Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 19341 til 19360 af 113953
-
hjælp har svært
Forumindlæg4a * b + 5a = 10ab 3 * a * 6 * b = 8 b + 3a 2 * m + 3 * m = 5m hvordan er det lige -
Vektorer
ForumindlægHej..Jeg kan ikke helt komme igang med opgave 3.053 i mat 3årig A opgavebogen. Vi får givet vektor a og vektor b's længder, hhv. 1 0g 3. Derudover får vi vinklen mellem a og b: Så skal jeg gidne gradtallet for vinklerne mellem vektor a+b og vektor a-b. Har tegnet en fin tegning, men ved ikke ... -
Bestemmelse af stikprøvestørrelsen n - konfidensintervaller
ForumindlægHejsa Jeg skal til min eksamen forberede et bevis på stikprøvestørrelsen n ud fra konfidensintervaller for en andel. Men jeg kan intet finde på dette bevis og har super svært ved at gemmenskue hvordan man skal gøre. Nogle der kender dette bevis og kan hjælpe? :) Det er bestemt ud fra fejlleddet... -
opg.sæt aug ust 2000
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-10-2.pdfopg 1:mit bud:a) 4ethanpenten3olb) Oxisation af ester."Forklar, at stoffet D kan udvise cis-trans-isomei, mens dette ikke gælder stoffet B"???(kan ikke finde ud af det)c) forklar Aminens systematisk navn ud fra dens forme... -
kemi-forståelse
ForumindlægHej skal snart til eksamen og vil høre om der er nogen der kan hjælpe med disse spørgsmål, så jeg har dem helt slået fast. 1) skal kende betydningen af pi-konjugation? 2)Hvorfor er det at hastighedskonstanten k har forskellige enheder? 3) Hvad vil en støkiometrisk ligning sige? 4) Forstå den ... -
LIGNINGER!!
ForumindlægJeg skal til mundlig eksamen i morgen i matematik. Vi har fået udleveret en masse spørgsmål, som vi kan trække. Et af spørgsmålene handler om ligninger, og hvis der er noget jeg ikke kan finde ud af er det ligninger. Så ville høre om der var en der kunne hjælpe mig, for har helt ondt i maven, hvi... -
Samfundsfagseksamen - synopsis 24 timer d. 23/6
ForumindlægHej alle sammen Jeg trækker spørgsmål her på mandag d. 23/6 i samfundsfag hvor jeg derefter har 24 timer til at udarbejde en synopsis som jeg så skal tale ud fra til eksamen. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal lave den synopsis, da jeg har ret svært ved samfundsfag, og så er jeg i tvivl om v... -
Bevis af Toppunkt af andengradspolynomiet uden brug af differentialregning
ForumindlægHej, jeg sidder og er ved at lave dispostioner til min matematik muntdlige eksamen. et af spørgsmålene er at jeg skal bevise formlen for toppunktet af andengradspolynomiet, uden brug af differentilaregning. Men jeg kan simpelthen ikke finde noget brugbart. Det kan ske at min lærer har sat et tric... -
Skoven og karbonkredsløbet
ForumindlægHej I biologi har jeg trukket spørgsmålet "Skoven og karbonkredsløbet" og opgaveformuleringen lyder således: I din fremlæggelse skal du redegøre for skovens betydning for det globale kulstofkredsløb og for de vigtigste biologiske processer, som indgår i kredsløbet. Dernæst skal du kort ... -
Fransk begyndersprog - HF
ForumindlægHey er det muligt at begynde med et nyt sprog efter 10.kl er godt i gang med tysk som gør mig "psykisk" sindsyg, mit had til faget kan ikke beskrives, udover det kan jeg så begynde med et nyt sprog efter 10.kl, når jeg skal på HF det hedder jo "Fransk begyndersprog" dvs. for b... -
Vektorer og projektion, hjælp hurtigts muligt...
Forumindlægopgaven lyder således Vektorer a og b har begge begyndelsespunkt i (5,2). Vektorer a har længden 5 og retningsvinklen 25 grader, mens vektorer b af har længden 4 og retningsvinklen 75 grader. Hvad er vektorer a´s projektion på vektorer b? Hvad er vektorer b´s projektion på vektorer a..? noge... -
Reducer
ForumindlægReducer: 4 (-3a + 4b - 2ab) + (5a + b)^2 -
Angivelse af løsningsmængde
ForumindlægGodaften Hvordan skrives løsningsmængder således at rækkefølgen af elementerne i løsningsmængderne er betydende? A = {a,b,c}, B = {a,c,b}, C = {b,c,a}, D = {a,c,b} ∈ L således A ≠ C ≠ B = D -
HJÆLP!!
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? :S I den retvinklede trekant er ABC er C ret. Hypotenusen c= 17,5 og kateten b=6,8 Beregn B?. -
Sygeeksamen.
ForumindlægJeg skal til eksamen i tysk imorgen. Det er en eksamen hvor jeg har 24 timers forberedelse, men idag (den dag jeg skal forberede mig) har jeg fået det helt vildt skidt, med ondt i hovedet og svært ved at fokusere. Forberedelsen er vel en del af eksamen, så jeg burde vel kunne få syge eksamen. M... -
Største værdi?
ForumindlægHvilket regneudtryk har den største værdi, når a og b er større end 0? a*b, a2 * b, (a+b) * (a+b), (a+b) * (a-b) -
matematik
Forumindlæger der nogen der gider og skriver formlen til dette opgave? en byggegrund har en form som en firkant ABCD. tre af siderne har følgende længder AB=25,7m BC=25,1 og CD=23,8m. længden af diagonalen AC er målt til 38,2 m. endelige er vinkel D målt til 94 grade. 1)bestem vinkel B -
Antal eksaminer?
ForumindlægKære Studieportalen!Jeg har tre højniveau fag: matematik 3 årigt A niveau, fysik A og kemi A. Derfor overraskede det mig og mine medstuderende da vi fik vores eksamensplan og så, at vi havde en mere mundtlig eksamen end de andre 3. g'ere som havde matematik 1 årigt A nivau. Vi fik at vide at ... -
Har du nervøsitet eller eksamensangst?
ForumindlægGennem mit arbejde i en Studenterrådgivning har jeg mødt mange, der har været nervøse for eksamen. Jeg vil opdele eksamensnervøsitet i 3 grupper, så du kan se, hvor du hører til og hvad du kan gøre for dig selv. Forskellen på grupperne er graden af ubehag i kroppen og uhensigtsmæssige tanker og... -
uddannelse til dyrlæge, men hvilken retning?
Forumindlægjeg er lige startet på STX og har valgt(indtil videre) den samfundsfaglige retning, med samfundsfag, matematik og naturgeografi..sagen er at jeg ville have valgt den naturvidenskabelige, da jeg gerne vil være dyrlæge, men min UU vejleder fik mig af sporet..da jeg kun er i gang med grundforløbet ...
