Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19261 til 19280 af 26896
-
den lokale tyngdeacceleration
ForumindlægJeg har i skolen lavet et forsøg, med den lokale tyngdeacceleration, hvor en timerstrimmel forbundet til en snor blev udsat for frit fald, i mens en timer satte prikker på strimlen. Vi har målt afstanden fra startpositionen til hver af prikkerne og har lavet en graf med tiden i sekunder ud af før... -
Substitution af alkoholer
ForumindlægHey, første gang jeg er herinde :)Nå, men jeg vil bare spørge om, hvad teorien siger omkring substitution af primære, sekundære og tertiære alkoholer..Ved oxidation er det den primære der reagerer hurtigst og så densekundære og tilsidst den tertiære, er det også sådan når alkoholer bliver substit... -
Problemopgave - Differentialregning
ForumindlægKan virkelig ikke få hul på denne opgave.. Er helt blank.. -
Kan R+ give blod til R- og omvendt?
ForumindlægHej Kan en person med Rhesus positiv blodtype give blod til en person med Rhesus negativ og omvendt? Mvh. Emil -
oxidationstal haster
ForumindlægHej jeg har et simpelthen spørgsmål ang oxidation og reduktion. Hvordan bestemmer jeg oxidationstallene? Jeg har vedlagt en opgave, som jeg skal løse. Jeg skal angive rekationstypen, og jeg ved, at denne er oxidation. Men jeg skal naturligvis vise det, ved at bestemme oxidationstallet. Jeg ved ... -
Hooligans
ForumindlægEr der andre, der arbejder med hooliganisme i AT? Jeg vil analysere filmen Hooligans under fagene Engelsk og Samfundsfag. Selvom jeg har fundet ud af samfundsfaglige dele jeg kan drage ind under emnet mangler jeg stadig en del synes jeg.Indtil videre har jeg identitet og subkultur indover.Nogle ... -
HJÆÆLP i BIOLOGI!
ForumindlægHejJeg sidder og læser om synapser og nerveceller. Nu skal i sige til, hvis der er noget jeg har misforstået. Men altså i axonet, findes der vel Na/K pumpen, der fastholder ionkoncentrationerne på begge sidder. Når der så sker at vi strækker os, bevæger os osv, så vil Na/K pumpen ikke længere vir... -
mat: geometri
ForumindlægHejNogen der kan hjælpe med denne opgave?På en vandret overflade er der placeret to lodrette pæle AB og CD. PælenAB er 6 meter høj, og pælen CD er 4 meter høj. Punkterne A og D samtpunkterne B og C er forbundet med wirer, som mødes i et punkt P. I detfølgende betragtes de to wirer som linjestykk... -
Hjælp til 3 tal
Forumindlægnogen der kan stave de her 3 tal? på tysk 5412 87221 1512403 tak :) -
Missourikompromiet
ForumindlægHey :)Der skulle vel aldrig være nogen som kunne se sammenhængen mellem den økonomiske udvikling (industrialisering i norden, effektivisering af bommuldsdyrkning i syden mm.) og så Missouri kompromiet??Mvh Eva -
differentier funktionerne
ForumindlægHej alle jeg har en opgave som lyder: Differentier funktionerne: - f(x)= 4/x2-5x-7 - g(x)= 3(2x2+4)3 Gør rede for hvilke regneregler, du har benyttet til at differentiere med. Nogle som kan hjælpe ?? Kan ikke rigtig komme nogen i gang med den.. Ved ikke hvordan jeg skal gribe det an... -
Gode links (FY)
ForumindlægHej, som profilen hentyder... Nogen der har kendskab til nogle indholdsrige netsider relateret til faget Fysik? Niveauet bør som minimum være equal A-niveau. -
Mundtlig dansk, billedsprog
ForumindlægHej alle, jeg håber der er en som kan hjælpe mig, med at fortælle mig, hvilket billedsprog det neden under hører til (metafor, besjæling,personifikation) og hvorfor det er det, men også om det er i billedplan eller realplan: ”Synger om kap mod den skarpe vind” ”Rider på sorte... -
femtegradsligning
ForumindlægHej.jeg har fået følgnde opgave:Bestem samtlig løsninger til ligningen:X^5 - 10100X^3 + 10^6X = 0Hvad skal jeg gøre? -
pufferligningen
Forumindlæghej jeg skal en opgave om C-vitamin og jeg mangler at lave denne del opgave d) Beregn hvor stor en procentdel af C-vitaminet der findes som ascorbinsyre i urin med pH=4,8 Jeg må ikke brug bjerrumdiagrammet , jeg skal brug pufferligningen med ved ikke hvordan. håber i kan hjælpe, jeg har vedhæft... -
hjælp til bestemmelse af: S (e^t-2)(e^t+2)dt
Forumindlægbestem:S (e^t-2)(e^t+2)dthvordan skal jeg gøre det? -
CuSO4 katalyserer H2SO4's virkning på fx Zn. Hvorfor?
ForumindlægSom overskriften siger: Hvorfor virker CuSO4 som katalysator i H2SO4? -
Enkel 2.g oversættelse -rettehjælp
ForumindlægJeg er lige ved at lave en tysk oversættelse, og ville være rigtig glad hvis der er nogen der gad rette den igennem for mig:)Milena Moser er en ung schweizisk forfatter, som har haft stor succes med sin første bog XX. I den følgende fortælling befinder jeg-personen sig i sin bil på en eller anden... -
Anmelde folk på facebook?? :S
ForumindlægHej Folkens ... Er der nogen her der ved, hvordan man anmelder en bruger på facebook .. jeg er ikke selv så meget inde i facebook, men hvis jeg gerne vil anmelde en for at bruge andres billeder .. HVordan gør man så lige det ? synes face er temmelig uoverskuelig og ikke-brugervenlig mht. support ... -
rumfang i integralregning
ForumindlægHejJeg lidt problemer med at finde den korrekte formel til at finde rumfanget til nedenstående opgave: (opg. 3042 i eksamensopgaver 1-årigt a niveau)f(x)= sqr(9-(9/25)x^2)Beregn den eksakte værdi af rumfanget af det omdrejningslegeme, der fremkommer, når den skraverede punktmængde drejes 360 grad...
