Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 19221 til 19240 af 198015
-
geometri og integraler
Forumindlægjeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal starte med opg. 1) har vedhæftet opgave filen -
digte ting og sager?
ForumindlægJeg skal i klassen fortælle om Digte, hvordan man analysere og noget andet?nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg kan fortælle mere om digte?og nogen der ved hvordan man laver en digte analyse??kan ikke finde noget om det på nettet :(på forhånd tak -
sammenhang mellem forskellige ting, som f.eks. økonomisk vækst og arbejdsløshed.
ForumindlægHej og god aften/nat.Jeg sidder med en samfundsfags opgave, som egentlig skulle have været afleveret, men den blev væk blandt alle de andre, og jeg ville blive meget glad, hvis nogen ville hjælpe med at komme med stikord eller gerne formuleringer jeg kan bruge. Jeg skal beskrive følgende sammenhæ... -
At dividere
ForumindlægJeg kan ikke regne ud hvorfor 18/1.5 = 12 ? *Nogen som kan forklare mig det ? -
Fordoblingskonstant.. help!
ForumindlægResultatet af for mange sygedage foer jul, nu sidder jeg med en gammel math afl.. og er blank vedr. det meste af den. men er stuck ved dette spg: En eksponentiel voksende funktion gaar gennem punktet (40,68) og fordoplings konstanten er 12 a) bestem en forskrift for funktionenb)bestem f(11) og f(... -
Kemiolympiade opgaver
ForumindlægJeg vil lige høre om der er nogen herinde som har deltaget i årets første runde i kemiolympiade 2006 ???Jeg har nu siddet og regnet dem efter (de er lige lagt ud på nettet). Jeg vil så høre om der er nogen som har regnet opgave 3 ??Det er første spørgsmål. Jeg får ikke det svar som facitlisten gi... -
Differentation
ForumindlægHejUndskyld men er der nogen der gider hjælpe med denne opgave, kunne nemlig ikke selv komme i gang med dengør rede for at funktionenf(x) = x * e^-2xer en løsning til differentialligningen dy/dx + 2y = e^-2xTak -
Matematik- undersøgelse af tangens
ForumindlægHej alle... Jeg har en problemopgave til på tirsdag. Jeg vil selv indrømme at jeg ikke er god til matematik, og jeg plejer altid at få hjælp af min mor, men hun er ude at rejse! :) Hvis nogle af jer kunne hjælpe mig med en eller flere opgaver ville det være rigtig skønt. Kh Alle opgaverne er i de... -
Hermitisk operator
ForumindlægHej alle sammen.Jeg har givet en operatorhat[Q] = k (hat[x] hat[p] + hat[p] hat[x])hvor k > 0 er en konstant og hat[x] og hat[p] er henholdsvis sted- og impulsoperator. Jeg skal så vise at hat[Q] er en hermitisk operator, og jeg er kommet frem til at det er det samme som atS[x d(f*)/dx g]dx = ... -
kalkbrænding
Forumindlæger kalkbrænding CO2 neutral ? ligesom at brænde træ er ? -
Grafer
ForumindlægHåber en venlig sjæl kan hjælpe her.Jeg har en opgave der lyder sådan:Tegn tre repræsentanter for graffamilien Fa(x) = 3/(x+a)Dette har jeg gjort og får et resultat, hvor der er tre linier i både + og -. Altså 6 streger i alt.Nu skal jeg så finde betydningen af a. Og det forstår jeg altså ikke he... -
Vektor
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe med denne opgave? -
USA, eksamen! hjælp.
ForumindlægHej :) Jeg sidder lige igang med min 24-timers samfundsfag eksamen og har trukket emnet USA's politiske system - i sammenligning med det danske. De tilhørende bilag handler om valg i både usa og danmark, lidt om valgdeltagelse og om bush har ekspanderet sin magt. Jeg mangler lidt hjælp ... -
Tvindsagen
ForumindlægJeg har læst nogle artikler om Tvind sagen og har fået 3 spørgsmål, som jeg har svært ved at svare på. Hvori bestod undervisningsministerens (Ole Vig Jensen) grundlovsbrud? Hvorfor førte det ikke til rigsretssag? Hvordan kom stemningsdemokratiet ind i i det repræsentative demokratis hovedfors... -
Wiretræk
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig igang med denne opgave? Jeg skal bestemme trækket i wire AB lige før pælen (punkt A) slipper jorden. F1= 850N, liniestykke DE danne en vinkel på 10º med vandret og liniestykke CB 10º med lodret Jeg er helt lost -
Ligning
ForumindlægIsoler r i formlen: l * r2 + p = q Nogen der kan forklare eller vise det? forstår det ikke. -
Periferivinkler hjælp
ForumindlægSøger hjælp til periferivinkel opgave, det kunne være rart hvis nogen kunne forklarer mig hvordan man gør :p -
En god problemformulering
ForumindlægJeg skal have lavet en 'prøve synopsis' som vi skal kigge på og jeg har et emne om EU med 4 bilag der handler om konflikter, som grænsekontrol, brexit, eksperternes forkerte håndtering overfor EU skepsis og uddannelses niveau forskelle på nej og ja stemmende omkring retsforbeholdet Jeg ... -
Vektorregning - HJÆLP!!!
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp til en opgave. Den opgave som jeg har brug for hjælp til er den diste opgave i 3´eren. Opgaven er vedhæftet. Håber på nogens hjælp. (Y) -
skabelsesberetning
ForumindlægHej Er der nogen, som kan hjælp med følgende: Lighede og uligheder mellem den kristne skabelsesbret. og den græske(theogonien). Hvordan opstiller man et hieraki inden for begge religioner?
