Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 19641 til 19660 af 113953
-
Hjælp Engelsk
ForumindlægHej Jeg vil meget gerne øve mig på den skriftlige engelsk eksamen, især første del uden hjælpemidler. Jeg vil derfor spørge, om der er nogen er jer, der ligger med gamleeksamenssæt som de vil delel med mig. Ligemeget om hvilken ungdomsuddannelse det er fra (HF, STX, HHX) Har spurgt min lærer ku... -
Undersøgelse om eksamensnervøsitet
Forumindlæg1160 af jer brugere har deltaget i vores eksamensundersøgelse, som har løbet den seneste måned. Det fremgår af jeres svar, at eksamensnervøsitet er et stort problem for mange. Over hver anden mandlige studerende bliver så nervøs, at det går ud over præstationen, og hele 3 ud af 4 kvinder oplever ... -
cosinusrelationen
Forumindlægnår man skal udføre et bevis for cosinusrelationerne får man på et tidspunkt: a(-x)^2-x^2=c^2-b^2 videre fås nu: a^2-2ax=c^-b^2 ---> 2ax=a^2+b^2-c^2 Jeg har styr på højre siderne af lighedstegnet, men er der nogen der kan sige mig hvad det er der sker på venstresiden ? (mht. a'erne og ... -
Reducering
ForumindlægReducering af udtrykket: a2 + b2 - a*(a+b) -
nem ligning
ForumindlægHej hvrdan isolerer jeg b: 2a + 2b = 450 -
Reducer
Forumindlæga(a-b) + ab -b(1+ a^2/b) Nu har jeg prøvet at få dem ud af parentes, men synes det ser forkert ud: a + ab -b + a? Nogen der kan hjælpe mig på vej? -
projektion
Forumindlæghvordan angiver jeg vektor a's projektion på vektor b, og vektor b's projektion på vektor a? vektor a = (2;1) og vektor b = (-5;-9) -
Cosinusrelation (hurtigt svar søges)
ForumindlægHej :-) Cosrelation med højden faldende inden og uden for trekanten, når vi ved begge trekanter en beregning af pythagoras som vi anvendter til at nå frem til cosrelationen. Men når jeg ved hjælp af pythagoras regner begge trekanter (ved at minuserer begge pythagoras sætninger sammen) får jeg:... -
vektorer
Forumindlæghar lidt startproblemer i opg 2.008 i eksamensbogen. I en orienteret plan er givet en vektor a med længde 3. en vektor b er bestemt ved b = 3/2a + â ( a's tværvektor hvis det ikke fremgår) beregn arealet af det parralelogram, der udspændes af vektorerne a og b. hvis bare jeg kunne få hjælp... -
lidt problemer
Forumindlægjeg har ligningen = a+(b-a)a - b - 3(a+b)omskriver den til = a+ab - a - b - 3a + 3bHertil kan jeg ikke komme videre.. hvordan ligger jeg -3a +a+ab - a sammen ?? det må blive noget med ^2.? -
funktioner
Forumindlægmangler de sidste eksamensspørgsmål.. håber i kan hjælpe! :-) 1) forklar hvordan grafen for en funktion af typen y = b * xa ser ud i dobbeltlogaritmisk papir og hvordan man kan bestemme a og b ud fra grafen ?? hvis man skal forkare hvordan man ud fra regneforskriften for en funktion kan tegne... -
Sandsynlighedsfelt
ForumindlægPersonerne A,B og C skyder på hinanden, således: Sandsynligheden for at A rammer er 1/3.. Sandsynligheden for at B rammer er 2/3. Sandsynligheden for at C rammer er 1. De skyder i rækkefølgen A, B og C. Vis, at Sandsynligheden for at A vinder truellen er 25/64, hvis B affyrer første skud. -
potensfunktion
ForumindlægHvilken betydning har konstanterne a og b for grafens førløb i en potensfunktion :z? -
Differentialregning
Forumindlæghej hvordan beviser man funktionen f(x)= ax+b er differentiabel. håber der er nogen der vil hjælpe:) -
Sygeeksamen
ForumindlægHej det fordi jeg skal til eksamen imorgen og har nu været syg i et par dage. Og nu tror jeg at jeg tager sygeeksamen... Jeg høre hvad reglerne var ? Altså jeg har været til de skriftlige prøver i matematik men undlader nu at komme op til mundtlig eksamen. Kan jeg så godt forsætte på mate... -
areal af trekant - bevis samt forklaring af V 2-irrationalitet samt bevis herfor
Forumindlægjeg skal til eksamen mdt. b-niveau og står og mangler to beviser: 1: bevis på trekant ½ gange højde gange grundlinie. 2: forklaring af V 2' irrationalitet ( det er ikke blevet gennemgået på det kursus jeg har deltaget i og nu er det opgivet til eksamen). Hvad er det for en størrelse ... -
Funktioner
ForumindlægJeg skal snart op til mundtlig matematik (10 klasse eksamen). Jeg sidder og læser på, men så stødte jeg på noget, som jeg egentlig er i tvivl om. I fx lineære funktioner bruger vi ofte både: f(x) =ax+b eller y=ax+b. Mit spørgsmål er om, det er bedst at bruge den ene eller den anden til ek... -
Essay vs analytical essay
ForumindlægI engelsk B eksamen skulle jeg skrive en analytical essay. Her i engelsk A eksamen skal jeg skrive en essay. Den på B niveau skulle vidst indeholde ca. 350 ord, hvor den på A skal indeholde 900-1200 ord. Men hvad er forskellen ellers på de to? Selvom den på A niveau ikke betegnes ''analyt... -
Forfra?
ForumindlægHej. Jeg har en fuld HF men vil nu tage supplerende fag for evt at studere fysik. Jeg tog fysik C uden at gå til eksamen, da det var muligt at fortsætte direkte over på B-niveau. Jeg valgte pga længerevarende sygdom tidligere i forløbet at gå fra den mundtlige eksamen, da jeg ikke følte mig velfo... -
jura
ForumindlægJeg har desværre ikke et højt snit til at blive taget i betragtning til jurastudiet på Århus Universitet, og har i den forbindelse overvejet at karakterforbedre min adgangskravsfag Dansk A og Engelsk B. I gymnasiet fik jeg følgende karakterer: Dansk A: 10,02, Engelsk B: 10,4. Hvis man vil karak...
