Søgning på: afsætning b eksamen. Resultater: 19121 til 19140 af 114307
-
Vektor...
ForumindlægBestem |vektor a|, |vektor b| og vinklen mellem vektor a og vektor b, når:a*(2a+b)=13a*(a+2b)=-1(a+b)*b=20 (der er pile over alle bogstaverne)Har tænkt over denne opgave med kan ikke komme på løsningen, skal afleveres i morgen tidligt::2835:: -
Computerskrevet noter eller håndskrevet noter?
ForumindlægHvad er egentlig bedst til en eksamen med 24 minutters forberedelse? Computerskrevet noter eller håndskrevet noter? -
Medicinstuderende hjælp
ForumindlægHej Er der nogle, der kan fortælle lidt om hvordan eksamen i Fadls sygeplejevikarkursus foregår? På forhånd tak. -
vektor
ForumindlægOpgaven lyder: I en orienteret plan er givet en vektor a med længden 5. En vektor b er bestemt ved b=3/2a+2ahat. Beregn vinklen mellem vektorene a og b. Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg finder vektor a udfra disse oplysninger? -
Hjælp til statistik
ForumindlægJeg er ved at lave en tabel over grupperede observationer, jeg ved at f(b) er de kumulleret frekvenser, men hvad er b og hvad bruger man det til? der står i mine noter at b er det højere intaval punkt. men forstår ikke hvad det bruges til ? en der kan hjælpe. på forhånd mange tak -
Reducér stykke
ForumindlægJeg har dette stykke: 8a^3 * b * a^-2 / (2b^2) Hvad skal jeg gøre med a^-2? Jeg ved at jeg skal dividere b'erne væk, så der kommer til at stå b forneden. Og jeg ved at det øverste bliver xa. Men man kan jo ikke bare trække -2 fra 3 og så sige at det kommer til at hedde 8a/b som slutresult... -
Tegn graferne for f og g, og bestem arealet af M.
ForumindlægHej, jeg har problemer med denne opgave. Opgave 14 her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/101213_stx_MAT_B.ashx ... -
hjælp det haster
Forumindlæghey igen så har jeg problemer igen igen men denne gang er det en huske problem for jeg kan ikke huske hvordan man regnet afvigelseprocenten ud .......... er der nogen der kan huske det ? -
diskriminant
ForumindlægHej Jeg er igang med at kigge på bevisen for diskriminantformlen, men jeg forstår det ikke helt: http://peecee.dk/upload/view/115305 Håber i kan hjælpe, det haster Mange tak -
Eksamensopgave!
ForumindlægHey :o) Nogle der kan hjælpe mig med den her eksamensopgave? Følg linket, og så opgave 2! Forstår den ikke :Shttp://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/matbsep04.pdf Mvh Pede c",) -
Hvordan kan afstanden til fjerne galakser bestemmes ved hjælp af rødforskydning?
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen og svare på dette spørgsmål: Hvordan kan afstanden til fjerne galakser bestemmes ved hjælp af rødforskydning og Hubbles lov? Nogen der kan forklare? -
Bevis for sinusrelationerne
ForumindlægEr ved at bevise sinusrelationerne. ½*a*b*sin(C)=½*b*c*sin(A)=a*c*sin(B) <=>Sin(C)/c = sin(B)/b = sin(A)/aHvordan kommer man lige frem til det ? Divivder men igennem med et eller andet ? -
Mundtlig Historie A - 3. G
ForumindlægHej SP! Jeg sidder lige nu og er igang med min 24 timers eksamens læsning til Historie A. Jeg har trukket emnet Indien - Fra koloni til demokrati. Her har jeg så fået et par tekster hhs. af et brev fra Ghandi til vicekongen Lord Irwin omkring hvordan hans forløb med saltmarchen i 1930. En tek... -
Reaktion
ForumindlægEr dette en bimolekylær reaktion: B+B-->P ? -
Mat A eller A+
ForumindlægHejHører mange der siger at de har Mat A+, hvad er forskellen på det og A-niveau?Vi startede med B, så B igen på andet år, og så A på tredje år.Hvad lærer man på A+ som man ikke lære på A? -
200-kronesedler i omløb.
ForumindlægHar lidt svært ved denne opgave nogen der kan hjælpe? Opgave 2. Med CAS (Kilde: Omarbejdet opgave fra eksamen HFC maj 2017) I en årrække kunne antallet af 200-kronesedler i omløb med tilnærmelse beskrives ved modellen f(x) = 13,38 * 1,065x hvor f(x) er antallet af 200-kronesedler i omløb (... -
Skoven, et par spørsgmål som haster lidt
ForumindlægHej med jer alle, Jeg sidder netop nu og læser op til eksamen, og håbede på lidt hjælp fra de kloge hoveder her på siden :o) 1) Redegør for hvordan en plante i de to nedenstående tilfælde får dækket sit vand- og lysbehov: a) når planten er et dansk bøgetræ eller en anemone b) når planten er en... -
Lineær funktion med minus a
ForumindlægHej, jeg sidder og forbereder mig til skriftlig matematik eksamen her til December og er i den forbindelse i gang med gamle eksamenssæt. Et af spørgsmålene lydder: De danske folkebibliotekers udlån af bøger kan beskrives ved modellen y =- 0,90. x+ 32,12 , hvor y er det årlige udlån af bøger (må... -
Lineær funktio!
ForumindlægHej alle. jeg sidder og er igang med en opgave,og er gået i stå. f(x) = ax*b Jeg skal finde en en forskrift for den lineære funktion f. jeg ved at for at kunne finde a, så skal jeg: a=(x2-x1)/(y2-y1). men kan ikke huske hvordan jeg finder b. hjæælp.. Tak på forhånd. -
Hjælp mig, er meget forvirret!!!
ForumindlægHej folkens, jeg kunne godt tænke mig at vide fordele og ulemper ved HF-enkeltfag. Jeg vil nemlig gerne læse det, da mine endelige årskarakter i STX ikke er tilfredsstilende.. Jeg har et snit på ca 7, men jeg vil gerne læse til tandlæge og det kræver pt. et snit på 10! Derfor har jeg valgt at mel...
