Søgning på: antal eksamener. Resultater: 19561 til 19580 af 22257
-
Rødforskydning-need help!!
ForumindlægHey folks. Jeg sidder og er ved at skrive en opgave om Edwin Hubble og skal i den forbindelse forklare rødforskydning. Jeg har læst på wikipedia og andre sider, men har sgu brug for at få fænomenet forklaret meget pædagoisk og uddybende. Er faldet over denne forklaring:" Rødforskydningen er... -
Hjælp til radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lave dispositioner til FSA i fysik/kemi, og der er noget jeg bare ikke kan finde ud af. Jeg har læst at når et stof udsender en alfa-partikel (helium-kerne), så bliver stoffet til et andet stof. Det stof kan så måske kun udsende en beta-partikel (elektron) og stoffet bl... -
AT- metode
ForumindlægHej alle. Skriver AT i dansk og historie. Er der en der gider at rette min metode eller vurdere om den er god? -
Redoxreaktion
ForumindlægJeg skal have afstemt denne redoxreaktion: Cu2+ + I- --> CuI + I2 Burde den ikke være afstemt bare ved at sige: Cu2+ + 3 I- --> CuI + I2 Problemet er at så stemmer ladningen ikke, hvis jeg afstemmer ladningen så får jeg tilføjet nolge H, og så skal jeg tilføje vand på den anden s... -
Ligevægtskonstant
ForumindlægHej SP, Har brug for hjælp please.. 2,54 g of I2 are added to 1 dm3 of a 0,50 mol·dm-3 aqueous solution of KI and the solution is allowed to reach equilibrium. At this point 9,8·10-3 moles of [I3]- are present. Determine the equilibrium constant, assuming no change in solution vol... -
Opløselighed
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu og forsøger at læse op til Kemi B eksamen. Jeg bliver ved med at sidde fast ved samme spørgsmål, og har svært ved at finde svar, hverken på google, formelsamling eller i nogle af vores kemi-bøger. Opgaven lyder: 2,0 mL 0,010 M natriumflurid blandes med 10 mL 0,010 M bl... -
AT eksamen
ForumindlægHej, er der nogen herinde der helt præcis kan forklare mig, hvad man skal fortælle til AT eksamen. Indtil nu har jeg tænkt mig at starte med at fortælle om emnet, fag og med hvilken problemformulering jeg har arbejdet. Herefter ville jeg fortælle om den konklussion jeg er kommet frem til, hvi... -
Mdt. eksamen 1-årigt A niveau
ForumindlægHvordan forbereder i jer til mdt. engelsk A eksamen (1-årigt forlæb)? Altså pensum er jo ikke ligefrem noget der er helt vildt, men er det nok bare at have sine noter med til de tekster mn har læst og så det ligesom bare det? Hvordan gør I/du? -
Besættelsestiden i Danmark
ForumindlægHej. Jeg trak som overskriften siger : Besættelsestiden i Danmark d. 29 august 1943. Mit problem er jeg ved ikke hvad jeg skal sådan præcis skal fortælle om :s Jeg kan heller ikk finde kilder :s skal man have kilder? og skal man inddrage de kilder man har læst på skolen? hvordan skal jeg frem... -
mundtlig eksame
Forumindlægjeg skal til mundtlig eksame i samfundsfag B imorgen har fået 7 tekster som i alt fylder 15 siden. det handler og finanskrisen samligning med krisen i 70 erne fogh der har sollet en masse penge op som borgerne nu skal bøde for i form af besparelser. pension ordninger som falder og vores genratio... -
syre base titrering
ForumindlægHvordan kan man beregne en ukendt HCL opløsning?? man har 0,1 mL NaOH og man tilsætter 20,00 mL af syren... nogen der kan hjælpe?? -
Ledvis integration, 3 regler
ForumindlægVær venlig at undersøge følgende vedhæftet link: http://mata3stx.systime.dk/index.php?id=565 Jeg har problemer med at komme med eksempler til disse tre regneregler for bestemt integrering. I linket er der et eksempel hvor integrationsværdierne er henholdsvis 4 og 2, og en integrand givet ... -
kønsceller og deres betydning for afkommets egenskaber
ForumindlægHej. Hvilken betydning har kønsceller for afkommets egenskaber? :o) -
Reducering af 2 udtryk
ForumindlægHvordan filan i Silvan reducerer man følgende 2 udtryk? a) (a+b)^2-2ab-a^2+b^2 b) (2a+b)*(2a-b)-a^2+b^2 Jeg er med på, at vi skal have fat i kvadratsætningerne, men jeg fatter hat af dem. -
Gennemsnitsudregning
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået det korrekt - hvordan ma udregner snittet. Jeg har prøvet at fylde ind i skemaet med de forskellige 'vægtninger' (jeg brugte skemaet fra Solrøds hjemmeside (stx)). Når jeg så sammenligner med egne udregninger, hvor jeg også medtager de forsk... -
mat B dumpet ...
ForumindlægHej alle jeg er desværre dumpet i skriftlig mat B, trods min standpunktskarakter er 7 både mundtligt og skriftligt. jeg skal bruge mat på mindst B niveau for at gøre mig forhåbninger om at komme videre på universitetet, så derfor vil jeg gerne tage skriftlig mat B eksamen om i løbet af sommerferi... -
Søge flere gange på gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg står for at skulle søge ind på RUC her inden d. 5., men er stadig utrolig meget i tvivl om hvilken retning jeg skal tage, jeg er, for at sige det mildt, mere stresset lige pt. end jeg nogensinde har været til en eksamen!! Men om ikke andet, kan man jo søge ind, prøve det af og droppe ud ... -
Solens udstråling af energi og tabt masse, Vejen til Fysik B2, Opgave 110, Side 123, (Knud Erik Nielsen og Esper FolgH)
ForumindlægOpgave 110. Solen stråler med effekten 3,83 • 1026 W. a) Hvor meget energi udstråler Solen på et år? Mit forsøg: 1 W = J / s 3,83 • 1026 = J/ ( 60 • 60 • 24 • 365 ) = 3,83 • 1026 •( 60 • 60 • 24 • 365 ) = 1,2083 • 1034... -
Mundtlig eksamen i morgen - HJÆLP
ForumindlægEn der kan hjælpe mig med disse tre spørsmål? Har lavet den første, men hvis det er forkert, så sig endelig til! 3. Kønscelledannelse og kromosomsygdomme Med inddragelse af de vedlagte bilag skal du: • Redegøre for kønscelledannelsen (meiosen) hos mennesket og forklare hvordan meiose... -
fuck jeg er på skidern!!
ForumindlægHej der ude! jeg står med det færdigheds set med 30 sider, og har en del jeg ikk kan finde ud af, F.eks. hvordan laver man et overslag? hvis i bare giver mig formlen for at ud regner det, eller facit og hvordan i gjorde: har er nogen af dem:604+640 418-221 54 gange 18 og omregner af procen...
