Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 19081 til 19100 af 117955
-
optagelse på medicin
ForumindlægHej med jerEfter at havde læst debat https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=230888, faldt det mig ind at der var et par stk der også vil søe ind på medicin..Det ville jeg også selv, men jeg har nok ikke gennemsnittet, derudover skla jge tage nogle sygeeksaminer i aug/sep efter ferien... -
Opgave om harmoniske svingninger
ForumindlægHej alle! Jeg sidder fast i nogle opgaver i matematik (muligvis også lidt fysik) til min SRO om harmoniske svingninger, og kunne godt bruge noget hjælp. Opgave 1: En Birdie er en lille legetøjsfugl, som er ophængt i en fjeder. Når man trækker ned i fuglen og slipper den, vil den svi... -
Spændende emner
ForumindlægNogen der kan anbefale et biologi emne, som jeg kan skrive om i SSO? -
Hjælp til differentialregning
ForumindlægHej! Jeg skal til syge-eksamen i Matematik, B. Jeg har et eksamens spørgesmål som lyder: Der ønskes en udledning af differentialkvotienterne for funktionerne f(x) = ax+b og f(x) = samt funktionen c?f, hvor c er en konstant og f er en differentiabel funktion Nogen der kan hjælpe med disse tr... -
Har virkelig brug for hjælp med det her.
ForumindlægHej. Normalt er jeg en okay elev, som for 7 og 10 for tingene, men den her opgave den har gjort mig blank. Så please vær sød at hjælp mig. OPGAVE: Antallet af spilleautomater i Danmark er i perioden 2003-2006 steget. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan beskrives ved en lineæ... -
Parabler
ForumindlægHej alle sammen jeg sidder og læse til eksamen og blev i tvivl om parablens konstanter. c: kan aflæses og er skæringen med y-aksen. a: fortæller om parablen er glad eller sur. b: ? jeg er virkelig i tvivl og håber der en, som kan forklare mig betydningen af b. :) Tak -
MEGET sværer opgaver
ForumindlægHej folkens. Jeg har siddet og lavet 10 biologi opgaver idag. Og jeg har simpelthen svært ved 2 af opgaverne. Jeg håber I vil prøve at se på dem og evt. hjælpe mig. Mange tak. I kan se opgaverne i dette link. http://peecee.dk/upload/view/167579 -
HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!
ForumindlægHejsa, jeg er igang med min biologi opgave, men er stoppet fordi, at jeg ikke kan svare på disse spørgsmål.. Hvad gøre det autonome nervesystem for at kroppen kan komme af med varmen når du dyrker sport???? Hvorfor bliver du varm, når du bevæger dig?????? -
Bestem forskrift for f
ForumindlægJeg sidder og forbedereder mig til skriftelig eksamen i matematik i morgen, og er faldet over en opgave jeg ikke kan løse: Funktionen f(x)=b*x^a opfylder at f(2)=3 og f(4)=7. Bestem forskrift for f. Hvordan gør jeg dette? -
Statistik / Biostatistik
ForumindlægHej. Jeg står og er i gang med min eksamen. Jeg skriver et projekt om antibiotika effekt på bakterie kolonier over tid. -Baggrund Når man determinere hvilken infektion du har fået, laver man en identifikation på en bakterie, og derefter laver man en resistensundersøgelse på bakterien. De... -
Brændværdi
ForumindlægHvad skal jeg sige om brændværdi til eksamen? Jeg forstå ikke hvad det er jeg skal fortælle om det? -
Redegørelse af pH og syrestyrke
ForumindlægHallo derude... Jeg skal op til eksamen her på torsdag og har fået en opgave som lyder: Redegør for pH. Kom dernæst ind på forskellen mellem pH og syrestyrke. Hjælp? :) -
Konfidensinterval/stikprøvestørrelsen n problem, HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg forbereder mig på min mundtlige eksamen og der er ET spørgsmål jeg ikke forstår... Det drejer sig om følgende (vedhæftet). Hjælp en desperat -
Parentesregneregle
ForumindlægFor alle reelle tal a og b gælder:1) (a+b)^2 = a^2+b^2+2abBevis:(a+b)^2 = (a+b)(a+b)= a*(a+b)+b*(a+b) = a*a+a*b+b*a+b*b = a^2+b^2+2abEr lidt i tvivl omkring første linje i beviset. Hvordan kommer a og b ind i "a*(a+b)+b*(a+b)" ? -
Logaritmer
ForumindlægHej Alle Skal til mundtlig matB eksamen snart og har fået et spørgsmål der lyder: Logariter og eksponentialfunktioner Der ønskes en gennemgang af logaritmer og logaritme funktionens graf. Udled de tre regneregler for logaritmer 1 log(a*b) = log(a)+log(b) 2 log(a/b)= log(a)-log(b) 3 log(a^x) = x*l... -
Srp, bio - samf. Forslag?
ForumindlægHeysan. Nu er det jo snart ved at være srp tid. Jeg skal vælge emne på mandag, og er stadig lidt på bar bund. Jeg ville derfor høre om I har nogle forslag. Jeg har valgt samfundsfag (A) og biologi (B). Det må gerne være noget andet end de klassiske, fedme, alkohol, stoffer. Jeg har selv sådan kor... -
Bevis for løsningsformlen for 2.gradsligning
ForumindlægHej derude. Sidder og har lidt brug for hjælp til beviset af løsningsformlen for andengradsligninger. Jeg har set beviset før, men forstår det ikke helt. Derudover har jeg brug for noget hjælp til redegørelse af hvordan man løser andengradsuligheder. håber nogle kan hjælpe, på forhånd tusind tak! -
stamfunktioner og kont.
ForumindlægHar kontinuerte funktioner altid en stamfunktion?? -
Rejser - idræt?
ForumindlægSå er AT-emnet endelig offentliggjort, men alligevel sidder jeg tilbage med skuffelse.. Mener ikke den er relativt bred for naturvidenskabelige fag; især kemi og idræt. Jeg ville selv meget gerne skrive i idræt, men er tom for ideer ud over noget med ekstremsport, som ressourcerummet foreslår. H... -
Skriftlig dansk
ForumindlægHvilke emner var oppe i dansk skriftlig eksamen sidste år i HF?
