Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 19201 til 19220 af 19441
-
Fysik vs. kemi
ForumindlægHvad er forskellen på fysik og kemi ? Og hvad hører det periodiskesystem under ? (: -
Kvote 2
ForumindlægHej Jeg har søgt ind i år, men blev desværre afvist fordi karakteren ikke var høj nok. (KBH UNI JURA) Jeg skal søge ind via kvote 2 næste år, men vil høre hvordan mine chancer vil være der hvis jeg har en god ansøgning samt cv. Jeg får studiejob i en juridisk afdeling, bare for at se hvad de b... -
Algebra
ForumindlægHej alle og godt nytår! Jeg står og skal op til eksamen i algebra. I den forbindelse er der indtil videre dukket følgende spørgsmål op (heraf nogle i forbindelse med beviser, så jeg har prøvet at beskrive situationen så godt som muligt. Mangler I oplysninger, så sig endelig til). Bogen er "... -
Metriske rum og lign.
ForumindlægHej alle! Så er tiden inde til at læse op til min sidste eksamen i vektorrum og metriske rum. Dett første spørgsmål har allerede meldt sig: 1) I forbindelse med Bolzano-Weierstrass sætning for point sets (punktmængder?): "It is apparent from out construction of the intervals [a_n,b_n] that ... -
16-årige
ForumindlægHey allesammen! Mener I, at man skal give 16-årige valgret? Altså de har jo pligt til at betale skat, og de kan komme i fængsel. Men de må ikke være med til at vælge landets statsminister. Virker det ikke lidt absurd? Knuz Artemis..;) -
Astem reaktionsskemaet for redoxreaktionen
ForumindlægEfter at have set nogle læring videoer omkring OT og afstemning fa redoxreaktioner har jeg stadig lidt svært ved at afstemme en reaktionsskema. Jeg har reaktionsskemaet: Fe?2+ ?(aq) + NO3?- ?(aq) → Fe?3+ ?(aq) + NO(aq) Jeg er igang med at finde oxidationstallene for gr... -
Vektorer 3D
ForumindlægJeg har lagt en word fil ind. Jeg kan ikke finde ud af opgave B. Jeg har prøvet at lave dele af den, men kan ikke finde ud af hvornår planen og vektoren krydser hinanden. Synes også det er mærkeligt at min normal vektorer og plan nærmest er ens. -
Medicin - sommer -og vinterstart?
ForumindlægHej allesammen! Jeg ville høre, om jer der har søgt medicin er kommet ind på sommer -eller vinterstart. Jeg er selv kommet ind på vinter, hvilket jeg er ret bitter over. Er der overhovedet en chance for at begynde til sommer (ved fx at bytte eller skrive en motiveret begrundelse). Tak på ... -
Har man fritid som jurastuderende?
Forumindlæg1) Jeg har hører hele tiden skrammende ting om at man læser døgnet rundt, hvis man vælger Jura. Er det rigtig? 2) Hvor meget fritid har man hvis man er en ambitiøs jurastuderende? 3) Og kan man få arbejde efter man er færdig, hvis man har 4 som gennemsnitskarakter? 4) Altså hvor mange får... -
Læreruddannelsen - hvilket linjefag?
ForumindlægHej alle. Jeg står lidt i et problem, da jeg på tirsdag skal påbegynde min videreuddannelse - læreruddannelsen i Silkeborg. Jeg har indtil nu været sikker på, at jeg skulle have engelsk som mit første linjefag, men de seneste par dage er jeg kommet rigtig meget i tvivl. Mit ønske har været, at ... -
Medicin på AU 2008
ForumindlægHej alle... nu er jeg snart færdig med eksamen og hvad skal man så bagefter? Jeg har endelig langt om længe fundet ud af at jeg gerne vil læse medicin, men da gennemsnittet er ret højt er det ikke sikkert jeg kan komme ind. på AU var snittet 9,6 sidste år. Jeg slutter selv af med at snit på ca.... -
Medicin, karakterer og adgangskvocient
ForumindlægHej allesammen! For nylig læste jeg følgende artikel: http://dr.dk/Nyheder/Indland/2008/01/20/074032.htm Ikke at det er specielt nyt, at man fremover vil kunne ansøge på uni med andet end blot sine faglige kompetencer (dvs. et superhøjt snit!) Mit spørgsmål er så; hvornår er "fremover&qu... -
Gymnasievalg
ForumindlægHej, jeg går i niende klasse, og skal snart vælge hvad jeg gerne vil efter. Jeg vil gerne på et gymnasium, men jeg har problemer med at finde ud af hvilken slags. Jeg står mellem HTX, STX, og IB. HTX - Jeg går meget op i naturvidenskab. Stor, stor interesse indenfor fysik. STX - Bre... -
En blind mus i labyrint!
Forumindlæg -
Ordleg - vil du være med? ;b
ForumindlægHeeey alle! Det er en dejlig sommerdag, men jeg gider ikke ud, og jeg keeeeder mig! - Well, derfor synes jeg, at vi alle skal lege! :p Reglerne er MEGET simple. Jeg starter! Jeg skriver et ord, og I skal så dele ordet, altså tage den sidste del, og bruge det som "første del" af et ny... -
Ny start (gym.)
ForumindlægHej allesammen, så har jeg (sikkert også andre) ferie (: (i princippet, mangler translokation). Og jeg tænkte lidt på, hvordan i havde det, da i begyndte på en ungdomsuddannelse. Var det meget nyt? Jeg er nemlig typen, der er mindre snaksalig i starten og har svært ved at vænne mig til, at al tin... -
Hjælp til en matematikopgave
ForumindlægHej Er der nogle, der kan hjælpe mig med opgaven på vedhæftet billede? Jeg har beregnet opgave a, men jeg har brug for hjælp til b og c. På forhånd tak -
STX vs. HF
ForumindlægHvad er reelt forskellen på en alm. studentereksamen og på en HF? Jeg mener hvorfor tage en studentereksamen hvis en HF giver adgang til de samme uddannelser? Der må være mere forskel end at man ikke for årskarakterer på HF og skal op i alt.. Hvordan kan man argumenterer for en studentereksamen... -
ADVARSEL: køb ikke (brugte) lærebøger nu!
ForumindlægJeg vil advare alle mod at købe gamle lærebøger på nuværende tidspunkt. 1. STUDIER ER IKKE STATISKE I sommerferien laver underviserne nye pensumlister, og det, der ligner et godt køb, kan ende med at være spild af penge, hvor I sidder tilbage med forældede udgaver eller titler, som ikke skal br... -
Bestem centrum i cirklen
ForumindlægHjææælp hvordan gør jeg?
