Søgning på: srp engelsk mediefag. Resultater: 19621 til 19640 af 32040
-
Hjælp til begrebet "habitus"?
ForumindlægHej! Jeg skal i morgen lave en fremlæggelse.. Herunder skal jeg nævne begrebet habitus.. Jeg har bare ikke fuld forståelse for begrebet. Det er noget med de påvirkninger iv erfarer, som så memoreres i vores hukommelse, og derfor har indvirkning på vores beslutninger fremover.. Kunne bar... -
Er studieretningsprojektet for svært?
ForumindlægUndervisningsminister Bertel Haarder udtaler i dag til MetroXpress, at ambitionerne for det nye studieretningsprojekt nok har været for høje. "Jeg var selv kritisk (over for studieretningsprojektet), fordi den er meget akademisk, og mange elever ikke kan leve op til de krav. Intentionerne ... -
Emnevalg til dansk/historie opgave
ForumindlægHej :) Jeg sidder med det problem, at jeg ikke kan finde et emne til min dansk/historie opgave. Min klasses overemne er Det moderne gennembrud. Jeg havde tænkt mig at skrive noget om kvindernes vilkår/undertrykkelse/forhold eller arbejderbevægelsen - men jeg har svært med at finde tekster til d... -
Utilfreds med karakter.
Forumindlæghmm... Som i nok kan se, så er jeg utilfreds med min karakter som vi fik tilbage i fredags. Jeg fik 4 og ville høre om der var nogle som ville læse den igennem for at se om rent faktisk ligger til 4. Skriv til mig så sender jeg den :) -
Problemer med opgaveformulering
ForumindlægHej, Jeg har i mit studieretningsprojekt i samfundsfag fået opgaveformuleringen: "(...) [du skal] skitsere (...) den samfundsmæssige situation i USA [i 1900]" "Diskuter hvilke begrænsninger, der er for den frie konkurrence i en markedsøkonomi. Her skal du give eksempler fra oliesel... -
Brugen af fodnoter og litteraturliste
ForumindlægJeg kan ikke afgøre, hvornår jeg skal bruge fodnoter og henvise til diverse kilder? Skal man i litteraturlisten også angive sidetallene til de bøger man har brugt, selvom man gøre det via fodnoter? -
Indledning - nogen der har en indledning, som må låne til inspiration?
ForumindlægHej. Jeg vil blive rigtig glad, hvis jeg kunne låne en indledning til et studieretningsprojekt - jeg er nemlig i tvivl om, hvad den skal indeholde.. -
Speciale - Hjælp til chi test/ analyse af data i exel
ForumindlægHej, Jeg er specialestuderende. Jeg har indhentet data og lavet chi test. Jeg magler blot at analysere/disskutere mine resultater. Har også svært ved at opstille metode så det bliver nemt og overskueligt. Nogen der kan hjælpe med det, selvfølgelig mod betaling. Jeg har ikke så lang tid tilbage,... -
HJÆLP - Skal jeg klage over min karakter?
ForumindlægJeg har fået 02 for denne opgave, jeg kan virkelig ikke BEGRIBE hvorfor?? Jeg er SÅ ked af det.... Opgaveformuleringen lyder(SAMF/HIS): Redegør for udviklingen i det danske skolesystem fra 1800-tallet og frem til i dag. Inddrag herunder selvvalgt samfundsfagligt materiale. Undersøg et s... -
optagelse.dk - HVORDAN?
ForumindlægJeg har bestilt digital signatur idag (og håber, at det senest kommer på tirsdag)! Men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan det fungerer med optagelse.dk? Skal man blot udfylde nogle ansøgningsskemaer og sende det ELEKTRONISK (ikke printe ud, vedlægge eksamensbeviset el. lign.) ??? Fordi d... -
Senmoderne og moderne samfund
ForumindlægHej alle i kloge hoveder.. Jeg tænkte på om der er nogle der kan hjælpe med at adskille disse to samfund nogenlunde. Jeg er godt klar over at de flyder lidt ud i hinanden og man ikke kan komme med en egentlig defnintion.. men bare sådan nogenlunde. På forhånd tak! -
keplers love
Forumindlæger der nogen der ved hvordan man udleder keplers love matematisk?? jeg kan ikke finde ud af det og ville blive rigtig glad for neget hjælp -
Hvad sker der ved en nedsmeltning
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at forklare om hvad der sker ved en nedsmeltning i et atomkraftværk? -
hvordan skrives et udtryk bedst?
Forumindlæger lidt i tvivl om hvordan et udtryk, der regnes på skal skrives? f.eks: f(x) = udtryk 1 = udtryk 2 = udtryk 3 = den endelige udtryk eller f(x) = udtryk 1 f(x) = udtryk 2 f(x) = udtryk 3 f(x) = den endelig udtryk nogle der kan hjælpe med det? -
Friedmann-Ligningen
ForumindlægHej Jeg er ved at gå godt og grundig kold i dette emne Jeg skal Udlede Friedmann-Ligningen er der en som er meget venlig og hjælpe mig med dette problem? cheers -
Vektorfunktioner vinkel mellem hastighedsvektorer
ForumindlægHej Jeg kan ikke forstå hvad jeg gør forkert. følgende opgave: bestem vinklen mellem de 2 hastighedsvektorer i dobbeltpunktet (16,8) i vektorfunktionen f(t)= (t^3-12t) (t^2-2t) Jeg har fået t=-2 v t=4 dette passer også når jeg indsætter dem i y-funktionen giver y-værdien=8 og det er pu... -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit?
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
Funktionelle grupper hos serotonin
ForumindlægHej alle, jeg sidder og skal udpege de funktionelle grupper i serotonin, og jeg er lidt i tvivl om jeg har gjort det korrekt, så jeg ville sætte stor pris på hvis der var en som kunne hjælpe mig :-) Har vedhæftet en billede hvor jeg har markeret grupperne med farvede ringe: To amider markeret me... -
Hvor meget tæller prøverne?
ForumindlægHvor meget tæler NV og AP? Jeg har læst at det er 0.5 men betyder det så at den ikke kan trække ens standpunkt ned? -
Harmoniske svingninger
ForumindlægEr der nogen der er HERRE gode til fysik, og kan hjælpe mig med at forstå noget? Jeg kan ikke forstår hvordan de finder løsningen på denne differentialligning af anden orden: x''(t)=(-k/m)*x(t) Jeg ved at det skal give x(t)=A*sin(w*t)+B*cos(w*t), men hvorfor? og hvordan? En der ved hvorfor??
