Søgning på: psykologi eksamen b. Resultater: 19301 til 19320 af 114953
-
Afvigende kønskromosomantal
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med 2'eren og 3'eren i opgave 6 i dette link? http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-6-2.pdfKarsten -
Et let sprøgsmål
ForumindlægHejsa! :-)Jeg sidder og læser til eksamen, og er blevet lidt i tvivl om følgende:- Efter hvilken rækkefølge skal ionerne sidde i molekyleforbindelser?Nogen som kan hjælpe?Sicma :-) -
God eller dårlig kilde?
ForumindlægHej Alle! :) Jeg sidder og forbereder mig til eksamen på fredag.. Jeg skal stille en god kilde over for en dårlig, MEN... Hvad er en god kilde og en dårlig kilde? Håber meget på noget hjælp, da jeg har prøver google osv.. -
reflektion eller totalreflektion?
ForumindlægOverskriften siger det hele. Skal til fysik eksamen i morgen og har om lysets brydning. Er der en der kan fortælle mig forskellen på reflektion og totalreflektion(ved godt det er spejling) men er de begge det? eller hvad er forskellen? :-) På forhånd tak! -
Anvendelse af 1. ordens lineære differentialligning
ForumindlægHej - jeg er i gang med et MAT A mundtligt eksamens spørgsmål, hvor jeg bl.a skal give eksempler på anvendelse af 1. ordens lineære differentialligning - har brug for hjælp til dette? -
Har jeg regnet rigtigt? Mat A opgaver
ForumindlægJeg har været til eksamen i dag og vil høre om der er nogen der kan se om det jeg har lavet, er korrekt. Har brugt maple til at løse opgaverne Mvh Isabella -
En cirkel
ForumindlægHej, sidder og skal til eksamen imorgen, og kigger på en type opgaver som jeg normalt har svært ved. Opgaven lyder således: En cirkel har centrum i punktet (0,0) og radius kvadratrod 2. Linjen L har parameter fremstillingen (x/y)=(3/-3)+t*(1/-1), t. Opskriv en ligning for cirklen, og bestem koo... -
5 A-niveau fag på STX?
ForumindlægGælder reglen stadig, om at man får ganget sit snit med 1,03 hvis man tager 5 A-fag? Jeg har nemlig taget den beslutning om at jeg gerne vil have 5 A-fag engang i 3.G, da jeg tænkte det vil være som en gave at man kan gange sit snit med 1,03. Men det er jo egentlig vildt lidt? Jeg troede det var... -
Søger råd/hjælp mht. til at hente 13 til biologieksamen.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g ad matematisk linje. Det er lykkedes mig at hente 11 i biologi i årskarakter. Jeg er i den situation, at jeg er utrolig interesseret i at forsvare min årskarakter eller forbedre den ved mundtlig eksamen i næste uge.Jeg føler virkelig, at jeg er sikker i hele pensum. Samtidig ha... -
ti-89 hjælp
ForumindlægHej.. jeg står overfor at skulle finde a,b og c i f(x)=ax^2+ba+c når jeg ved at grafen går gennem punkt (1,3),(2,8) og(-2,12) men jeg kan sq ikke finde ud af den skide ti-89.. hvordan gør jeg ? ( vi skal bruge CAS ) -
reducer
Forumindlæga^2 + b^2 - a(a+b) = b2 + ab korrekt? -
Grænser
ForumindlægJeg vedhæfter spørgsmålet. Det er mest at finde grænser, jeg har svært ved. Jeg ved at R er afgrænset af grafen for y=x2 og y=x3 Spørgsmålet skal løses uden hjælpemidler. Hvordan finder jeg a og b? -
Student..hvad nu?
ForumindlægHej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud? -
Antigner og antistoffer
ForumindlægHvis man får en blodtransfusion fra en person med blodtypen B og selv har A vil man nok dø. Jeg ved at blodet vil agglutinere, men er det antigenerne der sætter sig på antistofferne eller hvad? Det må gerne forklares ret simpelt. -
diskriminant
Forumindlægjeg fandt lige noget jeg kunne bruge i et andet oplæg.. Men der var noget der stod som jeg ikke helt forstod:og trækker 4ac fra: 4*(a^2)*(x^2)+4abx+b^2=b^2-4ac Og så kommer tricket - man skal indse at højresiden kan omskrives til (2ax+b)^2. Prøv selv at regne ud vha. kvadratsætningerne og se at d... -
Skr. eks. STX-A
ForumindlægKortfattede resultater for dagens eksamen i STX-A. Som sædvanlig er det meget hurtigt gennemregnet, så der tages forbehold for regnefejl, trykfejl og søvnige perioder... Opg. 1 t=-1,5 Opg. 2 5*q^2 Opg. 3 f(x)=1/27*3^x Opg. 4 P: a>0, c>0, d<0 Q: a<0, c<0, d>0 Opg. 5 I1=2x^3+x^2+k... -
hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan vise mig hvordan jeg løser denne brøk i diverse trin?????(a+b)/(a-b) * (a-b)/(a+b)^2 : 3/2(a+b)Resultatet bliver 2/3mange tak på forhånd johnny -
Hvad syns du ?
ForumindlægJeg går på 2 g og har fået nogen karaktere forløbende for afsluttende fag og eksamer, så var nysgerrig efter om der nogen som ved jeg kommer videre på 3 år? jeg er dårlige til disse fag jeg har haft indtil videre, det er slet ikke nogen fag j interessere mig for, men j har hellr ik håb om at få... -
faktorisering af højere polynomier
ForumindlægJeg skal til den mundtlige eksamen i mat komme inde på polynomier af højere grad, og der tænker jeg, at det ville være sjovt at snakke om dem i forhold til faktorisering af dem. Jeg er med på, hvordan udtrykket for polynomier ser ud med n som højeste potens osv. Jeg kan desværre ikke rigtig fin... -
Graf for andengradsfunktion (akut hjælp)
ForumindlægHej, Siden folk har været så behjælpelige med mine andre to akutte spørgsmål, vil jeg smide mine sidste to. Jeg skal til eksamen klokken 13, så derfor er spørgsmålene akutte:) Jeg skal tegne grafen for en andengradsfunktion: f(x) = x^2 - 2x -3 GeoGebra er virkelig et problem for mig, så hvis ...
