Søgning på: international økonomi b noter. Resultater: 19081 til 19100 af 103789
  • Bestem forskrift.

    Forumindlæg
    Grafen for en lineær funktion f går gennem punkterne (-6,4) og (2,8). Bestem en forskrift for f. Hjælp.. forstår ikke opgaven?
  • Projektion af vektor på linje

    Forumindlæg
    Hej, jeg er kørt fast i dette: Beregn projektionen af vektoren a=(-5,8) på linjen med ligningen 6x-8y+13=0 Håber nogle kan hjælpe, skal aflevere på torsdag.
  • Gyldne snit.

    Forumindlæg
    Hvad sker der led for led i bestemmelsen af tallet 1,618... http://home3.inet.tele.dk/pmh/Tema/gylden.htm
  • cos sin eller tan

    Forumindlæg
    opgave vedhæftet; Jeg har prøvet at udregne det men er ikke sikker på om det er rigtigt! hjælp :-)
  • vandbeholder

    Forumindlæg
    En vandbeholder er fyldt med vand. På et tidspunkt åbnes en ventil og vandet strømmer ud. Tidligere målinger har vist, at rumfanget (liter) af vandet i beholderen kan beskrives ved q(x) = 8(30-x)^2 hvor x er tiden (minutter) fra ventilen blev åbnet. 1) hvordan kan jeg finde ud af hvor meget v...
  • Bestem regneforeskrifter for to eksponentielle udviklinger.

    Forumindlæg
    Hej.. Er lidt lost i denne opgave, så håber på lidt hjælp til at få hul på den: "Graferne for de to eksponentielle udviklinger, f og g, går begge gennem punktet A(6,2). Grafernes tangenter i A har hældningerne 0,5 og -3. Bestem regneforskrifter for de to funktioner." På forhånd tak.
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    14x-26y+13c)-(12x-27y+12c)-y 9x-(6x-7y)+(14x+9y)
  • Kugle - C

    Forumindlæg
    Kuglen har ligningen: x^2+y^2+2^2-2x+4y-4z=16 Radius er kvdrod(16) = 4 Hvad er så koordinatsættet til centrum C?
  • Andengradslining

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave om at udregne skæringspunkter mellem disse grafer f(x) = x^2-4x+3 og g(x) = -x+2 Som andengradslining ville den så hedde: x^2-3x+1 = 0 Diskriminant = 5 Min udregning: x^2-3x = -1 x^2 = (1/3) x = 0,57735 MEN 0,57735^2-4*0,57735+3 = 1,023932 -0,57735+2 ...
  • Hvilken diff.ligning er det her ?

    Forumindlæg
    Kan ikke genkende formen og derfor ikke løse den HEHE y'+y = 20x+3 Er det så y' = 20x+3-y ? Og hvis det er sådan hvilken type er det så ? Er desværre dårlig, rigtig dårlig til at genkende disse forskellige "opstillinger" mvh
  • 24 timers film

    Forumindlæg
    hej er der nogen der ved, hvordan jeg kan find den sidste afsnit af 24 timers serie af jack bacer, da jeg ikk har set den
  • Hastighedsudtryk og differentialligning.

    Forumindlæg
    Jeg sidder her med en opgave, der hedder: "Opstil en differentialligning for en 2.ordens reaktion med to ens startkoncentrationer. Løs differentialligningen algebraisk." Jeg ved at hastighedsudtrykket er: v=k*[A]^2 og at det er denne differentialligning der skal løses: - d[A]/dt = k*[A...
  • Prøve

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til prøve i syre og baser imorgen. Er der noget jeg bør læse på eller bør vide. Vi må have vores bog med.
  • Eksponentielt aftagende - HASTER!

    Forumindlæg
    Mængden af et bestemt radioaktivt stof aftager eksponentielt med tiden. EFter 6 timer er 70% af stoffet tilbage. Hvor mange % af stoffet er tilbage efter 18 timer? Efter hvor lang tid er 5% af stoffet tilbage? Hvordan skal jeg gribe denne opgave an?
  • Reduktion

    Forumindlæg
    Hej, Kan nogen hjælpe mig med det her a(3x-y) - (5a-y)3x + 2y(2a-x)
  • Gåde

    Forumindlæg
    Hey Jeg har fået stillet en opgave der lyder som følger: Julemanden vil gerne have et overblik over sine husdyr. Han har fire slags dyr; rensdyr, geder, høns og gæs. Tilsammen har dyrene 9360 ben. Nu ved han at han har syv gange så mange geder som rensdyr og 5 gange så mange høns som gæs. Men han...
  • optimeringsopgave

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med denne formel?
  • Find linjens ligning

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Jeg er ved at lave en matematikaflevering, men er desværre gået i stå ved denne opgave: En ret linje går gennem punkterne (3,6) og (7,14) . a) Bestem linjens ligning. Jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man laver den. Håber på hurtigt svar. Mvh
  • Reducering

    Forumindlæg
    (S-T)(S+T)-(S+T)^2+2ST Hvordan reducerer man sådan noget? (S-T)(S+T)= ST -(S+T)^2 + 2ST = 0 Vil det sige at resultatet er ST, er det korrekt, eller?
  • Matematisk model?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har følgende opgave, men synes ikke rigtigt at jeg kan finde en passede matematisk model som kan beskive vandet. Jeg har aflæst nogle punkter og puttet det ind i Nspire, og prøvet forskellige ting. Det tætteste jeg kom frem til var en 4. grads, men den passer overhovedet ikke til data...