Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19481 til 19500 af 29738
-
andengradspolynomier
Forumindlæghvordan bestemmer man fortegnet for a og diskriminanten d vha. 3 grafer for andengradspolynomier? -
Temperaturstigningen af vandet
ForumindlægLoddet (2 kg) falder (fra en 42 m bygning) i en spand med 5 liter vand. Det kinetiske energi bliver omsat til varmeenergi i vandet. Hvad bliver temperaturstigningen af vandet? -
heorin
ForumindlægPolitiet konfiskerer en pakke hvidt pulver de mener er heroin, en kemiker får en 38,70 mg prøve af stoffet. Prøven pruducerer 97,46 mg CO2 og 20,81 mg H2O ved fuldstændig forbrænding. En annden prøve er analyseret for om det er nitrogenholdigt, hvilket er 3,8 %, vis ved beregning om disse data is... -
Bestem en ligning til tangenten
ForumindlægHej... Jeg har løst en opgave, men føler lidt at den er helt forkert. Derfor kunne det være rart med en der har styr på differentialregnings kommentar. Opg. Figuren viser grafen for en differentiabel funktion f samt tangenten til grafen i punktet P(1,4) Det oplyses at f'(1) = 0.5 a) Bestem... -
Læge eller ingeniør?
ForumindlægHej! Nogle der kan fortælle hvilke af disse jobs der har den højeste månedsløn? :D andre der evt. er højere? - er nysgerrig. -
Er rustur sjovt... noget man skal opleve?
Forumindlægjeg er jo ikke den yngste mere og jeg så at mit studie planlægger rustur i kølhøjhus uden for århus så jeg ved ikke om jeg skal melde mig til. hvad er jeres erfaringer med rustur. -
Hjælp til dansk novelle!
ForumindlægVi har fået en novelle, der hedder Forladt, for i dansk, og jeg har ingen inspiration overhovedet.. Der er et billed som vi skal skrive ud fra.. billedet er fra en strand, og der ligger en dukke på en sten Vi skal så skrive ud fra titlen og vi SKAL have dukken med på en eller anden måde -På forhå... -
Energi
ForumindlægHej alle Jeg har et problem med denne opgave: Hvis man vil opnå et energiindhold 700 MJ, hvor mange liter diselolie har man så brug for? Er der en formel for hvordan man regner det ud? -
Overvågning
ForumindlægHvor kan man finde overvågningskamera, altså spionage ting og sager til at optage stemmer og billeder? :) Hængde det på væggene osv???? -
Beregn BC i en retvinklet trekant
ForumindlægFiguren viser to ensvinklede trekanter ABC og A'B'C'. i trekanterne er vinkel C = vinkel C' = 90°. Nogle af sidelængderne er angivet på figuren. Bestem B'C' AB = 13 BC= 12 C = 90 ° A'C' = 2 C' = 90 ° Hvad gør jeg? -
tegn isomere til C3H9N
Forumindlægog hvilken type isomer er der tale om? har fundet frem til 1-aminopropan (er det kæde-isomer eller hvad?) og 2-aminpropan (hvilken type isomer er der tale om?) jeg er bekendt med, at propan, C3H8 er et kædemolekyle, men det kan vel ikke være tilfældet for et C3H8N molekyle? teach me please!, er ... -
Branding
ForumindlægHej. Nogen der har et forslag til hvad man kan komme ind på i sin opgave, hvis man vælger at skrive om Branding. Altså hvad kan man skrive om under emnet "Branding" -
Vektorer
ForumindlægHej, jeg er lige gået i stå ved denne opgave, så har der er nogle der kan hjælpe mig: I et koordinatsystem i planen er en cirkel C bestemt ved ligningen: x^2+y^2=1 Og linjen l er bestemt ved: y=ax+2, hvor a er et tal. Bestem de værdier af a, for hvilke linjen l er tangent til cirklen C? -
Kierkegaard “Enten -eller “
ForumindlægJeg har fået den her telt af Kirkegaard hvor æstetikeren skriver til etikeren. Jeg fatter ikke rigtig budskabet og jeg har forsøgt at læse teksten 2 gange nu! Men hvad budskabet egentlig er- er jeg ikke med på endnu. I mellemtiden har jeg forsøgt at læse om Kierkegaards stadielære, og hans værk e... -
hvor finder procent ud af et tal
Forumindlæghej hvordan finder man procent ud af et hel tal på papir -
Aflæsning af bustider i et skema
ForumindlægSe vedlagt billede. Jeg ved ikke, hvordan man løser opgaven, og jeg forstår ikke helt det skema, der er blevet anvendt i opgaven. - undskyld for det skæve billede :) -
värde på x?
ForumindlægFör vilka värden på x är funktionen f(x) = 3xupphöjt i2 + 3x - 5 avtagande? -
Fra 8x til brøk!
ForumindlægHej. Håber vildt der er en der kan hjælpe mig. da der er en del år siden jeg har haft brøkregning. Jeg sidder med denne formel: <span style="font-size:12.0pt;mso-bidi-font-size:11.0pt;font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:Calibri;mso-far... -
Formel BMI
ForumindlægFormlen til udregning af BMI hedder som bekendt b= m/h^2 hvor b: BMI, m: vægt i kg og h: højde i m. så kommer opgaven der lyder Lav formlen for beregning af BMI om, så den viser, hvordan m kan beregnes, hvis b (BMI) og h er kendte. Hvordan gøres dette? -
DET HASTER !!!!!
ForumindlægHej :) Er der nogen der gider at rette min stil? Tak på forhånd! :D
