Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 19361 til 19380 af 23723
-
Ideologier
ForumindlægJeg er simpelthen i vildrede mht. til underideoligierne. Hvad karakterisere marxismen og kommunismen, samt kapitalismen? -
mundt. eng. - MACBETH?
ForumindlægHvordan griber man et uddrag fra MacBeth an til eksamen? -
Hvad indeholder begrebet "samfundet"?
ForumindlægJeg har i min dansk historie opgave, valgt faget historie. Og har valgt at beskæftige mig med "samfundet under middelalderen"? Kan nogen hjælpe mig med hvad det helt præcis er jeg kommer ind på? Har ikke mulighed for at snakke med min lærer om det, og jeg skal gang med opgaven. J... -
Taylors formel
ForumindlægHey.. Jeg går på HH3e på viborg handelsskole og skal skrive sso i matematik omkring taylors formel. nogen der er i samme situation, eller bare kender noget til denne formel må de gerne skrive til mig da jeg nok får brug for noget hjælp..? [email protected] Mvh Morten -
SSO-SNYD?
ForumindlægEr det snyd hvis man får inspiration fra andre opgaver som har skrevet om det samme emne som en selv. Hvis ens opgave minder meget om deres, vil censoren så betragte det som snyd, da det er om det samme emne og der står nærmest det samme i bøgerne? -
Strålende SSO om Republikken!
ForumindlægAve, Quirites! Jeg skal bruge en historienørd til at læse første halvdel af min aldeles glimrende SSO om politiske, organisatoriske og økonomiske forhold i den sene republik. Jeg fik 13 for opgaven sidste år, så det skal være én med forstand på sagerne ;-) Pro Res Publicæ -
Psykologi imod din klasselærer
ForumindlægKan man ikke bruge nogen psykologiske metoder, til at ens lærer får et godt indtryk af en selv, og kan skaffe sig nogen bedre karakter. Var bare nysgerrig, ikke andet :) -
At blive superstudent
ForumindlægHej allesammen. Jeg har gennem længere tid haft et inderligt ønske om at blive superstudent. Det har jeg, fordi jeg dels vil gerne få et højt gennemsnit og dermed komme ind på mit drømmestudie, og dels fordi jeg gerne vil bevise for mig selv, at jeg kan opnå mine mål, hvis jeg bare vil det og arb... -
Stedord, dativ & akk HJÆÆÆLP!
ForumindlægHeej - håber virkelig du kan hjælpe. Lektierne lyder til imorgen på følgende: Indsæt mir eller mich --> alt efter om det er dativ eller akkusativ det står i. Spørgsmålet der derfor følgende: hvordan ved jeg hvad der er hvad. Eksempel.vis Ich hoffe, du hast ___ erwartet. eller: Wann gibst d... -
Integralregning beregning af arealet m
ForumindlægHej, Jeg skal beregne arealet af punktmængden m for følgende funktion f(x)=-x^3+9x Punktmængden m befinder sig fra x= 0 til x=3 Hvilken regneregel skal jeg bruge for at løse den?:) -
rettelse
ForumindlægEn som har tid til at rette en stil på 2½ sider -
IB
ForumindlægJeg søger ind på Pre-IB her til næste år, og ville høre om der er nogle der oplevelser eller erfaringer vedrørende denne uddannelse? Jeg har snakket med et par elever, og har fået det indtryk at det er hårdt, men det hele værd. Jeg glæder mig i hvert fald rigtig meget. -
Inflations bekæmpelse
ForumindlægHalløjsa Jeg er nu gået i gang med min SSO omkring inflations bekæmpelse, jeg har bare et problem. Selve bekæmpelsen af det, har skrevet det jeg kunne presse ud af min bøger, men mangler måske lidt. Jeg skulle også have noget med omkring hvilke måder man IKKE kan bekæmpe inflation på grundet EU,... -
Grundighed ved læsning af jura?
ForumindlægHejsa! Jeg læser jura på første år. I øjeblikket sidder jeg med familie- og arveret. Mit spørgsmål går på, hvor grundigt man bør læse lærebogen? Er det nødvendigt at huske de specifikke regler etc., eller er det blot nødvendigt at forstå mekanikkerne i juraen? På forhånd, tak. -
Helle Helle "En stol for lidt"
ForumindlægHar lige vaeret til proeveeksamen i Dansk Self-taught (IB). Jeg kom op i en novelle af Helle Helle. Mit spoergsmål er bare, hvad mener i om årsagerne til, at kvinden forlader huset? Er det fordi hun virkelig forlader ham? Eller skal hun blot ud for at hente den sidste stol? Fra forrige afsnit to... -
Eksamen 2012- Tyngde ?
ForumindlægHej Hvem skrev en litterær artikel om novellen Tyngde ? 1. Har I skrevet at slutningen er åben eller lukket? 2. Er fortællen alvidende eller personsbundne? 3. Hvad har I skrevet om realismebrud i novellen? -
Hvordan`?
ForumindlægHvordan kan man med andre ord sige / omformulere ; " I syndefaldsmyten rækker drengen hænderne ud efter himlen i en illusion om at nå solen og gudernes bolig, & falder" ??? -
Psykologistudiet
ForumindlægHvor mange brugere er interesseret i at læse psykologi? Og hvem har ambitioner om at læse Psykologi. Hvis ja, hvor henne i landet.! -
11 i religion C
ForumindlægHej med jer Jeg synes faget Religion på C er et utroligt interessant fag. Jeg læser med glæde alle teksterne og bruger gerne også meget arbejde i de ting, vi laver på klassen. Jeg fik 10 til sidste standpunktskarakter her engang i efteråret. Nu kommer det store spørgsmål så: Er der nogen af jer,... -
Idéer til mit dansk emne: At leve sit liv gennem en "en anden verden"
ForumindlægJeg har valgt dansk, og jeg vil rigtig gerne skrive om noget, hvor jeg kan inddrage simulations-computerspil og rollespils-computerspil - The Sims og World of Warcraft. I started ville jeg gerne have brugt computerspillene som mine hovedværker (primær litteratur) og evt. den franske fiosof Baudri...
