Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 19681 til 19700 af 42939
-
Hvor meget bør jeg gøre ud af det!
ForumindlægMisforstå mig nu ikke, jeg prøver ikke at springe over hvor gærdet er lavest. Der er bare ingen grund til at gøre alt for meget ud af det hvis det er unødvendigt. Med henblik på eksamen. Jeg har en masse kernetekster, som jeg har læst/læser. Bør jeg lave noter på hver enkelt, eller burde min hu... -
Jaloux
Forumindlæghejsamin klasse skrev sso før jul, og nu begynder vi så småt at få dem tilbage.Min problem er at jeg er ved at blive vanvittig... Min bedste veninde har fået 11 i sin opgave om holberg, og jeg har ikke fået min endnu... Jeg er ikke jaloux men alligevel lidt, men mest fordi jeg er så bange for at... -
IB (international baccalaureate)
ForumindlægHej. - Jeg sidder og overvejer min fremtid. Vil gerne studere jura i U.S.A. og tænker det vil være en virkelig god idé at tage en IB, for at forbedre mit engelsk endnu mere. - Jeg går på en helt almindelig dansk folkeskole, men har klaret alle mine prøver, stile osv. med topkaraktere og ha... -
rumkapløb... jeres problem stillinger??
Forumindlæghar også valgt at skrive om rumkapløbet, men er gået lidt i stå med hensyn til problemstillinger, og er lidt nysgerrig for hvad nogle af jer andre der skriver om rumkapløbet har valgt at ligge vægt på ?? Skriver Historie/Biologi og har valgt at gå lidt i retning af hvorfor det var vigtigt at være... -
Es Geschah Am Hellichten Tag.rettelse......
ForumindlægScene 16:Die Scene handelt von Henzi und Matthai wie Polizei (betjent) sind. Sie besucht Gritli Mosers klasse. Dann erzählt sie das ein schlechter Mann hat das Gritli getötet, und das Sie müssen die Mann, die so etwas tun, einsperren. Und dann fragte Matthai die klasse weis das Gritli in letzter ... -
Mit største problem i skolen
ForumindlægHej jeg går i 8 klasse, jeg har fået mit karakterblad i gennemsnit ligger jeg ca. på 2,7 det er jeg virkeliig utilfreds med en af grundene er også fordi jeg næsten aldrig laver mine lektier eller aktiv i timerne og jeg vil så gerne forbedre mine karakter for jeg er hellere ik så god fagligt og ... -
Enzymer
ForumindlægHej..Jeg er i fuld gang med et projekt omkring Enzymer, vedr. fordøjelsen. Mere generelt Spytamylase, som vi også har haft visse forsøg med..MEN, mit lille problem, er omkring lidt forvirring over nogle enkelte ting.Er der nogle der kan forklare mig lidt om henh. 1 Stivelse, jeg ved at de bliver ... -
Rødder igen!
ForumindlægHej.Jeg laver i øjeblikket dispositioner til de forskellige emner, vi kan blive udsat for til mandagens årsprøve i mdt. matematik. Et af vores emner hedder "Rødder og toppunkter" i et andengradspolynomium.Jeg synes, det er lettere kompliceret, så jeg vil i det følgende forsøge at forkla... -
Lipschitz for vektorfunktion
ForumindlægJeg har en funktion f: R^2 -> R^2 og to funktioner u: R -> R^2 f opfylder en lokal lipschitz betingelse, dvs.: Der eksisterer K > 0, så for alle v R, \mathbf{u}_1,\mathbf{u}_2 i R^2: ||\mathbf{f}(v,\mathbf{u}_1(v))-\mathbf{f}(v,\mathbf{u}_2(v))|| =< K * ||\mathbf{u}_1(v)-\mathbf{u}_2... -
renteregning.
ForumindlægHej er der en der kan give mig et eksempel på hvor man kan bestemme en ukendt størrelse, hvis man kender de 3 andre? G = y * 1 - ( 1 + r )n r -
HTX eller STX
ForumindlægJa, jeg er i et dilema. Jeg skal til at vælge uddanelse og har gjordt mig nogle overvejelser. Da jeg både er naturvidenskablig og 'it' intresseret - så ville HTX være oplagt, men har stadig min tvivl. Kan i komme med nogle fordele og ulemper ved HTX eller STX? Og gerne forskelen osv. De... -
Afstand mellem linje og plan
ForumindlægKan jeg bruge formlen for afstand mellem punkt og plan til beregning af afstand mellem linje og plan? Altså hvor jeg indsætter det faste punkt fra linjens parameterfremstilling i formlen? -
Udlænding=%Uddannelse!?
ForumindlægEr der nogle indvandrer/udlændinge Der kan nikke genkendende til dette udsagn!? har I nogensinde følt jer forskelsbehandlet- udelukkende pga din hudfarve eller etnisk baggrund? Har du haft lærere der er usikre på at give dig en god karakterer- selvom du er bedre end andre danskere- udelukkende... -
HHX eller STX - meget i tvivl!
ForumindlægHej alle! Jeg går i 9. klasse, og skal snart vælge ungdomsuddannelse.. Jeg har altid været god i skolen, og mit gennemsnit på nuværende tidspunkt ligger på 11,1, så jeg har virkelig lyst til nogle udfordringer.. Det har egentlig været meningen, at jeg skulle tage HHX, fordi jeg mente fagene var m... -
Bestem ved hjælp af 3-trinsreglen f'(x_0) når...
ForumindlægHej alle, Jeg har fået opgaver for i matematik, som omhandler differentialregning. Den første opgave lyder på at jeg skal bestemme f'(x0) ved hjælp af tretrinsreglen, først når f(x)=3x-1 og x0 = 7 Jeg er klar over at det er en lineær funktion, og at jeg skal finde funktionstilvæksten... -
hvordan skal jeg løse ligningen?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til at løse den her opgave: x6+9x3+8=0 løse ligningerne med diskriminantformlen ved først at indføre en substitution: sæt t=x^2 Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal gøre. -
eksamination ? 25 min fordeling ?? pls..
ForumindlægHej jeg er lidt usikker De første 10 min er en præsentation af ens tekst og de næste 10 min er en samtale mellem elev censor og lærer. Derefter går der 5 min på bedømmelsen og karaktergivning. Jeg har følgende 5 punkter i min synopsis forfatter og resume stykke til oplæsning Analyse/fortolkni... -
Jura eller HA.erhversøkonomi?
ForumindlægJeg har i et år nu læst erhvervsøkonomi på uni, og jeg synes efterhånden sværhedsgraden måske lige er lidt for høj til mig - især nu, når eksamensperioden nærmer sig, så frygter jeg, jeg ikke består. Jeg mangler desværre nogle gange intuitionen bag matematikken, og jeg er bange for, det er det,... -
Skalarproduktet
ForumindlægHej Er det rigtigt der findes 6 regneregler for skalarproduktet? Et skalarprodukt kan bruges til, at finde vinkler mellem to vektorer, men hvad kan det ellers bruges til? -
Egnet til gymnasiet??
ForumindlægKære Alle :-) Jeg har lige nogle svar, som jeg meget gerne vil have svar på. Jeg går i 9 klasse. Hvad skal jeg gøre for, at alle mine lære egner mig til gymansiet? Min lære har sagt til mig, at jeg skulle tage 10 klasse, men det gider jeg SLET IKKE! Mit eneste drøm er, at komme ind på gymnasiet...
