Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 19801 til 19820 af 23489
-
Teorier (Global Opvarmning)
ForumindlægHvilke forskellige teorier er der ang den globale opvarmning? Altså jeg kender den med kortbølgede stråler som trænger gennem atmosfæren, og så når de rammer noget omdannes de til langbølgede varmestråler som har svære ved at slippe igennem atmosfæren. Men hvilke andre er der? Tak på forhånd :) -
Vidergåendeudd?!
ForumindlægEr der nogen herinde, der allerede ved hvad de skal efter 3g. Jeg skal læse psykologi- men der er endnu 1 år- til dette., Hvad skal I læse? -
Cand.Polit
ForumindlægHej Jeg står i den situation, at jeg meget snart skal have valgt videregående uddannelse og den 5. juli er der deadline for ansøgning til de videregående uddannelser. Jeg har endnu ikke helt 100 % fået afklaret hvad der skal ske efter sommeren. Jeg har altid haft i hovedet, at jeg gerne ville... -
Mat hjælp
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med 3 små opgaver her? . de hedder opgave 1.b, 1c og 2b -
Vektorer
ForumindlægHej jeg skal forklare hvad forskellen er på en tangent til en cirkel og tangten til kuglen. Men det er helt rodet og jeg kan slet ikke forstå det. Er der en der kan komme med en god forklaring, så jeg kan forstå det? :) -
Lagrange-optimering
ForumindlægHej, Har en opgave om lagrange som jeg har svært ved. Håber nogen kan hjælpe. Steen starter med at få et overblik over virksomhedens hidtidige produktionsmønster; han kan efter noget research konstatere, at virksomhedens to råvarer, arbejdskraft (L) og kapital (K), producerer output, q,... -
Jødedommen, Kristendommen, Islam - fokus i de tre religioner?
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at lave en komparativ analyse af henholdsvis 2. mosebog kap 20.1-20 (de 10 bud), Matteheus kap 5-7.13 og koranen, sura 17.22-39. Dernæst skal vi ud fra 'lovene' i de enkelte religioner sige, hvad disse forskelligartede/ens love siger om de tre religiøse samfun... -
Valg af økonomistudie - hvor, hvad og hvilken?
ForumindlægHejsa folkens Ved godt at emnet har været oppe herinde mange gange, og har også læst de fleste tråde omkring emnet igennem, men vælger alligevel at lave min egen, da jeg føler at jeg har nogle spørgsmål jeg søger svar på. Har læst en masse omkring uddannelser og er kommet frem til a... -
Beregning af hastighed af cyklist på bakke, ved friktion- og luftmodstand.
ForumindlægHej, Jeg har følgende problemstilling der desværre volder mig problemmer. I vindstille vejr kører en cyklist i frihjul ned ad en retlinet bakke med konstant længdegradient. Vi gør følgende antagelser: Bakkens længde er L = 300 m Strækningens længdegradient er it = -45 ‰ Cyklistens b... -
Skr. eks. 3A uden
ForumindlægKortfattede svar til dagens prøve for 3-årigt A-niveau uden hjælpemidler (normal ordning). Svarene til standardforsøget kommer i løbet af dagen. Der tages som sædvanlig forbehold for regnefejl, trykfejl og almindelig tåbelighed :-) Opg. 1 y=0,5x+11,5 Opg. 2 p-q Opg. 3 f(x)=3*x^2 Opg. 4 C=(2,... -
Disposition - Kemieksame
ForumindlægHej, Er der nogen der har nogen erfaringer, til forberedelse af kemi-eksamen. Jeg har for øjeblikket Kemi B - og skal forberede mig grundigt inden eksamen. Men kan ikke finde hoved og hale i noget af det - ved ikke hvor jeg skal starte osv. Hvordan skal jeg gøre? -
Ikke uddannede lærere
ForumindlægHej.. Jeg sidder i denne situation, hvor jeg lige nu går i 2.G og lige har afsluttet biologi.. Den lærer vi har er egentlig ikke færdig uddannet lærer, og han er nærmest til "eksamen" med vores klasse.. Der har derfor også været en 3-4 moduler hvor der har været censorer til stede, men... -
jurastuderende med tørklæde?
ForumindlægHej Jeg er en pige på 19 år som går med tørklæde. Jeg er lige blevet optaget på jura Købehavn. Jeg er meget nervøs og bange, da jeg har hørt en masse negative ting om studiemiljøet. Især hvis man bærer tørklædet. Der er åbenbart ikke så mange.. Anyway, jeg overvejer nemlig at droppe det helt... -
Syrer & baser
ForumindlægHvis man trækker syrer og baser op til sin eksame (folkeskole) hvad skal man så starte med at sige/fortælle og hvilket forsøg er det bedst at starte med at fortælle. Hvis man altså, fisker efter et 10-tal eller højere (: -
herons formel
ForumindlægHej .. jeg vil mega gern have hjælp til den læresætning siden den er svær. hvis nu vi siger siderne har følgende længder a=8 b=7 c=10 Så plejer jeg at sige 8+7+10 =25 så taster jeg kvadratrod på lommeregner og så 25(25-8)(25-7)(25-10) men det bliver jo ikke det rigtige resultat jeg får det ti... -
International uddannelse?
Forumindlæghej derude :) Jeg er godt igang med 3.G og er selvfølgelig i gang med, at finde ud af, hvad jeg skal lave efter min tid på Gymnasiet. Min problem ligger i at jeg simpelthen ikke ved hvad jeg skal gøre, når jeg en gang bliver færdig. Jeg kunne rigtig gerne tænke mig at læse noget der har med busi... -
integrale - søjle
Forumindlægjeg vedhæfter spørgsmålet. løsningen på spørgsmålet har jeg, som jeg har nogle spørgsmål til. ligning for at finde center af masse rcm = (∫ r dm) / M i dette tilfæde ycm = 1/M * ∫ y dm hvad er dm? -
Von, über, um?
ForumindlægHej Vil bare høre hvordan man oversætter "Ingen viden om Afrika" på tysk? Bruger man von, über eller um? :S -
hjælp til beregning af ammionium
Forumindlægjeg har brug for hjælp til følgende opgave... er helt lost De aminosyrer, der optages i blodet, vil i stor udstrækning blive brugt af kroppens celler til at opbygge nyt protein. Ofte indtager vi dog et overskud af aminosyrer via proteinet i vores kost, og disse overskydende aminosyrer bliver ned... -
Hvad beskriver gnidningskoefficienten µ?
ForumindlægJeg ved godt at det beskriver friktionen mellem to objekter, men helt præcist hvad kan man udlede af en gnidningskoefficient på µ=1 eller måske µ=2 for fx gummi og asfalt. Det har vist noget at gøre med kraften der skal til for at overvinde en anden kraft, eller hvad? Hvis µ=2 ...
