Søgning på: psykologi c eksamen. Resultater: 19421 til 19440 af 90566
-
Højden i en trekant
ForumindlægRekvinklet trekant med siderne: a=6 b=8 c=10 Hvilken formel skal jeg bruge for at beregne højden c? -
Ansøgertal
ForumindlægDet lader til, at der er mange ansøgere i år. Det indikerer tallene fra SDU. Der er tale om en stigning på 39 procent i forhold til sidste år. Man kan læse lidt nærmere om tallene her: http://www.sdu.dk/Nyheder/Nyt_fra_SDU/Boom.aspx -
vedr. karakterer
Forumindlæghejsa!ville bare høre om nogen ved at, hvis man har to 03-taller.. hvor meget det vil trække ned hvis man normalt får 8 taller i de fleste fag og et par 9 og 7 taller..kan det risikere at man dumper med de to 03? -
Engelsk
ForumindlægDet forholder sig således at jeg her efter sommerferien skal til at begynde i 3.g og jeg har haft engelsk B niveau i første og anden g. Jeg har valgt engelsk på A niveau samtidig med at jeg har engelsk på b niveau med halvdelen af klassen og halvdelen af en anden klasse. Så lyder mit spørgsmål så... -
Hjælp?
ForumindlægEn der kan hjælpe? -
Skal til til sygeeksamen - hvad kræves for at jeg består faget?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skal til Matematik A skr. sygeeksamen her i starten af skoleåret. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal have af karakterer, for at bestå selve faget. Mit gymnasieforløb har været midt i en svær sygdomsperiode, så jeg har ikke haft så meget mulighed for at følge &... -
Spørgsmål om varmelære
ForumindlægHej. Jeg har forsøgt at løse den vedhæfte opgave, men tvivler hvordan c) skal løses. Jeg får a) til at være Tb = 27,11C. Jeg får b) til at være Tb = 24,9C. Hvilket resultat skal jeg bruge til at løse c)? Tak på forhånd. Oversættelse ses nedenfor: I en beholder er der 50 liter vand, som er ... -
Sinusrelationerne?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har brug for hjælp til denne opgave... Håber I kan hjælpe mig.... på forhånd tak I en trekant har vi vinkel C=55 º, vinkel B=37 º og b=5 cm. Beregn side a og c samt vinkel A. Sinusrelationerne a/sin A b/sin B c/sin C Jeg har virkelig brug for hjælp... -
Gå en klasse om i gymnasiet
ForumindlægJeg går lige pt. i 2.g på stx. Jeg har desværre gennem hele 1.g og dele af 2.g haft en helt forkert indstilling til gymnasiet. Konsekvensen af dette har derfor været at jeg langt fra har et højt nok gennemsnit, til at kunne komme ind på min ønskede uddanelse efter gymnasiet. Det er derfor gået ... -
Sfærisk skævvinklet trekant
ForumindlægHej derude. Jeg har løst denne opgave som gik ud på at finde sin c med udfra følgende oplysninger: A= 63,9 C=33,2 siden a = 57,1 - jeg fandt siden c med følgende sinusrelation - sin c= sin a/sin A*sin C og fik resultatet sin c= 30, 8 grader hvilket viser sig at være rigtigt. Da der er 2 løs... -
Vektor
ForumindlægHeysa! Har lidt problemer med flg. opgave:Bestem tallet k, så vektorerne b = (8 4) og c = (1 k), men hvordan bestemmer jeg k?? -
2. gradspolynomier
ForumindlægNogle der kun hjælpe mig.. ville være dejligt.. opg. Graften går igennem punkterne A= (0,1) og B= (-2,1). grafens toppunkt er (-1,3). Bestem tallene a, b og c -
Ligebenet trekant
ForumindlægHej! :) Har et problem med følgende opgave: I ΔABC er ha=12,14, vinkel B=27,4 grader og vinkel C=58,3 grader. Så skal jeg beregne siderne i trekant. Men er helt blank. -
Hvad gør jeg?!
ForumindlægEn cirkel har centrum i punktet C(3,-2)og går gennem punktet P(0,2) Bestem en ligning for tangenten til cirklen i punktet P: Hjælp!? -
sin og cos
ForumindlægBeregn de ubekendte stykker i den spidsvinklede ABC samt trekantens areal?! B=82° , b=7 og c= 6.55 nogle der kan hjælpe mig i gang -
Fuldstændig eller Partikulær løsning
Forumindlægtil differential ligningen er y'=-y y=e^-x Er det en partikulær løsning og er y=e^-x+c en fuldstændig løsning og hvorfor ? Tak på forhånd. -
Liten julenøtt
ForumindlægLa A=(-17, 45) , B=(10, 11) og C= (79, 57). Hva er koordinatene til punktet som er speilbildet til A om linjen BC? -
sp-hybridiseret
Forumindlæghvilken af følgende indeholder et sp-hybridiseret kulstofatom? a) CH3COCH3 b) H2CO3 c) CH3CH3 d) HOOCCH2COOH e) CH3CN Er vi enig om, at når der er C=C=C er det midterste C-atom sp hybridiseret. Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
Stofmængde haster hjælp
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig mht. til min kemi opg... hvis der var nogen der kunne skrive hvad min fejl er, ville det være virkelig nice.. :-) her er beregningen: n = c · V = 0,1 M · 0,022 L = 0,0022 mol det mit sp. var om enheden er rigtig, og om jeg har isoleret n rigtig på forhånd tak :-) -
Hva Menes der?
ForumindlægHvad betyder det når der står det her i en opgave?..\nAltså... hvordan kunne et svar fx. være?\n\n.."Bestem de værdier af c, for hvilke ligningen fc(x)=0 har en løsning i intervallet [-1;3].."\nDet skal siges at opgaven er en opgave omkring funktionsfamilier..
