Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19881 til 19900 af 31547
-
Oversættelse
ForumindlægHej! Har problemer med en oversættelse. Håber nogen lige vil kigge den igennem for graverende fejl.. På forhånd tak!Dansk:CafépengeNu foreslås det, at hjemmeboende unge over 18 år, der går i gymnasium skal have reduceret deres SU, kaldet 'cafépenge'. I TV-Avisen interviewes en ung mand, d... -
Hjælp til uligheder
ForumindlægHej er der nogen, der kan hjælpe med denne opgave :)\n\nLøs følgende uligheder. Angiv løsningsmængnden både som interval og på tallinie\n\na) 3(x+1)-5(x+1)-5\n\nTusind tak :) -
Vil du ikke lige tjekke at jeg har oversæt rigtigt..?
ForumindlægHej Jeg er næsten færdig med min oversættelse af en tekst. Er der nogen som jeg kan sende den til, som vil rette de fejl der er..? -
Haster skal bruge det inden klokken 20.30
ForumindlægHej hvor mange symmetriakser er der i en femkant og hvor stor skal en hånboldbane på 20m og 40m være hvis den skal være i målestok 1:200 ? håber i kan hjælpe mig -
Hvordan bevæger data sig?
ForumindlægHeej NOgen der kan forklare mig hvordan data i grove træk bevæger sig på nettet? Mvh Jesper -
Henrik Pontoppidan
ForumindlægHej Gutter :) ..\n\nJeg er interreseret i at vide, hvad Henrik Pontoppidan står for i sit forfatterskab. Jeg synes, at jeg har prøvet at kigge godt efter her og der, men uden resultat. \n\nJeg håber, at i kan hjælpe mig ..\nPå forhånd tak\n/Sinz -
To ukendte sider
ForumindlægHej - Nogle, som har et forslag til denne opgave? Beregn ud fra figuren de to ukendte sider AB og CB i trekant ABC, når AC = 6, DB = 5, EB = 6 og ED = 4. På forhånd tak! -
Hjælp mængdeberegning
ForumindlægReaktion: hcl+c4h10oh -> c4h10cl+h20\n\nJeg har en massefylde for c4h10oh (2-metyl-2-propanol) på 0,79 og hcl på 1,19. jeg har 20 ml c4h10oh og 60 ml HCL. Der er 37% koncentreret HCl i. \nMolarmasse:\nc4h10oh 20*0.79 = 15,8 g\nHCl = 60*1,19*0,37 = 26,42 g \n\nJeg får M til c4h10oh 78 g/m\nHcl ... -
kvadratsætningerne
ForumindlægMan skal bruge kvadratsætningerne til, at gange parenteserne, men jeg aner ikke hvordan. Gerne hjælp og forklaring. 1. (5 + b) ^ 2 2. (4 + x ) (4 - x) I behøver ikke skrive opgave svar til præcis disse parentser, men vis mig eksampler og forklaring som jeg kan så prøve med de parentse... -
stjernesystem
ForumindlægHej allesammen, jeg har lavet sådan et opgave, hvor man havde to stjerner der cirklede om et fælles massemidtpunkt. De havde altså en vis hastighed og en vis potentiel energi i forhold til hinanden. Så blev man spurgt om, hvilken energi som man skulle bruge for at få dem uendelig langt væk fr... -
HIV-genetik
ForumindlægHey nogen der kan hjælpe med følgende opgave? 2. Giv et begrundet forslag til hvordan mutationen, som er omtalt i artiklen, nedarves. Artikel: Den sorte død slår til mod HIV Af Jens Ejsing – Jakob Skouboe 50.000 danskere kan ikke blive smittet med HIV, og endnu flere danskere er lang ti... -
Engelsk A-niveau eksamenssæt maj 2008
ForumindlægHej der ude!! Jeg skal til terminsprøve, og der er rigtig stor sandstndlighed for vi får studentereksamenssættet fra maj 2008. Jeg er rigtig nervøs for grammatikdelen, og jeg har derfor ihærdigt prøvet at finde sættet på nettet, dog uden held. Hvis der nogen der har et link, eller måske vil scann... -
Fotoelektrisk effekt
ForumindlægVed forsøg med Fotoelektrisk effekt standses de løsrevne elektroner af en stopspænding U = 1,45V. Den bestrålede overflade er lavet af en metallegering med løsrivelsesarbejdet 1,75eV. \n\n - Hvilken bølgelængde har strålingen?\n\n\n-------------------------------------------\n\nJeg får bølgelængd... -
Problemformulering
ForumindlægSkal netop igang med et stort projekt om virksomheden eksternt på mit videregående studie. Virksomheden er LEGO og jeg har brug for nogle gode ideer til en evt problemformulering der kunne omhandle kunder og konkurrenter? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til optagelesprøve på stx. Er er nogen der har været til optagelsesprøve, som kan fortælle mig, hvad det endelig handler om? Er der mundtlige eller skriftlig, og hvad kan der fx. være? -
DK og euroen
ForumindlægHej Jeg skal bruge lidt hjælp til en rapport om DK og euroen. Jeg er i tvivl om, hvad der gør, at en valutakurs er høj/lav? Inflation=fald i pengeværdi og deflation modsat?? Så er jeg også i tvivl om ERM ll .. "ERM ll går ud på at de valutaer, der er med i det ikke må svinge mere end +/- 2,2... -
Mc.world vs. jihad
ForumindlægForklar Mc.world vs. jihad. -
Orbit 3, elektriskfelt.
ForumindlægHey Folkens ..\nHar nu siddet og stenet længe nok over nedestående opgave, men kan virkelig ikk knække den.. \n\n(Orbit 3 (1. udgave) s. 233 ø13)\n\nTo positive punktladninger på 25 nC befinder sig i en indbyrdes afstand på 4,5cm.\nBeregn den elektriske feltstyrke i et punkt, der befinder sig 20,... -
Samfundsøkonomi
ForumindlægHey alle sammen, jeg undrede mig over hvilken "nyhed" som ville være godt at snakke om, når det gælder nyhed om samfundsøkonomi? På forhånd tak -
har en enkelt sætning som jeg lige skal have formuleret mest korrekt:)
Forumindlæghej er bare denne ene sætning jeg skal have hjælp med. when my heart stops,i hope i die knowing that i gave everything for those i loved.. eller siger man the once i loved?. hvad med kommaer?
