Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 19881 til 19900 af 24062
-
hjælp med problemstillinger
ForumindlægHej Jeg arbejder med tysk og psykologi i AT. Min problemformulering er: Hvorfor iscenesætter sig selv og hvilke konsekvenser har det? Jeg har svært ved at skrive nogle problemstillinger, og har derfor brug for hjælp Jeg fokuserer på skønhedsidealet - det at være slank. Jeg har en novelle og en bl... -
Hvad kan man inddrage???
ForumindlægHej :-). Jeg skal op til prøve eksamen i e-case på mandag (ODDER barnevogn). Jeg har brug for lidt hjælp til mine problemstillinger. Jeg har valgt to problemstillinger fordi de har samme løsningsforslag. problem 1: stor lagerbinding på 3,5 millioner problem 2: mange leverandører (de har en top ... -
største værdi
Forumindlægf(x,y)=x/1+x2+y2 med definitions mængden; {(x,y) ∈ R2 I x2+y2 ≤9} Jeg skal her vise at f har en støresteværdi, jeg starter med at sætte y=0 (dette gøres i et eksempel i bogen) ,så nu ser vores ligning således ud h(x)=f(x,0)=x/1+x2 . jeg differentier og for: (1-x2)/(1+x2+x4) . Men eft... -
Hvad startede Den Kolde Krig.
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver en opgave om Den Kolde Krig, men jeg har nogle problemer med at finde noget ordentligt stof. Sådan som jeg har forstået det, så blev tyskland delt op efter 2. verdenskrig, hvor der opstod uenigheder om ideologier og samfundsformer, dvs. kapitalisme vs. kommunisme. ... -
HJÆLP!!! Birthe Rønn Hornbech
ForumindlægHej Alle. Jeg har fået en aflevering for i samfundsfag, som jeg virkelig vil blive glad for, hvis en/flere af hver gad at læse igennem. Er virkelig i tvivl om jeg har nok teorier og begreber med og om sammenhængen er god nok osv osv. Vi skal sørge for at vi har et forståeligt sprog og at vi fokus... -
spektrum
ForumindlægHej. Jeg har en opgave hvor jeg skal bestemme molekylarion og basetop og mulige sumformler ud fra massespektrum som jeg har vedhæftet. Jeg har aflæst molekylarion til 217 og basetop til at være 135 Så har jeg beregnet at der er 16 carbons og 25 hydrogener. Ved at regne 217/13=16 og Antal hydrog... -
Rettelse - pleaseeee
ForumindlægHey! Jeg tænkte på om der var nogen af jer derude som ligger inde med en god slavisk gennemgang af tysk stil, for at rette grammatik med mere? Altså en måde I benytter, som fungerer super, for må ærligt indrømme jeg er lidt lost i at rette når den først er skrevet og finde hoved og hale i hvo... -
sætningsanalyse!!!! :-)
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig hvilken kasus følgende sætning er???: Hende med hunden MVH -
Andengradsligning?
Forumindlæg1. Nedenstående tabel viser sammenhørende værdier af alder og længde for en population af spækhuggere. Alder (år) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Længde (cm) 310 348 386 424 462 500 536 572 610 a) Vis, at tallene passer i en model med forskriften: , hvor er længden målt i cm., og er alderen målt i år, og be... -
Aflede funktion
ForumindlægPå figuren herunder ses graferne for funktionen f (x) og den afledte funktion f ' (x) . Graferne er angivet som Graf 1 og Graf 2. Gør rede for hvilken af graferne, der er graf for f (x) og hvilken, der er graf for f '(x) . Se vedhæftet fil. Jeg vil meget gerne vide hvad begrundel... -
Det relative pronomen oversættelse
ForumindlægTror jeg har fanget det lidt forkert. skal have oversat nedestående sætninger. Har forstået at det aldrig kan undlades på tysk og at det kan bøjes i nominativ, akkusativ, genitiv og dativ. 1. Snehvide omhandler en smuk pige, som er elsket af alle 2. Kun dronningen, som er snehvides stedmoder,... -
Kronik??
ForumindlægHvad skal en kronik indeholde? er det i jeg form ? skal den stå i spalter ? Haster :) -
Sumfunktion
ForumindlægHej. Kan I give nogle hints til a) og b)? -
hjælp
ForumindlægA) Find subjekt (grundled – x), verbal (udsagnsled – O), direkte objekt (genstandsled - ?) og indirekte objekt (hensynsled - ?) i følgende sætninger. Der er ikke alle disse led i alle sætningerne: 1. Carlos bebe muchas cervezas. 2. Las chicas bailan toda la noche. -
forskellige spg.
ForumindlægHej. (Det skal lige siges at jeg ikke har haft naturfag i snart 5 års tid) Jeg skal i 3.g efter sommer, og mangler kun naturvidenskab som det sidste. Jeg vil meget gerne starte tidligt med at blive bedre på de fag, så jeg er sikker på at kunne klare eksamen godt. Nu ved jeg godt at man skal præ... -
Udsagnsord, -ing form
ForumindlægThe coin slips out of his hand while he is crossing a brook Jeg skal her finde ud af hvorfor der skal stå "slips" i stedet for "is slipping". Kan det passe at man bruger udvidet tid (slips?) i stedet for -ing form da det er en meget pludselig handling? Eller hvad er forklarin... -
Stat
ForumindlægHey Er der en der kan pm mig omkring konkurrencestat, jeg har givet mine bud på det er bare usikker på om det er rigtigt.. Det skal bruge til eksamensopgave.. -
voksende funktion
ForumindlægJeg kan ikke lige se mig ud af den, kan jeg ikke bare regne f'(x)=0 og vise den vej? -
Strålebane efter brydning formel?
ForumindlægHej jeg har en matematik opgave jeg ikke kan løse, jeg håber der er nogle der kan hjælp :) Den er vedhæftet som billede. lige et bonus sprøgsmål er hvad er det egentlig der sker? hvad fortæller y-væriden noget om? På forhånd tak :) -
Tyske vendinger.
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til tysk eksamen og jeg tænkte på om der var nogen som har nogle tyske vendinger som de kan sende:D Evt. Dem fra studienet:)
