Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 19701 til 19720 af 63756
-
Cigaretter
ForumindlægSætter lige et billede ind, så jeg håber i kan hjælpe. -
Findbremselængden ved 60km/t, 90km/t og 110km/t.
ForumindlægLovens krav til bremselængden for en bil er 8 meter ved en hastighed på 30 km/t. De fleste moderne biler bremser betydelig bedre, så vi sætter bremselængden ved 30 km/t til 4 m. I teoribøgerne oplyses det, at bremselængden stiger 4 gange, når hastigheden fordobles, hvilket svarer til at bremselæn... -
Hvilken betydningen af EU-parlamentsvalget?
ForumindlægHej. Jeg er lidt forviret angående valget d. 25 maj. Er der nogen der kan forklare hvilken betydning det har for DK? Tak på forhånd :-) -
ekspotentiel vækst
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med disse opgaver: Pga. en utæthed siver vandet fra et svømmebassin. Mængden af vand målt i liter, der løber fra til tiden t, kan i tidsrummet fra kl.15 til kl. 8 den efterfølgende dag beskrives ved funktionen f(t)=-692·t^2+23528·t, hvor t er antal ti... -
Affaldsproduktion, tabeller og modeller.
ForumindlægHej :) Jeg har lidt besvær med følgende opgaver b og c. (Se vedhæftede billede). På forhånd tak. -
Planøkonomi og kommandoøkonomi??
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver notater til min samfundsfagseksamen, og kom egentlig i tvivl om hvad forskellen på planøkonomi og kommandoøkonomi er? Nogle der kan give et svar? :-) -
Punktmængde
ForumindlægHej SP! Opgaven stammer fra mat B fra 2014 august Hvordan beregner jeg arealet af en punktmængden under to grafer? og Det er i første kvadr. Jeg har løst ligningen som gav 1 eller 6. Hvad skal jeg bruge de tal til? -
Integration
ForumindlægEn partikel bevæger sig på en ret linje med den konstante fart 1,8 m/s. Opskriv partiklens vejfunktion s, så s(5)=0. Hvad er bevægelsens acceleration? Jeg er helt med på at a(t)=v'(t) og v(t)=s'(t). Men hvad gør jeg når vi kun har fået informeret farten? -
Hjææælp
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har lavet en forsøgsrække hvor jeg gerne vil undersøge gærs reaktion med hydrogenperoxid ved forskellige koncentrationer. Jeg ved ikke hvordan jeg finder intialhastigheden af dette. Hvis der er nogle, som kan hjælpe vil det betyde en del. -
Matematik opgave tangent
ForumindlægHej Håber i kan hjælpe mig med den her opgave. jeg har seriøst svært ved opgaven og det er ikke noget jeg siger..Mener det jeg har bruge for jeres hjælp tak på forhånd ... Det er opgave 682 -
Vigtigt
ForumindlægHej Kan man rykke op til 2g. Hvis man min snit af årskarakter er under 2. Men min afsluttende fags karakter og årsprøver og eksamener er over 2 -
bunden og ubunden mandat?
ForumindlægHej. Som jeg har forstået så er en mandat det samme som en af de 179 der sidder i folketinget. Men når ordet ubunden og bunden kommer med så forstår jeg det ikke helt. Hvad er forskellen på en bunden og en ubunden mandat? Hvad vil det i det hele taget sige at være en bunden og en ubunden mandat? ... -
Afledte funktioner
ForumindlægJeg er i gang med at finde de afledte funktioner, og WordMat har defineret dette til at være som nedenstående. Jeg skal finde det sted hvor tangenterne for de to funktioner har samme hældning. Men jeg synes det virker forkert. Skal hele beregningen med? Er det ikke blot det som jeg har markedet m... -
afstand mellem to paralelle vektorer
Forumindlægjeg har en vektor ved navn DA, og en parallel vektor ved navn PS. punktet P former en rektangel med S, R og Q. Jeg skal finde ud af hvor langt der er imellem DA og PS. vedhæftet er et billede til at forklare det lidt bedre P=(15,15) S=(29.6,18.73) Q=(13.02,22.75) R=(27.55,26.46) A=(3,2) D=... -
Beregn indholdet af carminsyre i et bolsje
ForumindlægHej, Har fået til opgave at beregne indholdet af carminsyre i et bolsje, hvor resultatet så skal angives i mg. I opgaven har jeg fået følgende information: Eleverne knuste et bolsje på 5,0 g. De overførte det til en målekolbe og efterfyldte med vand til 50,0 mL. Herefter målte de absorbansen ve... -
AFSTANDEN AB med punkter
ForumindlægEr lidt på bar bund med disse to opgaver, er der nogen som kan hjælpe? -
en funktion f er givet ved
ForumindlægHvordan beregner jeg dette?? -
falig dokumentation
Forumindlæghej alle sammen jeg skal til falig dokumentation her i morgen så ville lige hører jeres mening omkring den om der er noget jeg skal gøre bedre eller noget. håber i kan hjælpe mig vedhæfter den hernede -
Breddegrader spørgsmål
ForumindlægJeg har læst at nordpolen er breddegraden 90 grader og sydpolen også har breddegraden 90 grader. Det forstår jeg ikke. Er der er ikke en af dem der skal være i minus? Derudover så er en hel cirkel 360 grader, så hvorfor bliver der ikke nævnt flere grader når jeg læser på internettet? -
Integralregning let opgave
ForumindlægHej jeg er lig begyndt på mit forløb med integralregning, jeg har lidt svært med den sidste opgave i flg. spørgesmål. Jeg har set e andet forum hvor de svare på samme spørgesmål, men jeg vil gerne havde det mere forklaret. Misforstå mig ikke jeg vil ikke have svar men en forklaring, mange tak på ...
