Søgning på: kemi b. Resultater: 19741 til 19760 af 96568
-
Hjælp til underemne - fysik eksamen!
ForumindlægVi er to der lige har trukket vores emne til fysik eksamen, og det blev Energi. Vi ville høre om i har nogle ideer til et underemne. Det skal inkludere fysik/kemi, gerografi og biologi. -
Landbrug spørgsmål
ForumindlægJeg skal op i emnet landbrug snart, hvilke spørgsmål kunne der komme fra fysik/kemi , geografi og biologi lærerene. Og hvilke emner kunn vi komme ind på -
Forsøg vedr. stråling
ForumindlægHej I forbindelse med naturfagseksamen i 9.klasse ville jeg gerne spørge om der er nogen der har nogle gode forsøg til generelt stråling indenfor Fysik/kemi, Biologi og geografi udover geigertæller forsøgene. tak :) -
Fældningsreaktion
ForumindlægHvad sker der når man hælder en opløsning af natriumsulfat sammen med en opløsning af bariumchlorid. Skriv både et ionsreaktionsskema og et reaktionsskema med stofformler. ? En som kan hjælpe med denne opgave og en begrundelse - er ikke skarp på kemi desværre -
hvad er udfældning?
ForumindlægHej alle. Som jeg har skrevet, forstår jeg ikke hvad udfældning er. Jeg har en opgave i fysik/kemi for til i næste uge, men den er lidt svær at løse når jeg ikke ved, hvad udfældning er. Tak på forhånd :) -
Forskellen
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave en fysik/kemi rapport. Jeg skal lave en rapport om Energi. Jeg vil høre hvad forskellen den er på vedvarende- og fossile energikilder? -
En opløsning
ForumindlægHej, Jeg har fået denne her opgave i fysik/kemi, og jeg er simpelthen på bar bund. Opgaven: I en opløsning er [H3O+] = 1.0 10-3 M. Beregn [OH-] -
Opg 7, 10 og 11 benzin
ForumindlægJeg står lidt og er lost i min kemi aflevering, hvor jeg ikke kan finde ud af at løse opg 7, 10 og 11? Filen er vedhæftet På forhånd tak! -
Reaktionsskema med og uden tilskuerioner
ForumindlægHej:) her er et udnsit af en kemi-journal jeg er i gang med. Jeg er gået i stå her og ved ikke hvordan jeg skal komme videre.. Hvordan kan jeg vide hvordan reaktionsskemaet ser ud når man inluderer tilskuerioner ud fra det her? Mange tak for hjælpen -
Karaktergivning
ForumindlægHej alle. I kemi A skriftlig er der ca. 18 opgaver i alt. Det er lidt svært at sige, da det er en helhedsvurdering, men hvor mange rigtige tror i man skal have for at få 7-10-12 ? mvh -
Vektoerer i rummet
ForumindlægHey :)Jeg er lidt i vildrede hvad angår vektorer i rummetJeg har fået givet vektorne:a=(1,2,3) b=(2,-1,2) og c=(-1,2,2)Jeg skal så bestemme s og t så (alle bogstaver er vektorer): d = a + s*b + t*cjeg har så opstillet følgende ligninger fra parameterfremstillingen:x = 1 + 2*s - ty = 2 - s + 2t... -
elektricitet
ForumindlægHej, jeg har en opg. der lyder sådan: i et elektrisk kredsløb måles spændingsforskellen U_AB over pæren. Voltmetret viser U_AB=4,5 V. Strømmen løber gennem pæren fra A til B, men ledningselektronerne bevæger sig gennem pæren fra B til A. 1) Beregn det elektriske arbejde, som bliver udført på en ... -
Omdrejningslegemer og rumfang
ForumindlægOpgaven går ud på, at man skal beregne rumfanget af det omdrejningslegeme, der fremkommer, når M={(x,y)|0<x<4 og 0<y<kvadratroden af x} drejes 360 grader om a)x-aksen b)linjen med ligningen y=-2 c)y-aksen Jeg kan ikke finde ud af at lave b) og c). Umiddelbart vil jeg tro, at omdr... -
Variabelsammenhæng
ForumindlægSidder her og skal til Matematik eksamen imorgen og er kørt fast i disse to opgaver så ville høre om der er nogle som kan hjælpe mig med at løse mit problem ?! - Mange tak :) 11) Redegør for eksponentielle sammenhænge (y=b⋅a^x), herunder betydningen af a og b. Beskriv to ... -
Vektor
ForumindlægJeg har om vektor regning lige nu, jeg har kigget mine noter i gennem og læst kapitlet om vektorer i min bog flere gange, og jeg kan stadig ikke rigtig forstå det. Opgave lyder følgende: Overfør figuren til ternet papir og tegn en repræsentant for vektor b.( Jeg har lavet en skitse, se vedl... -
Trigonometri
ForumindlægAften derude! Jeg sidder med en hjemmeopgave, som jeg har lidt problemer med. Opgaven hedder som følgende: I en trekant ABC gælder at; |BC|=2|AB| og |AC|= 5/2|AB| a) bestem CosC og b) bestem arealet udtrykt ved c. Mit egentlige problem er, at jeg er i tvivl om hvad jeg reelt skal gør. Især i b-op... -
hjælp til andengradspolynomium
Forumindlægjeg har fået en opgave, der lyder: Gør rede for hvilken betydning konstanterne a, b, og c, samt diskriminanten d har for grafens udseende og beliggenhed. Jeg har sagt at a har betydning for, om det er en "glad" eller "sur graf. Altså om benene vender opad eller nedad. B har jeg sag... -
ortogonale vektorer
ForumindlægHej derude! Er der nogle der kan hjælpe mig med at bevise følgende: Skalarproduktet mellem to vektorer er nul netop hvis vektorerne er ortogonale eller mindst en af vektorerne er nulvektoreren. ('.' betyder skalarprodukt) a.b=0 <=> a vinkelret på b eller b = o eller a = o Jeg an... -
Lektiehjælp.
ForumindlægAndengradradspolynomier. En virksomhed fremstiller havenisser. Ønsker man at kunne sælge x stk. pr. måned, er prisen pr. stk. som funktion af efterspørgslen givet ved forskriften: f(x)= -0,4x+1000 a) Tegn grafen for f. b) Ved hvilken pris er efterspørgslen nul? c) Hvad er efterspørgslen, hvis ... -
Afleveringer på gym.
ForumindlægHej. Vi er to der går på 2. år på Frederiksborg gymnasium og HF i Hillerød. Vi har samf. på B-niveau og undrer os over om det kan passe, at vi på dette to-årige forløb stadig ikke har afleveret én skriftelig opgave. Vi er derfor lidt på bar bund, hvis vi bliver udtrukket til en skriftlig eksame...
