Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19581 til 19600 af 158924
-
Funktioner af flere variabler
ForumindlægHvad betyder ”smoth” på dansk? Det er en partiel hældning. Funktionen z=f(x,y) er smoth, og deltaX og deltay samt E1, E2 , (er afhængige) infinitesimale, gælder det, at deltaZ = dz + deltax*E1 + deltay*E2 . Bevis: f (a+deltax,b)-f(a,b)=fx(a,b)deltax+Edelta x, hvor E er infinitesimalt. ... -
Cos sin tan?
ForumindlægHvordan finder man cos, sin, tan? -
Bevis: Algebraens fundamentalsætning
ForumindlægJeg skal forsøge at bevise algebraens fundamentalsætning. Jeg har imidlertid meget svært ved det, og jeg kan ikke finde hjælp nogen steder, så jeg håbede nogen herinde gad hjælpe mig? -
(ax+b)^2
ForumindlægHej alle matematik elskere :) Jeg har en matematik opgave der lyder: Omskriv 4x2-12x+9 til formen (ax+b)2 håber i kan hjælpe mig så jeg forstår det lidt :) På forhånd tak :) //Nadja -
Hjælp til at forstå base regning
ForumindlægHej :) er der nogen som vil jeg hjælp mig til at forstå hvordan man omskriver base i matematik? eller bare generelt forstå base regning i matematik :) jeg har virkelige brug for jeres hjælp, da jeg skal snart til eksamen på forhånd tak : ) -
Hvordan skriver I noter?
ForumindlægHej :) Jeg går i 1.g, og ville gerne høre hvordan I tager noter i matematik timerne ? Jeg synes det er svært både at lytte og skrive det læreren skriver på tavlen. - kom endelig med jeres gode tips og råd :D TAK -
For lave karakterer til læreruddannelsen?
ForumindlægHej jeg bliver student her til sommer og jeg har planer om, at læse til folkeskolelærer i 2012 efter et sabat år. Jeg er bare i tvivl, om mine karakterer er gode nok og kræver det noget bestemt snit? jeg har fx. 7 i mundtlig matematik på B niveau - og er det ikke noget med man skal have 7 i sit ... -
Bestået med gennemsnit på x
Forumindlæg"Matematik A skal være bestået med et gennemsnit på mindst 6,0." - Og på ITU's hjemmeside står der "I kvote 1 bliver du udelukkende vurderet på gennemsnittet fra din adgangsgivende eksamen." - Dette står ved de specifikke adgangskrav for den uddannelse jeg gerne vil ind ... -
Eksamens spørgsmål - hjælp!
ForumindlægHej! Jeg har et eksamensspørgsmål som lyder: 3. Potensudviklinger Gøre rede for funktioner af typen f(x) = bx^a. Bevis hvordan man kan finde konstanterne a og b ud fra to punkter. Bevis for selvvalgte værdier for a =/ (ikke lig) 1 og b at: f ' (x) = bax^a-1 Jeg kan simpelthen ikke f... -
Hvem kommer først fra løbe turen?
ForumindlægHej, har brug for hjælp til den her opgave. Jeg har prøvet og regne det ud. Men er lidt usikker, Jeg har sagt at de begge hold kommer på samme tid. Opgaven er ned under. To løbere A og B starter samtidig på den samme løbetur, hvor de skal ud at runde et træ og så tilbage igen. A løber hele turen... -
Har jeg bestået?
ForumindlægHey jeg sidder her og tripper. Fik 4 i skriftlig matematik på C-niveau, og 4 i mundtlig på C-niveau, altså i mine årskarakterer I 2.g fik jeg kun 02 mundtligt på b-niveau, og 00 skriftligt! Endvidere var jeg oppe til skriftlig eksamen på B-niveau hvor jeg fik 00? er jeg bestået eller hvad?... -
Uni.
ForumindlægHej . Er der nogle der ved hvilke(n) uddannelse på uni, som man kan søge ind på hvis man har følgende fag: Biologi Geografi Kemi Historie Fransk (forsætter) på B niveau også self. de normale fag som Dansk, Engelsk osv. på A. -
algebra
ForumindlægHej Jeg har en opgave i matematik, som jeg ikke kan løse. Anna beder Brian om at tænke på to tal, x og y, og udføre følgende beregninger: a = x + y b = x – y Brian vælger tallene x = 5 og y = –3 1 Vis ved beregning, at b – a = 6. 2. Anna siger, at a + b altid vil give 2x ... -
Bevis, til ensvinklede trekanter.
ForumindlægHej. Sidder og læser til matematik eksamen. Er på "den gamle" linje, og har brug for hjælp til et bevis fra 1.g. Det drejer sig om ensvinklede trekanter. Har ting med forstørrelsesfaktor,k, og sådan. Men der er en sætning som jeg ikk helt kan bevise: Hvis trekanterne A1B1C1 og ABC er... -
Meget Let
Forumindlæg...Men kan kan stadig ikke finde ud af den. Jeg har en trekant hvaor side a=9 b=12 og c=10, bestem størrelsen A. Hjælp hurtigt :-) -
Projektion af vektor på linje
ForumindlægMellem punkterne A(0,3) og B(4,6) er en ret linje. Jeg skal bestemme projektionen af a-vektor (10,-5) ind på denne linje. Hvordan kan man gøre dette? På forhånd tak! -
reciprokke tal - komplekse tal
ForumindlægMon der er nogen, som kan hjælpe mig? Har eksamen i matematik A (3 årigt forløb). Vores valgri emne er komplekse tal. Jeg har ikke helt fattet det der reciprokke tal... Er der nogen, som kan forklare mig, hvad det er og hvad det skal bruges til??På forhånd tak:) -
gymnasie fritidsjob
ForumindlægHej jeg skal starte på htx efter sommerferien, og jeg er igang med at finde et fritidsjob. Jeg vil bare spørge: Er der tid nok til at have et fritidsjob efter skoletid når man går på gymnasiet eller får man for mange lektier for? Hvis nogen af jer gymnasieelever arbejder i fritiden, hvor mange ti... -
Areal af Trekant
ForumindlægMatematik b niveau... I en retvinklet trekant er C=90 grader, siden c er 41cm, siden a+b er 49cm. Hvordan beregnes arealet af trekanten, og siden a og b... Tak -
Reducering af ligning
ForumindlægJeg har prøvet at finde ud af hvordan jeg skal reducere ligningen: (a+b)^2-(a-b)(a+b)-2ab Men har virkelig ingen ide om hvordan jeg skal gribe den an. Nogle der kan hjælpe?
