund med beregning om punktet (23,48) ligger over, på eller under grafen for funktionen f.
