Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19301 til 19320 af 26896
-
Tyske sætninger med infinitiv?!
ForumindlægHej! Er der nogen derude, som har tid til at kigge på disse sætninger?Det er nogle få sætninger med infinitiv, som jeg er i tvivl om. Håber I vil hjælpe! Martina tav i stedet for at sige sin mening. Martina zögerte anstatt ihre Meinung zu saggen. Fra Schwarz forlod forretningen uden at ... -
Terrorism - Projekt på 20 min.
ForumindlægHej folkens, Jeg har et projekt til om 2 uger, hvor min ven og jeg skal fremlægge i engelsk om: Terrorisme Vores main questions er: 1. Hvad terrisme egenligt er, - What is terrorism? 2. Hvad der bliver gjort ved det, - What is being done about terrorism? 3. Fremtidens terrorisme (vore... -
Hvorfor forholder det sig sådan, at jo flere arbejdsløse, vi har som land, jo flere jobs skabes der?
ForumindlægHvorfor forholder det sig sådan, at jo flere arbejdsløse, vi har som land, jo flere jobs skabes der? -
Rettelse oversættelse - stærke verber
ForumindlægHej.. Håber, at en vil være sød, at rette min oversættelse for fejl :-) Dansk: Du taler meget sagte. Så du ham i går? Nej, men i dag har jeg set ham i biblioteket (in-dativ). Vi glemmer tit nøglen, men i dag har vi ikke glemt den. Jeg tror, at Ole har stjålet pengene. Lise har ikke taget de... -
kompleks kemi, chelate komplekser
ForumindlægHej SP!Jeg håber at nogle kan hjælpe mig med at forstå de komplekse bindinger i chlorofyl. En formel for chlorofyl kan findes her:http://en.wikipedia.org/wiki/ChlorophyllJeg mener at have læst at det skulle være et chelat kompleks, men hvis det er tilfældet så må man vel skulle betragte hele porf... -
Bindinger?
ForumindlægEr der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig...Hvordan kan man forklare forskellen mellem stoffernes smeltepunkter og kogepunkter for følgende stoffer:dihydrogen (tk -252,85 og ts -259,25)dinitrogen (tk -195,8 og tk -210)Ammoniak (tk -33 og ts -78)Er det noget med bindinger imellem molekylerne?H... -
AT 2012 - katastrofen Samfundsfag/religion om 9/11
ForumindlægHej! Jeg skal som mange andre vælge emne til årets AT-eksamen inden for det overordnede emne, "Katastrofen - årsager og konsekvenser". Opgaven lyder: Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en syn... -
differentering af en logoritmisk funktion
ForumindlægHej.Om en funktion f med regneforskriftf(x)=a*ln(x) oplyses det, at f'(2)=3.Bestem tallet a? -
Er Wikipedia partisk?
ForumindlægEr Wikipedia partisk, eller er siden neutral? -
passer ik
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde ud af at tegne denne ligning til en parabel..0,125 x^- 2.. Det skal kunne lade sig gøre, og jeg har både prøvet med silleben, toppunkt osv, men kan bare ikke... Nogen der vil hjælpe? -
Transformation
ForumindlægHej, er der nogen, der kan forklarer mig, hvad transformation er og hvordan det fungere osv.? -
Kondensator
ForumindlægJeg har brug for noget seriøst viden om kondensator. Jeg ville gerne læse lidt om hvad der ske med di electrica og hvordan en kondensator virker når den bliver kortsluttet. Håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt. -
AKUTHJÆLP I FRANSK
ForumindlægHej Jeg har formuleret disse franske sætninger omkring skolen, som jeg håber at du vil rette for mig og forklar mig gerne fejlen :)) Il y a du monde dans ma école= der er mange mennesker i min skole J `aime la école parce que c`est tres intéressant et instructif = jeg kan lide skolen fordi de... -
Regression?
ForumindlægKan det passe at man skal bruge eksponentiel regression i denne opg? I en bestemt population af dyr vokser antallet af dyr med 12% om året. a) Opstil et udtryk, der beskriver udviklingen i antallet af dyr i populationen, når det oplyses, at der til at begynde med er 300 dyr i populati... -
Spændingsrækken - spøgsmål vedrørende reaktion.
ForumindlægHej Alle sammen, jeg sidder jeg og skriver kemi rapport om spændingsrækken, og så skal man skrive hvordan tingene reagere udra spændingsrækken, altså at et stof kun reagere hvis man putter det i et stof som står til højre for det i spændingsrækken, mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvord... -
Princippet bag syre-base
ForumindlægNogle der kan give mig et eksempel på en neutralisering mellem en syre og en base???Er i gang med en opgave, men kan ikke helt finde ud af den. Jeg vil helst lige prøve selv så bare kom med et eksempel, så er du en skat :) -
trappe beregning
ForumindlægHej Hvordan beregner man en trappes grund og stigning? Oplysninger jeg har om trappen er dens etagehøjde og gangliniens længde. På forhånd tak! -
Polære/polære og upolære/upolære
ForumindlægHej :) Er lidt forvirret og håber nogle kan besvare disse spørgsmål, for jeg synes ik rigtig det bliver beskrevet i bogen. 1. Hvordan kan det være at polære stoffer kan opløses i polære stoffer? :) 2. Hvordan kan det være at upolære stoffer kan opløses i upolære stoffer? 3. Hvordan kan det være a... -
Gange over kors
ForumindlægJeg vil gerne forstå " Gange over kors " metoden, hvis en ligning indeholder en brøk. Hvordan regner man det ud? hvilke regler er der? vis mig nogle eksampler ? Lad og sige, at opgaven f.ek.s var: 2 5 --- = --- 4 22 hvorda... -
simpel integralregning:)
ForumindlægHar et spørgsmål, til noget "simpel" integralregning (uden hjælpemidler) skal integrere følgende: 3x2ex3+1dx jeg vil mene at det bliver noget med: 3x3 / 3 * ex3+1 men min lommeregner siger det bliver ex3+1, hvorfor forsvinder 3x2 ?
