Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 19381 til 19400 af 23609
-
varmeteoriens 1. hovedsætning
Forumindlæghej!er der ik nogen der kan fortælle lidt om varmeteoriens 1. hovedsætning? hvad er det og hvad kan den bruges til? -
3. årsopgave - engelsk eller historie.
ForumindlægHey allesammen!Jeg står overfor det svære valg snart at sku vælge fag/emne for min 3.årsopgave....Jeg ved med sikkerhed at jeg enten vil skrive i fagene engelsk eller historie - og det er så her I kommer ind i billedet..:-)Jeg ville høre om I havde nogle forslag til interessante emner indenfor d... -
SRP: Komplekse tal i dag?
ForumindlægHej! :) Jeg skal lige straks til at skrive SRP, og min fagkombination er matematik/dansk hvor selve opgaven blandt andet skal bestå af en formidlende artikel, der redegør for komplekse tal sådan at 'almindelige mennesker' uden særlige matematiske forkundskaber kan forstå det. Så e... -
Underafkølet vand?
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af følgende opgave, håber der er en eller flere, der kan hjælpe mig!Vand og andre væsker kan under visse omstændigheder afkøles til en temperatur under frysepunktet, uden at væsken størkner. Man siger da, at væsken er underafkølet. Tilstanden er ustabil. Det betyder, at eks.... -
Hvorfor blive nogle tråde besvaret og andre ikke? Giv et bud/forklaring
ForumindlægJeg forstår ikke lige, hvad der skal til, før at nogen gider kigge på de ting, man har skrevet. Jeg har selv været ude for, at sidde i flere timer og vente på en eller anden form for feedback, men uden held...øv. Jeg tror ikke, at det er voldsomt svære spørgsmål jeg stiller, men måske er de for k... -
Induktion det modsatte af elektromagnetisme?
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en fysikrapport, og jeg er stødt på spørgsmålet: Hvorfor siger man at induktion er det modsatte af elektromagnetisme? Det ville være rart med en forklaring!:) -
Propandisyre
ForumindlægHej,Hvordan finder man pKs for propandisyre? Kan ikke finde den i Databogen. -
Masseafhængig?
ForumindlægAfhænger et faldende legemes tyngdeacceleration af dets masse?Mange siger at den ikke gør, men ifølge Ft=mg (hvor Ft=tyngdekraften og m=masse) er den da masseafhængig? -
solfanger
Forumindlægkan i ikke lige tjekke opg 1).a fra denne sidehttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560jeg har et bud men aner ikke om den er rigtig -
Aerodynamik
ForumindlægHej. Er der nogen der kan svare mig på, hvad SI-enheden for CW-værdier er??? -
Kan man lære i søvne????
Forumindlæghey.. Kan det passe at man via bånd kan lære noget mens man sover???? F.eks. hvis man vil lære et sprog, så hører man om natten, mens man sover et bånd med det specifikke sprog, og næste dag er man betydeligt bedre til sproget. Eller at man fik læst ens pensum op natten inden man skulle op, og nå... -
Standby eller kvote 2
ForumindlægJeg vil hører hvad forskellen er på standby og kvote 2 det er noget med i kvote 2 kigger man på andet karakterer altså erhversarbejde og lign. men hvad med standbý kan enhver få det? Jeg skal nemlig ud og rejse efter sommer og vil gerne sikre mig en plads når jeg kommer hjem.. er bange for... -
Medicin/sygeplejerske?
ForumindlægJeg er 22 år og har læst psykologi i 2 år til sommer. Jeg havde egentlig altid troet jeg skulle læse medicin men knækkede halsen på suppleringsfagene som jeg valgte at starte på direkte efter gymnasiet på GSK. Jeg var sproglig student men med biologi på højniveau. Lige nu er jeg bare der hvor je... -
Humanbiologi
ForumindlægHej kære med-biologere og andre studerende indenfor det naturvidenskabelige og sundhedsvidenskabelige område :) Jeg går på Biologi studiet på KU, og jeg har fået en stor interesse for molekylær biologi, immunologi osv., da jeg synes, at disse fag er meget spændnde. Derfor vil jeg rigtig g... -
2pi eller pi
ForumindlægJeg læste en artikel fra en forsker i usa. Han skrev at man bør definere tau som er 2pi fremfor pi fordi 2pi åbenbart er mere praktisk anvendeligt, men det kan jeg ikke se det er . 2pi er så enhedscirklens omkreds(tænk på radiner) men den "havle cirkel" er også relevant vil jeg mener.... -
Spørgsmål om gym og karakterer
ForumindlægHej alle skal snart til at starte på gym. Jeg har lige et bare spørgsmål, som jeg håber, at jeg måske kan få besvaret her. Er det lettere at få en højere karakterer på fag, som man har på C niveua, i forhold til fag man har på f.eks a niveua. Tæller alle fag som det samme. f.eks tæller et nive... -
Induktion?
ForumindlægJeg skal skrive en disposition om induktion, men jeg ved ikke hvad det er. Er der en, som kan forklare det kort til mig :) -
Hvad betyder?
ForumindlægAntage/antagelse: Fortrænge/fortrængt: Ubevidste: Underbevidste: Overbevidste: individ: overlegen: overlegehed: Jeg vil helst gerne få dem forklaret på "børnesprog", da jeg tit ikke får hele foklaringen med, når jeg slår det op i en ordbog -
Udregn batterilevetid - How
ForumindlægHey... Jeg har lige købt et lille transportabelt anlæg/ghettoblaster. Jeg skal bruge den i det fri, så den skal bruge nogle batterier. Den har en "power consumption" på 18W står der, og de 8 C-batterier jeg har brug for har en spænding på 1,5V... Now, hvordan/kan man overhovedet udregn... -
Er HTX mon noget for mig?
ForumindlægHej! Jeg er er en meget forvirret 9. Klasser Jeg ved ikke om jeg skal vælge HTX. Jeg får nok 7 i alle fag og 10-12 i engelsk og jeg elsker teknologi og alt det man skal på HTX men jeg ved ikke om det mon bliver hårdt for mig? Er der nogen der ved om det er svært at gå på HTX? Og hvad med mine 7 t...
