Søgning på: SRP historie. Resultater: 19441 til 19460 af 22627
-
TEKSTER
ForumindlægHvordan finder man alle resumer af danske tekster? -
Homo Faber!!
Forumindlæger der nogen, som har nogle homo faber noter liggende! ville meget gerne ha' fingrene i dem(: på forhånd tak! -
fub omkring global opvarmning
ForumindlægDer er efterhånden blevet talt om det i lang tid, og jo mere der bliver talt om det, jo mere forviring synes der at opstå. Al Gore udgav i 2006 sin film "an Inconvenient Truth" http://video.google.com/videoplay?docid=4886194532801687583&q=al+gore+an+inconvenient+truth&total=1189&start=... -
Erasmus Montanus
ForumindlægHej! Jeg sad lige og kiggede dansknoterne igennem, og kom til at gruble lidt over hvad det egentlige budskab er i Erasmus Montanus? At hovmod står for fald? Og i så fald - hvordan kan det sættes i perspektiv til samtiden, altså oplysningstiden? På forhånd tak -
Odysseen 10. sang
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan finde noget til 10. sang? -
Fantastisk fortælling
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en stil og det skal være en fantastisk fortælling Den skal være en fantastisk fortælling med den underforståede konstruktion. Vil I gerne se på det jeg har skrevet indtil videre, det er kun starten? Er der noget der ikke helt passer til den fantastiske fortælling? ... -
ate-hybris-nemesis ?
ForumindlægEr der nogle der har nogle gode eksempler på ate som fører til hybris og derefter nemesis? -
ILIADEN sang: 1, 2, 3 og 22
ForumindlægHeej alle.. Skal til eksamen på mandaaag :S.. sidder med Iliaden (oversat af Christian Wilster), og har som pensum sang: 1, 2, 3 og 22.. Evt. nogen som ligger inde meed notater til nogen af dem?:S.. -
Synopsis - AT
ForumindlægHej, Jeg skal til årsprøve i min AT synopsis imorgen - og tænkte om der skulle være nogen der vil kigge på mit "talepapir" og sige om der mangler noget eller bare give generel konstruktiv kritik :) Jeg har skrevet om Vietnamkrigen (fag: Naturgeografi og Engelsk) Vi har ikke fået den s... -
Den perfekte ansøgning til studiejob
ForumindlægHejsa :) Overskriften siger sig selv - hvordan skriver man den perfekte ansøgning til et studiejob? :) Jeg skal selv til at ansøge, og derfor kunnne det være godt at få et par gode tips. jeg tror også der er flere derude som kunne bruge en god ide eller flere for at kunne skrive den perfekte ansø... -
La Petite Tonkinoise fra Les Terres Rouges
ForumindlægHej... Jeg ska op i La Petite Tonkinoise imorn i fransk, og skal fortælle om den på fransk, men har kun fattet den som helhed. er der nogen der har haft om den i skolen, eller kan fotælle mig hvad den handler om? -
Jeg vil gerne skrive, men hvordan?
ForumindlægJa, jeg er i øjeblikket igang med et sabbat år, og det fungerer glimrende! Jeg arbejder og er kommet lidt væk fra skolelivet, så det nyder jeg til fulde! Og så er jeg selvfølgelig også begyndt at overveje, hvad pokker jeg skal bedrive resten af livet! Jeg har før haft en ide om at blive grafisk ... -
KORT RETTELSE 6 LINIER
ForumindlægEngelsk: Today we are arriving true the Scottish highland which is something special. The guide, who knows a lot about our old lands history, tells us of all events which took place here in the old days. We all listing interested, especially those of us, whose ancestors are those who valiantly f... -
hjælp til oversættelse
ForumindlægHej er der nogle, som kan oversætte det her til dansk? La Rioja es vino, pero no sólo vino. En La Rioja está el documento más antiguo en espanol. La Rioja es la cuna del espanol o castellano. Es la región mas pequena de Espana. Pero en la Rioja hay cultura, paisajes y ... -
Hvordan bliver man bedre?
ForumindlægEr lidt nysgerrig og vil gerne høre, hvordan tror I egentligt man bliver bedre til noget, hvis man kun har sig selv til hjælp? Hvordan ville I komme fra 6. klasses niveau til 1.g? Tror I det er muligt, når man skal lære det helt selv? -
Velfrærdsstat
ForumindlægHvornår blev den dansk velfærdsstat dannet? (Gerne begrund hvorfor). På forhånd tak. -
Kan karaktere forbedres meget på et år?
ForumindlægOverskriften siger lidt sig selv :) Jeg har et snit på omkring 7 efter den nye skala, men har ambitioner om at havne omkring 8,5 eller over, tror i at det er muligt ? -
***Noget at tænke over***
ForumindlægHej allesammen! Jeg fik den her i en mail i dag, som virkelig rørte mig. Jeg vil opfordre Jer ALLE til at se den, det tar kun 2min, men... Sult er ikke politiske problemer. Det er virkelighed. Hvis ikke du tror mig, så gå ind på dette link, og hent denne pp. Hvis man bare har en lille smule me... -
oversættelse af et digt
Forumindlæghey, Jeg læser lige et fransk digt af Arthur Rimbaud, fra 1871. LES MAINS DE JEANNE-MARIE Jeanne-Marie a des mains fortes, Mains sombres que l'été tanna, Mains pâles comme des mains mortes. - Sont-ce des mains de Jauna? ce sont des ployeuses d'échines, Des mains qui ne font jamais m... -
Fif & råd..
ForumindlægDet er sådan, at jeg på fredag skal op til skriftlig dansk terminsprøve. Det er denne dag, der skal afgøre min endelig karakter, altså min skriftlige dansk stil. Jeg tænkte på om i har nogle gode råd, til hvad jeg kan vælge imellem de 6 emner eller hvad man kan kalde dem. Der er tit noget med,...
