Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 19461 til 19480 af 63756
-
Grafen for en lineær funktion
ForumindlægHej alle. Grafen for en lineær funktion y=ax+b går gennem punkterne (-6,2) og (2,8) a) bestem tallene a og b Nogen der kan hjælpe? -
Hjælp til besvarelse
ForumindlægJeg har lidt problemer med at besvare spørgsmål 2 i eksamenssættet fra d. 3. juni 2013. Spørgsmålet lyder således: Forklar, hvordan man eksperimentelt kan bestemme en persons lungeventilation? -
Funktion
Forumindlæg1. Om en eksponentielt voksende funktion f(x) = b * ax oplyses at fordoblingskonstanten er 5 og at f(3) = 4,5. - Bestem f(8) -
Vektorer
ForumindlægJeg skal bestemme koordinaterne til punktet E, som er skæringspunktet mellem DE og AB Linjestykket DE er ortogonalt på linjestykket AC Nogen der kan guide mig ift. hvordan en beregning lyder her? (se billede vedhæftet) -
Parallel tangent
ForumindlægI vores lektier, skal vi bestemme en ligning for den tangent, der er parallel med 2y+18=8x. Men har ikke rigtig nogen ide om hvordan man griber dette problem an. nogen der kan hjælpe? :) -
Eksponentiel vækst - hjælp!
ForumindlægKan ikke finde ud af de her opgaver nogen der vil hjælpe?? a) gør rede for, at y med tilnærmelse vækser eksponentielt med x. b) bestem en forskrift for y som funktion af x. -
Ligning
ForumindlægBestem ligningen for den rette linje, der har en vinkel på 70 grader med vandret, og som går gennem punktet (1 ; √3). Nogen der kan hjælpe? -
projektion til vektor
ForumindlægHej hvordan bestemmer jeg koordinatsættet til projektionen af vektor a og b. vektorene er givet ved a=<1,3> og b=<-2,1> -
Vektor (ortogonale)
ForumindlægDer er givet 2 vektor a = a1: 1, a2: -2t b = b1: 5t-1, b2:3 Bestem tallet t, så vektorerne a og b er ortogonale. -
Eksamensopgave -maj 04- funktionsopgave
ForumindlægHej alle! Jeg har fået en opgave fra eksamen - maj 2004. Har siddet i lang tid og prøvet at løse den, men det hjælper slet ikke. Derfor vil jeg spørge, om nogen kan hjælpe mig. Vil altså gså sige at, jeg har ikke problemer med at forstå funktionerne, generelt. Men det er første gang jeg stø... -
Retvinkel trekant. Plz
ForumindlægHej. Jeg er ikke særlig god til matematik. Men jeg skulle spørger om der er nogle søde sjæle der kunne hjælpe mig. Eller kunne fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge til hvilken opgave. Jeg har prøvet, men er gået helt i stå.:)???? a). Du skal bestemme vinklerne B og C samt siden b. A= 9... -
rumlige vektorer :(
Forumindlægdenne her er meget svær... ihvertfald for mig... jeg har nu leget med den i ca. en time... opgaven lyder således:jeg har følgende punkter:A(5,0,0)B(5,5,0)C(0,5,0)D(5,0,10)E(5,5,10)F(0,5,10)G(0,0,10)O(0,0,0)Jeg skal så finde ud af følgende:a) bestemme en parameterfremstilling for den rette linie g... -
Areal udtrykt ved x
ForumindlægHej folkens, Jeg har rigtig svært ved opgaver som denne, så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe lidt. Et kvadrat ABCD har sidelængden 4. I kvadratet er der indskrevet et parallelogram EFGH, som vist på figuren. a) Bestem arealet af trekanterne AEH og BEF udtrykt ved x, og gør rede ... -
Rumgeometri
ForumindlægHey jeg skal lave en opgave med en pyramide. Der er et billede af en figur med koordinaterne O(0,0,0), A(10,-10,0), B(10,10,0), C(-10,10,0), D(-10,-10,0), T(0,0,15) Figuren viser en pyramide indtegnet i et koordinatsytem med begymdelsespunkt O. Pyramiden har hjørnerne A, B, C, D og T. Hjø... -
Keynesizinisne vs. ekspansiv finanspolitik
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skriver en opgave omkring hvordan Obama vil klare de økonomiske sager i USA. OG så kommer jeg så til at... -
Monetarisme korrekt forstået
ForumindlægMonetarismen går ud på, at pengemængden i et samfund skal styres Inflation skyldes, at der er for mange penge i samfundet. For at undgå inflation skal pengemængden kontrolleres. Man kan føre en stram pengepolitik, hvor nationalbanken sætter renten op. Det bliver dyrere at låne penge og have peng... -
HJÆLP - Økonomisk udvikling efter 57!
ForumindlægHej (:Har lige nogle spørgsmål - ved godt der er mange, men svar på i hvert fald nogle af dem, ville være SÅ skønt.1. Hvad var forskellen i den økonomiske målsætning før og efter 1957?2. Hvodan skulle henholdsvis penge- og finanspolitikken bruges i 60'erne?3. På hvilken måde søgte man at brem... -
En løsning til min ven
ForumindlægHej. Jeg har kammerat, der slet ikke er intereseret i nogen som helst uddannelse og jeg prøver stadig med at komme med flere forslag, men det virker ikke. Han er en intelligent person, og har interesser indenfor fysik, filosofi, videnskab. Men selvom han fortæller det bruger han sin fritid på at... -
Flerdimensionale Integraler
ForumindlægHey... Jeg skal skrive SSO i matematik, og har valgt emnet "Flerdimensionale integraler" - Altså integration i rummet (3 variable). Jeg står bare med det problem, at jeg ikke kan finde ordentligt materiale om dette. Enden er det på "lidt" for højt niveau, til at jeg kan genn... -
Erhvervscase-relateret spørgsmål - Nulpunktsomsætning
ForumindlægHej, I får lige en forklaring på, hvad jeg skal have hjælp til. Sagen er den, at mit handlingsforslag er at en virksomhed skal foretage en investering på 10 mio. kroner (langfristet lån). Denne investering bliver nødt til at være mere attraktiv end virksomhedens forretning. Derfor har jeg sat f...
