Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 19681 til 19700 af 98817
-
Do - omskrivning
ForumindlægHejsa. Er der en eller flere som kan forklare mig meget konkret og med eksempler hvornår man bruger do - omskrivning og hvornår man ikke gør, da engelsk og sprog generelt IKKE er min stærke side:-d Mvh Louise -
Newton og den naturvidenskabelige revolution
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP i matematik og historie med emnet: Newton og den naturvidenskabelige revolution. Jeg har dog et lille problem. Jeg har to ting jeg kan skrive om i matematik nemlig enten differentialregning eller verdensbilledet. Problemtet er bare at jeg ikke ved hvordan jeg skal k... -
Vektorfunktion opgave (Afstand)
ForumindlægHej SP. Jeg er blevet bedt om at fremlægge at par opgaver i matematik, men der er dog en af dem jeg ikke helt kan forstå. (Vedhæftet billede) jeg får derudover at vide af r(t)=(2+6*t,5+3*t) (altså koordinatfunktionerne: x(t)=2+6*t, og y(t)=5+3*t) samt punktet P=<7,4> a) ?? b) Jeg har... -
VIL DU RETTE MIN ENGELSK OVERSÆTTELSE
ForumindlægVil være sød lige at tjekke om oversættelsen er korrekt :) Hvorfor blev De kørelærer? 2 Hun havde ikke penge nok til at betale køretimerne. 3 Dumpede du til kæreproven? 4 Han lærte mig ikke, hvordan man parkerer. 5 Eleverne kunne ikke lide, at deres klasselærer var en kvinde. 6 Mandlige bilis... -
Differential ligning
ForumindlægHvordan finder jeg løsningen til denne differential ligning? -
Gange snit med 1,08 ?
ForumindlægHej om 3 dage bliver jeg STX student. Jeg har 4 A-niveau fag, og har hørt, at man må gange sit endelig snit med 1,08, hvis man vælger at uddanne sig inden for to år. Er der nogle som kan be- eller afkræfte det? :) -
Differentialligning opgave
ForumindlægVed en beste sygdom tlføres en patient medicin intravenøst over en femtimers periode. Medicinen tilføres kontinuerligt med en bestemt mængde p (målt i μg) pr. time. Den mængde medicin M (målt i μg) som til tidspunktet t (målt i timer) er i patientens blodbaner, opfylder differentialligninge... -
Eksamens spørgsmål - semi-besvaret
ForumindlægEr min besvarelse god nok (HF BIOLOGI C) og er der nogen der evt. kan hjælpe med C? Tak på forhånd (DET ER TIL MUNDT) __________________________________________-- a) Beskriv N2’s kredsløb: 78 % af vores atmosfære består af N2. N2 er uorganisk og kan kun omdannes til organiskform af nogle f... -
Hvilken studieretning?
ForumindlægHej, jeg går i 1.g på en sproglig linje og nu er det lige ved, at være oppe over at vi skal vælge vores endelige studieretning, hvilket jeg har lidt problemer med. Jeg er allerede helt sikker på at jeg skal skifte til en naturvidenskablig linje, men jeg ved står imellem to forskellige. En med mat... -
Udregning af opgave
ForumindlægDette er en opgave i matematik A, uden hjælpe midler Omsætningen er R (i1000 kr.) og omkostninger c (i1000 kr.) ved produktion og salg af en være er bestemt ved funktionen med forskfiterne R (x)=-1/2 x^2 + 6 x 0_<x_< 10 C(x)=x+8 0_<x_< 10 x er den p... -
Tredjegradsligning
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her med min SRP som skal afleveres på fredag. Udover jeg har valgt et super svært emne, så er der også tilhørende opgave jeg har svært ved. Opgaven lyder således: "I forbindelse med besvarelsen skal du løse ligningen z^3+3z+32=0. Eventuelle komplekse løsninger ... -
Forskel på et "bevis" og et "løst argument"
ForumindlægHej. Jeg har et problem, vi har nogle få såkaldte "løse argumenter" i eksamenspensum i matematik. Jeg skal op imorgen, og er stensikker på at min lærer vil spørge hvad forskellen på et rigtigt bevis og et løst argument er. Er der nogen der kan hjælpe mig med det. et ex på et af de løse... -
Gennemsnitsudregning
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået det korrekt - hvordan ma udregner snittet. Jeg har prøvet at fylde ind i skemaet med de forskellige 'vægtninger' (jeg brugte skemaet fra Solrøds hjemmeside (stx)). Når jeg så sammenligner med egne udregninger, hvor jeg også medtager de forsk... -
Hjælp mig :'(
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg er blevet egnet til gymnasium efter 9. klasse. Har allerede skrevet min ansøgning og valgt hvilken studieretning jeg vil tage(det kan stadig laves om) - Har valgt den naturvidenskabelige - matematik A bioteknolgi A og fysik B - men jeg er meget i tvivl omkring matematikken.... -
kemi
ForumindlægHvorfor går man fra x=0,00943 til at c=0,0943 -
4 eller 5 A-fag?
ForumindlægHej. Jeg er en pige som går i 2.g og vi skal her imorgen vælge om vi vil hæve et fag eller om vi vil have et ekstra c-fag. Jeg har nu 4 A-fag bestående af: Dansk og Historie (jeg går nemlig på STX) og spansk og matematik. Jeg behøver nemlig derfor ikke at hæve et 5 A-fag da jeg bare kan tage et... -
hvilket valgfag? i tvivl
Forumindlægnu skal jeg jo snart til at vælge valgfag og er stadigvæk lidt i tvivl. min studieretning heddermat a, bio b, kemi b.jeg hat tænkt mig al vælge kemi a, og så har jeg en fri blok tilbage.enten kan jeg vælge et c-niveau, men det er ret uoverskueligt med alle de fag.eller kan jeg vælge fys b, hvilke... -
Uden CAS - Hastighedsvektor parallel med linje, bestem tidspunkter
ForumindlægHej Jeg har kigget i mine noter for at finde tangentligningerne og har om at finde t, men desværre kan jeg ikke finde noget til hvordan man gør det uden hjælpemidler. Vedlagt er et billede med opgaven. Det er b jeg ikke kan komme videre med :) På forhånd tak for hjælpen -
opg.
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave, kan ikke rigtig se den røde tråd i den ! Vil blive meget glad hvis jeg kunne få lidt hjælp. 1. En a-radioaktiv kilde har aktiviteten 370 kBq. a. Vis at kilden udsender 44,4 • 106 a-partikler I løbet af 2 minutter. En person har placeret direkte på huden. M... -
Indekstal m.m.
Forumindlægen virksomhed fremstiller DAB-radioer, prisen "p" som funktion af efterspørgslen pr. måned er givet ved følgende forskrift: p = f( x) = -0.01x + 200. de variable omkostninger udgør 70 kr, pr. radio. desuden er der en fast omkostning på 85.000 kr om måneden forbundet med produktionen. A)...
