Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 19581 til 19600 af 23723
-
Dansk skriftlig eksamen
ForumindlægI dag var jeg oppe til dansk skriftlig eksamen, hvor jeg valgte at skrive kronik. Jeg er typisk god til de skriftlige eksamener, men pludselig kunne jeg mærke at jeg blev varm, stresset og ufokuseret. Jeg begyndte virkelig at gå i panik... pludselig. Og idet det gik op for mig at jeg gik i panik... -
Novelle i datid - Problem
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en novelle fra en FSA. I et af kravene står der at novellen skal skrives i datid. Jeg plejer altid at have godt styr på sådan noget, men nu har jeg forvirret mig selv og er gået i panik :) Når jeg skriver min historie i datid, er det så stadig tilladt at sk... -
I morgen er alt muligt.
ForumindlægJeg har fået som opgave at skulle skrive min fortolkning af peter sommers digt, men det kan jeg bare ikke finde ud af, er der ikke nogle der kan hjælpe mig? :( Lidt længere væk end at øjet kan se er alt hvad vi drømte om så småt ved at ske Vi kender nu værdien at lidt ventetid. Bare der er n... -
Engelsk eksamen i morgen :-(
ForumindlægHeey alle ! Ville liii hører a om hvad folk tager med til deres skriftlige engelsk eksamen i morgen ? Om i evt. havde nogle gode ideer til hvad der er en god idé at have med ? Er der ikk nogen der måske har en model på hvordan man bygger en tale op ? Da jeg frygter det er det der kommer !! -
Pædagogisk opgave
ForumindlægHej Jeg leder efter en som kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan børn løser deres egne konflikter og hvad de lærer ved det og hvad målet er med en konfliktløsning Jeg søger og søger efter en pædagog mvh.. rixer -
Regning med "Store Formel"
ForumindlægHej, Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal regne alle de kræfter (Størrelse og retning), der virker på en pilot i et fly set i et koordinatsystem, hvor flyet er i hvile. Flyet flyver rundt i en vandret, cirkelformet bane, hvis centrum er fast i forhold til jorden. Flyets hastighed, v, er konst... -
Henførende stedord på tysk
ForumindlægHvornår kan man se, om et relativt pronomen står som genstandsled eller subjekt? Og er der nogen, som kan hjælpe mig med at oversætte denne sætning, da jeg ikke helt kan finde ud af, hvilket led ''alle'' står som: Børnene går alle i skole hver dag. -
Eksamen i Religion
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål til eksamen i religion, for vi har ikke rigtig fået at vide hvordan den foregår. Vi har haft om buddhisme, jødedommen, kristendommen, naturtro og islam. Vi kører på ny reform, hvis nogen er i tvivl. 1. Er der nogen der kan give mig et eksempel på hvad der står på de p... -
Hjælp til spansk oversættelse!
ForumindlægHej alle :-) Jeg sidder og skal skrive en vigtig opgave, og jeg skal oversætte en spansk tekst som er skrevet af Jorge Franco Ramos og hedder; "Micos en el Polo". Jeg tænkte om der var nogen derude som kender historien, og som kan fortælle mig hvad den helt præcist handler om, da min ov... -
Rettelse - grammatik! ;)
ForumindlægHola a todos! Sidder her med en opgave som i meget gerne mp kigge på. Kom gerne med nogle kommentarer, rettelser eller hva der nu ellers skulle være. Der er nogle af opgaverne som jeg ikk har lavet, så er det fordi jeg er i tvivl og så vil jeg gerne have en forklaring, hvis i har tid til det ;) T... -
Økonomi uddannelse
ForumindlægJeg har haft min sidste eksamen idag, og vil nu finde ud af hvilken uddannelse som jeg skal ansøge.. jeg interesser mig meget for økonomi. Der er dog mange uddannelser at vælge imellem fx samfundsøkonomi, erhversøkonomi, matematik økonomi osv. jeg er sådan i tvivl.. gode sider og folk som jeg... -
Engelsk
ForumindlægHej alle! er der nogen som orker at kigge evt rette min engelsk aflevering på 2 sider? så er i sødeeee :) -
kemi hjælp - Hjælp mig mathon og andre søde mennesker
ForumindlægHejsa alle sammen, jeg har lige noget som jeg håber i kan hjælpe med :) Ved fuldstændig forbrænding af 1,503 g stof fås 3,302 g co2 og 1,801 g h2o Molarmassen er ved anden metode fundet til: M=60,1 g/mol Opskriv stoffets molekyleformel -
Boston modellen
KompendieBoston modellen er det man kalder en porteføljeanalyse, som også benyttes når man skal beskrive eller analysere virksomhedens interne situation. Man benytter porteføljeanalyser fordi mange virksomheder benytter sig af flere forskellige produktgrupper og hvis man ønsker at analysere disse på samme... -
Har brug for lidt hjælp!
ForumindlægHej Jeg har fået et digt som jeg ska analysere, jeg har skrevet en del om digtet...men jeg synes selv, at jeg ikke er kommet grundigt rundt i det.. For jeg har ikke analyseret om den nye litteratur relateret til(kroppen, samfundet, psykologi osv....)Håber at nogen er god til at analysere digte, s... -
Hjælp til 3 spørgsmål om økonomisk politik
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig igang med følgende opgaver??? OPGAVE 1 Den europæiske centralbank står i disse dage over for et voldsomt dilemma. På den ene side taler den økonomiske fremgang i Tyskland for at renten bør hæves. På den anden side lider flere af EU’s medlemslande fortsa... -
AT eksamen - Metoder, psykologi?!
ForumindlægHåber virkelig en eller anden kan hjælpe mig med det her, for er bare helt lost! Jeg har valgt et emne der hedder "Moderne rejsende og kommunikation", i Dansk og psykologi, hvor min problemformulering er:• Undersøgelse af rejseblogs som kommunikationsform og genre, samt de unge rej... -
Endnu en bøn om hjælp angående metoder
ForumindlægHej folkens. AT står for døren og om en lille uge skal jeg op og fremlægge min synopsis. Jeg har generelt godt styr på hvad jeg vil sige og har lavet en disposition osv. Det som volder mig flest problemer, er dog de (irriterende) metoder. Mine fag er engelsk(A)/historie(A). Overordnet set redegør... -
"At være på"
ForumindlægHej! Jeg skriver AT synopse om Paradise Hotel. Vores overemne er "at være" og "iscenesættelse". Jeg ser selv Paradise Hotel, og jeg syntes, det ville være en god idé at skrive om det, da jeg har set det i hvad.. 3-4 år. Jeg skal selvfølgelig have et analyserende spørgsmål,... -
Hjælp til beregning af stofmængde olign. til rapport
ForumindlægJeg er igang med at skrive rapport, men jeg sidder fast i følgende beregninger. Beregningerne handler om stofmængde og masseprocent. Jeg håber, at I kan hjælpe mig :) Jeg har følgende oplsyninger: Min afvejede mængde analyse er 90 mg Manganchlorid. og følgende procedure viser, hvad jeg har la...
