Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

Erhvervscase-relateret spørgsmål - Nulpunktsomsætning

03. marts 2016 af viktorschmidt (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej,

I får lige en forklaring på, hvad jeg skal have hjælp til.

Sagen er den, at mit handlingsforslag er at en virksomhed skal foretage en investering på 10 mio. kroner (langfristet lån). Denne investering bliver nødt til at være mere attraktiv end virksomhedens forretning. Derfor har jeg sat forrentningen til at være 15% Samtidig med det skal investeringen afskrives over 5 år.

Når jeg kommer op til fremlæggelsen af min case, bliver jeg nødt til at have noget dokumentation. Derfor vil jeg gerne finde ud af hvor stor en merindtægt og hvor mange produkter virksomheden skal have/afsætte, før investeringen er betalt tilbage. Hvis i har andre idéer til dokumentation må i meget gerne fortælle om dem :-)

Men i hvert fald. Jeg ved ikke hvordan jeg skal finde frem til merindtægten og nulpunktsomsætningen. For virksomheden oplyser ikke et dækningsbidrag.

Når jeg så har fundet frem til merindtægterne, så vil jeg selvfølgelig gerne vide, hvor meget det så er i forhold til resultat før finansielle poster, indtjeningsbidrag og bruttofortjeneste.

Er der nogle der kan hjælpe :-(?


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. marts 2016 af Stats

Det er altid en god idé at fortælle hvilken virksomhed det drejer sig om.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Erhvervscase-relateret spørgsmål - Nulpunktsomsætning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.