Søgning på: psykologi c. Resultater: 19581 til 19600 af 61721
-
Hvilket uni?
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre, hvilke overvejelser der vægter, når I vælger universitet eller videregående uddannelsesinstitution? Er det beliggenheden, rygtet omkring stedet, traditioner (evt. i familien) eller andre ting, som afgøre, at I har valgt et specifikt universitet. Er det ene universitet mer... -
Frit optag
ForumindlægHvad synes I om Socialdemokratiet nye forslag? 1: Unge der påbegynder en uddannelse inden de fylder 21 skal have stort set frit optag.2: Studerende der færdiggør deres uddannelse på normeret tid kan få deres studiegæld reduceret. -
HA(psyk)
ForumindlægHej. Jeg søger én, der læser HA(psyk) på CBS i København. Jeg går selv i 3.g og overvejer at søge ind i 2013. Hvis der findes én derude har jeg følgende spørgsmål: 1. Hvordan er studiemiljøet? (typer af mennesker osv.) 2. Hvilke fag har man? 3. Hvor meget fylder gruppearbejde? (har ma... -
Den omtrente ventetid på tilføjet opgave?
ForumindlægHej jeg har for en uges tid siden tilføjet en opgave, den var i WORD-format er det et problem?Jeg undre mig nemlig over den lange responstid på feedback vedr. opgaven.Er den stadig under behandling, eller er den aldrig blevet sendt pga. det ikke er pdf-format? -
Medicin - noter på pc eller i hånden?
ForumindlægHej medicinstuderende (o. lign.) på SP! Jeg ville høre, hvorledes I foretrækker at tage noter (til fx forelæsninger eller derhjemme) på medicin-studiet? Især tænker jeg på 1. semester med kurser som basal humanbiologi, cellens kemiske komponenter og tidlig patientkontakt + førstehjælp. Hvorlede... -
Idræt på gymnasiet
ForumindlægHej. Er jeg den eneste der synes, at idræt ikke burde kunne tages på gymnasiet på mellem- eller højtniveau? Som i nok ved har vi lige fået offentliggjort vores eksaminer i dag. Her fandt jeg ud af at en af mine venner skulle op i idræt mellemniveau. Tilsyneladende består eksamen af at komme op i ... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHar netop fået et brev fra mit gymnasium angående den mundtlige eksamen, hvor der skrives, at man må have alt med til både forberedelse og eksamination, således at der ikke kun må bruges specielt papir til eksaminationen. Har I fået noget at vide om det? Og hvad synes I om det? -
Dispentation til medicin-studiet
ForumindlægI slutningen af 2.g var jeg så uheldig at få konstateret kræft, og det har så fulgt mig igennem hele 3.g og resulteret i at mine karakterer selvfølgelig er dalet en hel del, da det er svært at både følge med i skolen, være i kemo-behandling samt forholde sig til det hele psykisk. Jeg har altid vi... -
Gymnasieelever bruger deres bærbar til chat
ForumindlægFornylig læste jeg lige en artikel om, at gymnasieelever bruger deres bærbarcomputer til alt mulig andet, som ikke har noget med undervisningen at gøre. Computerne har nogenlunde overtaget klasseværelserne, så nu gælder det altså om at have styr på dem.Jeg vil derfor høre jeres meninger om hvad l... -
Hjælp til metode
ForumindlægHej Jeg står og mangler hjælp, da jeg skal til eksamen i AT på fredag.. jeg har jo afleveret min synopsis og min vejleder har sagt til mig, at jeg skal få styr på min metode, fordi hun siger den er forkert.. jeg synes det er meget svært og vil høre om der er nogen der har lyst til at hjælpe... -
Hjælp! Forskel på analysemodeller.
ForumindlægHej alle! Er der nogen der er skarp nok til at fortælle mig om der er stor forskel på en argumentationsanalyse og retorisk analyse? Jeg er lidt halvforvirret lige nu. En ting mere, synes i at der er stor forskel på en retorisk analyse og kommunikationsanalyse? Håber ikke det lyder for klumset :D... -
Kan man bede om prøve i engelsk? opfølgning
ForumindlægJeg har lavet en tråd før hvor jeg forklarede at det jeg altid har udmærket mig mest indenfor, og brændt mest for, har været engelsk og specifikt mundtligt engelsk. Har fået 13 i mundtlig engelsk eksamen, bestod cambridge prøven med 96 % rigtige og fik 10 i årskarakter i 2.g hvilket jeg var utilf... -
Titler
Forumindlæg(håber titlen er passende:) Er det ikke muligt at lave det sådan at det ikke er muligt at skrive f.eks. hjælp, PLZ, Hilfe osv.?? Trods det faktum at der allerede står citat fra "opret indlæg": "Giv dit indlæg et SIGENDE navn. Titler som: "hjælp" og "haster" er ... -
hjælp til KRONIK?
Forumindlæghvordan skriver man en kronik udfra en artikel? hvordan skal den bygges op mm.? -
Skift fra medicin til biofysik
ForumindlægEr det muligt at lave om på reglerne, så jeg kan starte på biofysik i stedet for medicin? Jeg er blevet optaget på medicin i Aarhus. Studiestart for både medicin og biofysik er d. 3. september. Der er stadige ledige pladser på biofysik på KU -
Spørgsmål om universitet
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og har lige fået de standpunktskarakterer, som man skal søge ind på gymnasiet med. Derfor har jeg selvfølgelig tanker om, hvad jeg skal vælge. Grunden til at titlen på mit spørgsmål er "Spørgsmål om universitet" og ikke "Spørgsmål om gymnasiet" er fo... -
Cand merc/cand Oecon
ForumindlægSå skal også jeg til at vælge uddannelse og efter mange timers undersøgelse sidder jeg nu tilbage med to. Cand merc og can oecon. Jeg vil derfor høre om der er nogen, som kender forskellen på at læse til økonomi på handelshøjskolen Ha almen og dermed senere blive cand merc og økonomi uddanelsen... -
Hulelignelsen
ForumindlægHej alle Jeg har hørt det flere gange, "hulelignelsen", men jeg kan simpelthen ikke huske at vi har haft det i old. Er der nogen der kan forklare hvad det er? -
Student anno 2007, hvad skal I nu?
ForumindlægHej, jeg tænkte bare jeg ville spørge alle de andre på studi som også bliver studenter i år, hvad har i tænkt jer at læse i fremtiden? -
Biologi vs. biokemi: studie og karriere
ForumindlægJa overskriften forklarer egentlig problemet.. Jeg står og skal vælge mellem biokemi og biologi nu, et valg jeg efter et års tanker stadig ikke kan beslutte mig for. Umiddelbart virker biologi til at være lidt blødere et studie, uden den tunge matematik og kemi forhold til biokemi. Omvendt har ...
