Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 19561 til 19580 af 23877
-
Windows 10, dos-programmer
ForumindlægJeg har googlet, søgt og har spurgt fagfolk, men har ikke kunnet få et klart svar på: Kan Windows 10 afvikle dos-programmer ( *.exe ) som fx Windows 98 kan, uden at dette skal foregå i en "Dos-box" eller lignende emulerende miljø ? -
Ord.
ForumindlægHej. ER der nogle der vil sætte et andet ord for det som står i (...) i referatet. Her ; I Kunsten at græde i kor udgør ønsket om andres død, faderens ”psykiske nerver” og søsterens nætter med faderen på sofaen en naturlig del af den 11-årige fortællers hverdag. Disse ting beskrives derfor me... -
Eksamen i RELIGION hvordan???
ForumindlægJae .. jeg sidder og læser op til religions eksamen .. skal op på mandag, så der er ikke frygtelig lang tid til .. vi har opgivet Kristendom, Jødedom, Islam og Etik ... egentlig fint nok, men min lærer har været virkelig dårlig til at informere om eksamen ... jeg har INGEN ide om hvordan eksamen ... -
Rettelse af engelsk eksamen
ForumindlægHej alle rare mennesker derude! Jeg har lige fået min engelsk eksamen stx B-niveau karakter offentliggjort. Jeg har fået karakteren 4, hvilket jeg OVERHOVEDET IKKE forstår! Jeg synes ellers min delprøve 1 gik virkelig godt, så det må være delprøve 2, der har trukket så meget ned! Jeg ... -
Monotoniforhold og koordinatsæt
ForumindlægHar brug for hjælp til følgende opgave. Om en differentiabel funktion f oplyses at f´(x)=(x+3)(x+1)^2(x-1). a) Bestem monotoniforholdene for f. En anden funktion g er bestemt ved g(x)=3x-e^x Grafen for g har en tangent, der er parallel med tangenten til grafen for f i punktet P(-2,f(-2)). ... -
Landbrugsreformer og dansk demokrati
ForumindlægHej :) Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at lave en fornuftlig problemformulering til dette emne. Jeg har fået udleveret kilderne: 1. Stavnsbåndet 1733 2. fællesskabets ophævelse 1776 + udskiftningen i Øster Stillinge 1796 3. Fæstegårdens til og fratrædelse 1787 + om... -
STX - skriftlig engelsk eksamen B-niveau 2. delprøve
ForumindlægHej derude Jeg var oppe i skriftlig engelsk på STX B-niveau her i år, og har lige fået min eksamens karakter tilbage. Eftersom jeg føler mig lidt snydt, vi ikke får nogen rettelse tilbage og derfor mangler grundlag for min karakter, ville jeg høre, om der var en venlig sjæl eller 2 derude, de... -
OECD
Forumindlæghej er der nogen der ved noget om OECD vil i så ikke bare skrive alle de informationer i har? :D på forhånd tak -
Hvor langt skal et talepapir til synopsis være?
Forumindlægsom titlen antyder så vil jeg gerne vide: 1.) Hvor LANGT skal et talepapir til synopsis være? højst en a-4 side eller? 2.) Og er underpunkterne nok til et talepapir?: - Indledning - Fremgangsmåde (materialer, teori, metode) - Resultater - Konklusion - Perspektivering - Afslutning (metodeprobl... -
analysemodel?
Forumindlægnogen der har en god analysemodel til noveller? -
Er der nogle som kan hjælpe mig med at forstå denne sang
Forumindlæghttps://www.gugalyrics.com/lyrics-771058/klondyke-blind-passager.html. Det er 3 strofer i sangen, og strofe 4 er bare gentagelsen af omkvædet. Hvis der er en som kan sætte nogle ord på hver strofe. Jeg har selv prøvet mig lidt frem, og vil gerne se om jeg overhovedet har forstået sangen. Jeg... -
Venstrefløjen og Højrefløjen!
Forumindlæghvilke partier ligger på venstrefjløjen og hvilke liggerpå højrefløjen? Og hvad betyder dette helt præcist? -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
Synopsis - AT
ForumindlægHej, Jeg skal til årsprøve i min AT synopsis imorgen - og tænkte om der skulle være nogen der vil kigge på mit "talepapir" og sige om der mangler noget eller bare give generel konstruktiv kritik :) Jeg har skrevet om Vietnamkrigen (fag: Naturgeografi og Engelsk) Vi har ikke fået den s... -
La Petite Tonkinoise fra Les Terres Rouges
ForumindlægHej... Jeg ska op i La Petite Tonkinoise imorn i fransk, og skal fortælle om den på fransk, men har kun fattet den som helhed. er der nogen der har haft om den i skolen, eller kan fotælle mig hvad den handler om? -
Hvilket stof er der tale om
ForumindlægJeg sidder her med en kemiopgave som jeg simpelthen er gået kold i. Har tidligere fået hjælp til opgave a med b'eren driller desværre også Et pulver vides at være enten FeCl2*2H2O eller FeCl2*4H2O. Pulveret vejes, hvorefter krystalvandet forsigtigt uddrives. Efter at krystalvandet er fjernet... -
2.g opgave
Forumindlæg2.g opgaven skal skrives i enten dansk eller historie, men hvordan tæller denne opgave i det store hele? Vil den fremstå som en inviduel karakter som den tidligere 3.g opgave, eller vil den "bare" have en effekt på årskarakteren i det pågældende fag? 2. spørgsmål: Skal man bare skrive... -
Tysk - bare lidt hjælp
ForumindlægHey allesammen i øjeblikket styrer jeg får vildt i tysk timerne men, jeg har følelsen af at jeg er lidt bagud i det grammmatiske, og vil ikke have tysk læreren stirrer ned på mig, nu hvor det bare køre så godt for mig... her er en opgave vi har fået for... jeg har self. prøvet mit bedste... ... -
Potentiel energi
ForumindlægHvis så jeg skal beregne rotationsenergien? - dvs. E.rot:1/2*I*W^2. Hvordan ændrer jeg så den potentielle energi til rotationsenergi? E.pot til E.rot. Grunden til at jeg spørge om det sikkert mærkeligt spørgsmål, er fordi jeg for at finde vinkelhastigheden, skal bruge E.rot. https://www.stud... -
Fif & råd..
ForumindlægDet er sådan, at jeg på fredag skal op til skriftlig dansk terminsprøve. Det er denne dag, der skal afgøre min endelig karakter, altså min skriftlige dansk stil. Jeg tænkte på om i har nogle gode råd, til hvad jeg kan vælge imellem de 6 emner eller hvad man kan kalde dem. Der er tit noget med,...
