Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 19321 til 19340 af 19441
-
rettelse af rapport om Energi
Forumindlægnogen som vil rette min rapport om Energi selve øvelse ligger her Frit fald. I øvelsen lader vi et faldende 1kg-lod trække en timerstrimmel igennem en timer. Hvis vi kan se bort fra luftmodstand og gnidning, vil den mekaniske energi være konstant under faldet. I øvelsen undersøges i hvor hø... -
Netværkprogramering
ForumindlægUDP protokollenUDP (User Datagram Protocol) er en forbindelsesløs og utroværdig protokol. At den er forbindelsesløs betyder, at når du har oprettet din socket (med socket kaldet ca. ligesom TCP sockets), så kan du bare begynde at sende data til højre og venstre uden at kalde connect. Du specifice... -
Hjæææælp til valg! Rådgivning søges akut!
ForumindlægHej alle. Jeg læser i øjeblikket jura, men jeg kunne godt tænke mig at forhøre mig om mulighederne for at finde job som revisor i fremtiden. Jeg har en del spørgsmål og jeg virkelig ville blive glad hvis I vil svare på dem :) Hvordan er Ha.jur i forhold til det almindelige jura-studium? Jeg er v... -
Hvorfor forbinder man islam med tvangsægteskab?
ForumindlægHej alle sammen, vil nogle hjæpe mig med dette spm, TAK! Hvorfor forbinder man islam med tvangsægteskab? Hvad kan være grund til det? Jeres mening om tvangsægteskab? -
Betaling for uddannelse i Danmark?
ForumindlægJeg hørte her til morgen i TV-avisen, at Dansk Folkeparti er kommet med et lovforslag om, at unge som tager en akademisk uddannelse i Danmark skal forpligtes til at arbejde i Danmark. Dette skal forstås således, at hvis jeg tager en cand.polit i Danmark, så skal jeg enten arbejde i Danmark i en å... -
Har mennesket en sjæl?
ForumindlægTror du, at mennesket har en sjæl? -
Synes du, at det er sjovt at "se" andres karakterblad?
ForumindlægHey.Dette forum henvender sig KUN til dem, der GERNE vil dele deres seneste standpunkts- eller eksamenskarakterer med andre.Om det er for sjov, fordi man er nysgerrig eller man har helt andre årsager til at joine denne tråd er underordnet.Jeg har oprettet denne tråd pga. nysgerrighed og det faktu... -
HA.jur vs jura
ForumindlægJeg har i længere tid været overbevist om, at en HA.jur med cand.etellerandet overbygning var det jeg ville. Men her på det seneste er øjnene faldet på jura på uni, som et alternativt. Jeg synes at begge former lyder spænende, da jeg både intereserre mig for økonomi og jura. (kunne godt tænke mig... -
Videregående uddannelse
ForumindlægDet er ikke lidt men meget uretfærdigt at svenskerne, der kan forberedre deres gennemsnit, fylder så meget i ansøgningsbunkerne til eksempelvis medicin, biomekanik og tandlægestudiet. I år er 56% af ansøgerne ved Odense universitet ikke dansk. 25% af de optagende på medicin(2004) var fra Sverige ... -
Skriftlig Eksamen 2009, Samfundsfag A
ForumindlægHey Det kan da ikke passe jeg er den eneste som har valgt at lave opgave C i den individuelle del. Er der nogen som har lavet den der eventuelt havde lyst til at kigge min igennem? Hvilke teorier har I selv brugt? I må gerne komme med kritikpunkter og en egentlig vurdering af min aflevering. -
Upload dit skolearbejde for dette skoleår - vedrører dig;)
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen.Det forgangne skoleår er ved at være slut. Vi kan tælle skoledagene på en hånd.Upload jeres noter, stile, matematikaflevering, opvarmningsprogrammer, biologi- og fysikrapporter m.m. Næste årgang kan få brug for det.https://www.studieportalen.dk/opg/addopg.php?t=... -
Race og intelligens
ForumindlægHej,Jeg ville lige høre, hvad de politisk korrekte vil sige til flg. interessante (kontroversielle?) artikel fra Wikipedia:http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligenceAnerkender i de samvariationer, som forskere fra forskellige discipliner påpeger i forb. med race/intelligens debatten? -
Smuk matematik
ForumindlægJeg er glad for begge mine fag, som er matematik og musik på universitetet. I særdeleshed er jeg forundret over, at man kan synes, at et stykke matematik er så smukt, at det næsten er til at fælde en tåre over. Lad mig høre, ærede matematikere, hvad er det smukkeste stykke matematik, I kender ti... -
Ha(jur) vs. alm. jur
ForumindlægHej Jeg har hørt, at hvis man læser ha(jur) på CBS, så kan man ikke føre retssager i modsætning til fx en der læser jura på KU, er det sandt? Hvis ja, er der andre forskelle mellem de to studier? TheRose -
hvordan reducere man ....
ForumindlægJeg har forsøgt selv at komme frem til hvad jeg skal gøre, men sidder fast ab - b• (a-3b) = -
Velfærdstatens fremtid
Forumindlæg- Den globale klemme. Hej, jeg er helt blank ved min samfundsfagsaflevering! Håber I kan hjælpe mig. Det handler om AE og CEPOS i forhold til velfærdsstaten. Her er de to 2 spørgsmål/opgaver jeg skal svare på: 1. Undersøg hvordan AE og CEPOS argumenterer for deres konklusioner angående dansk øk... -
Mundtlig matematik årsprøve
ForumindlægHey guys, jeg skal til årsprøve i matematik om 2 dage. Nogen der har nogle gode tips og tricks? Jeg vedhæfter også lige de spørgsmål jeg kan komme op i så i har en ide om hvad jeg skal være klar på. Tak på forhånd -
3 grads polymonie finde f(x), designe rutsjebane
ForumindlægHey:) Jeg har en stor opgave for i matematik, og jeg sidder helt fast. Jeg skal designe en rutsjebane og en pool. Bunden af poolen og rutsjebanen selv, er en 3 grads polynomie. De eneste jeg får at vide det er toppunkterne. Som er givet med: rutsjebane: (-2,2.3) og (0,0.3) poolen: (0,-1) o... -
SE HER!
ForumindlægHEJ ALLE, Jeg skal trække emne imorgen i samfundsfag og har 24 timer, men da samfundsfag er min svage side vil jeg bede om at bare 1 er villig til at være til rådighed imorgen til at kunne hjælpe mig lidt. Det ville betyde så meget for mig. Ville der være en som ville gøre denne gode gerning? ... -
Usikker
ForumindlægI dag var jeg til matematikterminsprøven og i går var jeg til danskterminsprøven. Jeg synes det gik nogenlunde i går, men ikke særlig godt i dag til matematik. Jeg kunne ikke rigtig finde ud af lidt for mange af opgaverne, og sad og tænkte og blev ked af det, da jeg gerne vil være god til matema...
