Søgning på: filosofi c. Resultater: 19141 til 19160 af 60665
-
Tangentplan
ForumindlægHjælp søges til flg. opgave: I koord.syst. i rummet er givet: Kugle, K : x^2 - 2x + y^2 - 4y + z^2 + 6z = 22 Plan, a : 2x - 4y + 4z - 18 = 0 Undersøg om a er tangentplan til K, hvordan gøres det? Først omskriver man K, men hvordan ? og hvad så? -
Opstil en model
Forumindlæg(opgave er vedhæftet som billede) Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe denne opgave an, er der nogle som kan hjælpe? -
løs ligning
Forumindlæghvordan er det nu jeg løser sådan en ligning som denne? 100/C = -100 -
forklaring til ligning!
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at løse den og give en forklaring på hvordan den løses? 2x^2 -6x + 4 = 0? -
Temperaturstigning
ForumindlægHvor stor bliver temperaturstigningen, når man tilfører varmen 8,0kJ til 65mL glycerol ved stuetemperatur Resultat 40, men ved ikke hvordan man får det til 40 -
grundstoffer
Forumindlæghvliken grundstoffer består bioethanol -
Hjælp til fysik B søges!
ForumindlægNogle der ved hvad Messings varmekapacitet er? -
Stamfunktion hvor grafen går igennem punktet (9,11)
ForumindlægHej. Jeg skal finde ud af hvilken stamfunktion, som går i gennem punktet (9,11). Jeg har integreret den funktion jeg fik først, og jeg har vedhæftet det integrerede. Problemet er, at jeg nu ikke aner hvad jeg skal stille op for at finde stamfunktionen.. -
OT-tal
Forumindlægjeg har fundet ud af at udregne OT, men har bare et lille probem... kan kun finde ud af de hvis stofferne eller ionerne indeholder O eller H... hvad gør jeg hvis jeg foreksempel skal udregne SF6 el CN-??? -
Kvantefysik - 24 timers eksamen i dag :)
ForumindlægMed udgangspunkt i atomers emission af lys skal du gøre rede for opfattelsen af lys som partikler (lysets partikelnatur) Du skal omtale interferensforsøg med lys og opfattelsen af lys som bølger Du skal gøre rede for den opfattelse af verden, der ligger i kvantefysikken. Specielt spørgsmål 1 giv... -
Kemi eksamen - Det periodiske system
ForumindlægHej.. Jeg er i den situation at jeg skal op i kemi B-niveau eksamen. Et af vores emner er "Det periodiske system og atomernes elektronsystem", men jeg synes det virker meget tyndt og let, hvis man skal nå at vise hvad man kan. I min dispostion er jeg indtil videre nået frem til: 1.Over... -
Fysik/kemi eksamen
ForumindlægHej allesammen, jeg skal op til fysik/kemi eksamen imorgen, vil gerne spørg om hjælp i forbindelse med organisk kemi, om hvilke forsøg jeg kan vise ? : ) tak -
1,2dibromethan
ForumindlægEr der nogen der ved hvad bruttoformlen for 1,2dibromethan er ?? -
udregning af vinkel
Forumindlægnår jeg har strl på en trekant, hvordan regner jeg så vinklerne ud? ved at den ene vinkel er 90 grader. men hva med de 2 andre? -
fenylhydrazoner
ForumindlægEr der i kemiens verden noget der hedder: Fenylhydrazoner? hvis ja hvad er det så? -
Trigonometri - Dragen
ForumindlægHej allesammen. Jeg har brug for en der kan hjælpe mig med at beregne opgaverne a) b) Selv opgaven er vedhæftet. Det kunne være meget sødt af jer, hvis i vil sige hvordan i gør step by step -
Stivelse - definition og alfabindinger.....
ForumindlægBestår stivelse kun af alfabindinger, og i såfald, hvorfor kan alt stivelse så ikke nedbrydes i tyndtarmen af enzymet amylase?????? det såkaldte resistent stivelse... I min bog står desuden at stivelse er en blanding af homoglykaner....hvad menes der helt præsist her?? menes der at det er en ... -
Densitet
ForumindlægHej venner... Hvordan kan det være is fylder mere pr. g end flydende vand? Når man fryser ned i en lufttæt isterningepose, er det jo ikke muligt for luften at slippe ind. Molekylerne ligger jo også mere stille i fast form end i flydende, så for mig at se burde det også veje mere... Håber I k... -
Centripetalkraft
ForumindlægNår summen af kræfterne på et legeme peger ind mod centrum, er betingelserne for en jævn cirkelbevægelse opfyldt. Når dette er sagt, kan jeg ikke helt forstå udtrykket "når kraft_1 leverer den til cirkelbevægelsen nødvendige centripetalkraft". Med dette udtryk lægges der jo op til, at ... -
Oxidation af tertiær alkohol
ForumindlægNormalt snakker man jo om oxidation af primære og sekundære alkoholer da tertiære alkoholer "nedbrydes" når de bliver oxideret, hvad menes der med nedbrydes? Fx. hvis man har 3-methylpentan-3-ol vil den så, hvis oxideret ikke blive til en keton og en carboxylsyre? Eller er jeg helt ga...
