Søgning på: antal eksamener. Resultater: 19801 til 19820 af 22257
-
Reaktioner
ForumindlægHej, håber der er nogle som vil hjælpe mig med denne kemi opgave! Sennepsgas kan fremstilles via Depretz-syntesen ud fra ethen og svovldichlorid SCI_2 + 2CH_2CH_2 --> Cl - CH_2CH_2 - S - CH_2CH_2 - Cl 22,75g svovldichlorid reageres med 11,11g ethen 1) Hvor mange gram sennepgas kan der... -
Hjælp med at reducer/løse ligning :) 2 opgaver?
ForumindlægNogle som kan hjælpe med at reducer udtrykket på: (a+b)^2-a(a+2b) og hjælpe med ligningen: 3(2x-1)=4x-9 Er lidt lost, så gør ik noget hvis det bliver sagt lidt pædagogisk :-) -
Matematik - opgaveproblemer
ForumindlægHej Jeg sidder her lørdag kl. 01:39. Jeg har desværre problemer med disse matematik. Tænkte på om nogen måske ville forklare mig, hvordan at man udregner de hæftede opgaver. Ps. opgaverne er hæftet i et vvorld dokumentet, da jeg ikke kunne klippe dem ind. På forhånd tak for hjælp. -
beregning af mængder i reaktion
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er gået i stå med en opgave i kemi (se vedhæftning). Jeg er ret sikker på, jeg har udfyldt masse og molarmasse rigtigt, men molforhold og den stofmængde jeg har angivet er jeg meget usikker på, og jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal udfylde de sidste stofmængder. Synes ikke ... -
Spørgsmål
ForumindlægHej Jeg mangler at svare på disse spørgsmål til en opgave i samfundsfag - er der nogen der kan hjælpe? 1) Hvilke muligheder har en dansk borger for at påvirke den politiske dagsorden og den politiske beslutningsproces? 2) Er det realistisk at et land kan opfylde alle kriterierne for det ideelle d... -
Nulpunkt tredjegradpolynomium
ForumindlægHej ;-) Er der nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig med at bevise, at nedenstående tredjegradspolynomium kun har et nulpunkt :-) x3 - 5x2 + 10x - 6 På forhånd tak for hjælpen -
chlor og hydrogenbindinger
Forumindlæghvorfor kan chlor ikke lave hydrogenbindinger`? -
radiokativtet, halveringstiden
Forumindlæger der nogen der virkelig kan uddybe emnet radiokativtet, halveringstiden og formlen N(t) = N0 * e-k *t. skal fremlægge om det på onsdag, og min lærer er virkelig skarp, og hvor meget jeg end uddyber mig i emnet er det desværre aldrig godt nok. så jeg vil være virkelig taknemmlig, hvis nogen ku... -
Hvor langt kan han køre?
ForumindlægHvordan skal jeg finde ud af dette? Har fundet en forskrift: Y=-0,2x+8 for dette -
Hvordan induceres en spænding?
ForumindlægHejsa jeg sider her med en f/k rapport om induktion, men tvivler lidt om hvordan der induceres en spænding. Tak på forhånd! -
renteformel
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave hvor jeg gerne vil forklare hvordan jeg ud fra en rente p.a. kan finde frem til den mdr. rente Jeg har lavet udregningerne ved at se på diverse formler og sådan og da jeg skulle udregne med rodtegnet brugte jeg lommeregneren. Mine spørgsmål er : Hvordan forklar j... -
C6H12O6 = 6CO2 + 6H2O + 6O2?!?!? Hjælp fortår det bare ikke
ForumindlægHej jeg ved ikke helt hvordan man sætter de der 6 taller hen i de andre atomer hvorfor og hvordan foregår det? altså hvorfor skal man sætte de der 6 taller hen i de andre jeg har om carbons kredsløb og kan bare ikke forstå det da min lærer gav mig noter i dag så derfor spørger jeg jer her. -
Koncentration, reaktionsskema samt reaktionshastighed!!
ForumindlægHej, nogen som kan hjælpe med opgave 1 og 2? :) -
rumlige vektorer
ForumindlægHej, jeg knoker virkelig med denne opgave og komme ingen vejne. Jeg sidder fast i opgave c og kan ikke rigtig komme videre. Hvis der er nogle, som gerne vil hjælpe, vil det betyde en del, -
hjææl!!!!!! hurtigt. er en mand i nød.
Forumindlæg1) en bakterie vokser fra 1000 til 2500 på 10 timer. hvor mage procent vokser den i timen ??? hvor lang tid går der før den når 10000 2) en anden bakterie vokser men 5 procent i timen, hvor mange timer går der før bakterien vokser fra 3000 til 5000 -
kombinatorik
ForumindlægHej alle så er det mig igen der spørger ind til lidt kombinatorik da jeg er så dårlig til det. Til den her opgave fik jeg de to første rigtige (altså 3628800 og 25). nr 3 fik jeg til 90 fordi 10 * 9 = 90 og nr 4 fik jeg til 100 fordi 5 * 4 * 5 = 100, men facit siger at nr 3 skal give 45 og ... -
Transformere - spændingsforskel
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en fysik rapport om transformere. Der er bare lige det lille problem, at jeg har en udregning, jeg har glemt hvad er. Jeg har målt strømmen på en primærspole på 200 vindinger og en sekundærspole på 400 vendninger og regnet spændingsforskellen (Us/Up). Jeg er ikke... -
Hjælp til fysikopgave
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? -
normal fordelt?
ForumindlægOPGAVE 1 Ved et universitet er der parkeret en stor mængde cykler. Man antager, at en cykels værdi i gennemsnit er 3000 kr. med en standardafvigelse på 2500 kr. En dag bakker en lastbil uheldigvis hen over 10 cykler. Spørgsmål 1 a) Følger gennemsnittet af værdien af de 10 cykler en normalfordeling? -
Fysik-C gitterliningen
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med at svare på det her spørgsmål. Jeg er helt lost.. :( " Vil et gitter med en lille afstand mellem gitterlinjerne have ordensprikkerne tættere på hinanden end et gitter med stor afstand mellem gitterlinjerne? Hvorfor (brug gitterligningen i dit argument)? &...
