Søgning på: virksomhedsøkonomi b december. Resultater: 19341 til 19360 af 88424
  • Simpel opgave!!

    Forumindlæg
    To funktioner f og g er givet ved f(x)=(1/2)x^2 g(x)=2x Graferne for de to funktioner afgrænser en punktmængde, der har et areal. 4 til 0 Hvad er arealet?? 16/3?? På forhånd tak
  • eksamen - anden gradsligninger

    Forumindlæg
    "Gør rede for beviset for løsning af 2. gradsligning" Jeg har allerede bevist andengradsligningen og vist hvordan d = 0, d > 0 og d < 0 ser ud på en graf og hvor mange løsninger de har, men jeg føler ikke rigtig jeg har nok.. Hvad kan jeg mere fortælle om? :-)
  • Renter og eksponentielle funktioner

    Forumindlæg
    Hej Hvad er sammenhængen mellem kapitalfremskrivning og eksponentielle funktioner ? Tak på forhånd :)
  • Hjælp til vækst

    Forumindlæg
    Er der en der kan forklare den her og hvordan den skal regnes? "Om populationen oplyses, at populationens størrelse y er en funktion af tiden givet ved f(x)=150000·?1,13?^x. Hvor y er antallet af individer i populationen på tidspunktet x (målt i måneder). Gør rede for, hvad konstante...
  • Potensfunktioner og potensvækst - HJÆLP

    Forumindlæg
    Hvad er regneforskriften for potensfunktioner? Og hvordan redegør man for potensfunktioner eller potensvækst i gaf og tabel og som dobbeltlogaritmisk koordinatsysten? Hvordan kan man bestemme regneforskriften for en potensfunktion ud fra to kendte punkter på en graf?
  • 2. gradsligning.. kommme drem til den?

    Forumindlæg
    Tænkte på, hvordan kommer man frem til at en funktionen for en andengradsligning hedder ax^2+bx+c = 0 ...? Kan man overhovedet komme frem til det, eller er det bare sådan det er?
  • diskriminant bevis

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kender beviset for diskriminantformlen? (ved andengradsligninger) tak:)
  • Hvad giver -10/-2

    Forumindlæg
    Halløjsa Jeg er lidt dum her, men jeg kan ikke huske om -10/-5 giver 2 eller -2 MVH Den dumme
  • SYmmetrisk afbildningsmatrix

    Forumindlæg
    Hår fået stillet følgende opgave, dog ved jeg ikke hvordan jeg skal løse c og d. Nogen bud?
  • Hvor gør man af det a..??

    Forumindlæg
    Hej igen =P jeg sidder og kigger på formlen for a i en lineær vækst når man regner formlen får man i den sidste del dette: y2-y1=ax2-ax1 derefter får man y2-y1=a(x2-x1) hvor gør man af det a der stod foran x1 og hvordan kan der pludselig komme parantes om..??? håber i vil hjælpe..
  • 1/3 karakter

    Forumindlæg
    Hej! Jeg fik 7 sidste år i skriftlig engelsk, og 8 i år. Den sidste år tæller 1/3... Hvordan regner man det ud??? Og hvordan regner jeg det sammen med resten af mine karakterer?
  • Natrium og Rubidium og deres kemi

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen, som kan guide/vejlede/hjælpe mig med at løse opgave C) i opgave 16,5? V.h. Line
  • LYN KURSUS

    Forumindlæg
    hej jeg tænkte på om der nogen der ved noget om, man kan få et lyn kursus i matematik A ??? har virkelig brug for det... på fforhånd tak
  • endnu et problem

    Forumindlæg
    jeg skal løse ligningen: 2x^2+9x-5=0 jeg ´synes jeg har prøvet alt for at få x til at stå alene, men når jeg regner efter på lommeregneren, giver den forskellige resultater hver gang. jeg har en lommeregner med solver, men må ikke bare tage resultatet fra den. x skal enten være -5 eller 0,5. ...
  • bevis af a(x-x1)(x-x2)

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg har fået til opgave at bevise a(x-x1)(x-2) men aner simpelthen ikke hvordan...
  • reducer

    Forumindlæg
    der der nogen der kan hjælpe har helt glemt hvordan man reducer brøker: opgaven lyder sådan 2a+2b/a^2+ab^2
  • Euklid's algortime

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg fatter simpelthen ikke hvor'n jeg løser denne opgave. "Bestem en øvre grænse for antallet af skridt i Euklids algoritme for 100-cifrede tal. Gør det samme for 1000-cifrede tal" Det er blevet bevist forinden at for hver 2 skridt i algoritmen er "resten" mindst...
  • andengradspolynomier

    Forumindlæg
    Et andengradspolynomium er givet vede f(x) = ax^2-4x+c Jeg skal bestemme a og c når jeg ved at f netop har en rod og f(0). Skal jeg så isolere a og c i diskriminantformlen eller hvad?
  • Eksponentiel aftagende opgave!

    Forumindlæg
    Jeg har fået en aflevering for til d. 04. september, hvor en af opgaverne lyder således: På premieredagen for en film var der 5000 tilskuer. På 3 dagen var der 2000 tilskuere. Hvor mange tilskuere må man regne med der er på den 7. dag, hvis det er en eksponentiel aftagende funktion?
  • Halveringskonstanten og 1/6....

    Forumindlæg
    Jeg fandt idag ud af at man ville kunne omskrive formlen for halveringskonstanten til 1/6konstanten. Men er dette en lovlig måde at gøre det på? har nemlig fået til opgave at finde ud af hvor lang tid der går før det er blevet 1/6 del af det oprindelige.... Og det passer perfekt ind i formlen og ...