Søgning på: Andet. Resultater: 19901 til 19920 af 91205
-
Supplering - Medicin
ForumindlægJeg er begyndt at overveje hvilken videregående uddannelse, jeg skal tage efter 3.g. Udfordringen ligger i, at jeg nu har fået en stor interesse for de naturvidenskabelig uddannelser, men har en sprolige linje med mat b - biologi c - fysisk c - natugeografi c. Dette vil altså betyde at jeg skal s... -
Tysk lille rettelse
ForumindlægHej derude... :) Jeg er blevet bedt om at skrive en stil hvor jeg forestiller mig som lille da jeg gik i børnehave. (7 klasse niveu) Hallo mein Name ist Anders Lund. Ich bin fünf Jahre alt. Mein Kindergarten ist sehr lustig. Mein liblingslehrer heisst Mark. Wir spielen oft zusammen Fussball. Es i... -
Den sociale arv
ForumindlægHej! Skal aflevere en problemstilling (som aflevering) i morgen. Vi har fået udleveret 3 korte tekster som handler om den sociale arv og sampler-generationen. Jeg har lavet de nedenstående spørgsmål men synes selv det første (redegørende) er ret dårligt, fordi jeg i spørgsmål 4 alligevel kommer ... -
gaus-markov
ForumindlægHej jeg har lige et spm til disse 4 antagelser (spm markeret med fed) a) E(i) = 0 b) (1...... n) og (x1.....xn) er uafh c) V(i)=2 d) cov(i , j) = 0 ji a,c,d kan også skrives som: E()=0 og V()=2 * In og b kan skrives som E( x ) = E()=0 a) giver god mening, den forventede værdi... -
Perfekt studieretning, men dårlig klasse
ForumindlægHej :) Jeg har gået på efterskole, hvor jeg virkelig udviklede mig socialt, og lad mig sige det sådan at det var det fedeste år nogensinde. Jeg startede så i august på gymnasiet og havde set rigtig meget frem til det, da jeg skulle p... -
kraftpåvirkninger
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP, og har fået til opgave i fysik at gøre rede for typen af kraftpåvirkninger, som personer udsættes for i en karrusel, i et rutsjebaneloop og i en luftgynge. I rutsjebaneloopet har jeg fundet frem til: Tyngdekraft, normalkraft, gnidningskraft, kræfter på skråplan, Centripe... -
Omskriv til egne ord :-)
ForumindlægHej alle:-) Mig og en veninde har en opgave vi skal aflevre på fredag der handler om misbrug af børn i Danmark. Nogle der kan hjælpe os med at formulere denne tekst med jeres egne ord?:) tak på forhånd(: Kommunen er forpligtet til at føre tilsyn med de forhold, hvorunder børn og unge i komm... -
Måske en god idé
ForumindlægJeg har i nogen tid fulgt med i det ene useriøse indlæg efter det andet.. Enkelte gange er det meget irriterende, men faktisk kan det også være meget sjovt - det må vi indrømme... Problemet, er at disse "fjollede" indlæg er totalt malplacerede. Fx under debat: "Jeg er det perfe... -
Kan ikke finde ude af 3 Mat opgaver, please hjælp!!!
ForumindlægHej, jeg har prøvet sindsygt hårdt, men kan simpelt hen ikke finde ud af de her 3 opgaver. Er der ikke nogen der ville lære/vise mig hvodan man laver dem? Opgave 1) ''Bestem de værdier af k der gør, at ligningen -3x² + 4kx + k = 0 har netop en løsning.'' ---------------------... -
Linære regration
ForumindlægHej. Jeg sidder og kæmper med en opgave, hvor der skal bruges linære regration, som jeg har forstået det, men jeg ved ikke hvordan jeg skal komme frem til mit svar, eller besvare det opgaven lyder: Hos en vogn mand kan man købe stabilgrus. Nedeståstende tabel viser sammenhængen mellem mængde af ... -
Rente kapital osv
Forumindlæg1) På en opsparing indbetales 1000 kr. pr. halvår til en halvårlig rentefod på 2%. Bestem kapitalen umiddelbart efter den 16. indbetaling. Er det en fordel at indbetale 500 kr. i kvartalet til en rentefod, der er halvt så stor? Jeg har forsøgt at bergene opgaven. Men jeg må da gøre noget gruel... -
ordet som, som helsætningsindleder
ForumindlægJeg kender de relative pronominer 'som' og 'der' der ved visse ledsætninger bliver udskiftelige med hinanden f.eks. (1) "Han gik ned ad gaden(,) som/der strakte sig hele vejen gennem byen." Men i visse sætninger f.eks. (2) "Det lignede det samme(,) som det dér.&q... -
Logiske Symboler
ForumindlægEt sted i en matematisk tekst (rettere sagt SRP) jeg er ved at skrive ville det være særlig brugbart at kunne skrive noget vha. logiske symboler da det vil fylde mindre og hjælpe layouttet en del på dette sted. Jeg er i færd med at skrive om polære koordinater indenfor komplekse tal og vil gerne... -
Vektorfunktioner
ForumindlægEn vektorfunktion s er givet ved (10*cos(t)+5*cos(-3*t), 10*sin(t)+5*sin(-3*t) det bliver først oplyst at man har t-værdien t= pi/3 hvorefter man skal udregne punktet p hvilket jeg har beregnet til (0, 8.7) Herefter skal man finde den anden t-værdi hørende til p Her har jeg forsøgter at gøre så... -
tælletal minus baggrundsstråling
ForumindlægTabellen nedenfor viser måling af tælletal for det alfaradioaktive Pa-234. Målingen er lavet i 10 sekunders intervaller. Forinden er baggrundsstrålingen målt i 5 minutter, hvilket resulterede i alt i 720 tællinger. Når vi afbilder det korrigerede tælletal, kan vi lade det første tælletal svar... -
Overbevis matematiklærer om fejl
ForumindlægHej, jeg så min matematiklærer lave en fuldstændig fundamental fejl i dag, og han nægter at indrømme den, uanset hvor mange beviser jeg viser ham. Han siger bare at det er noget vrøvl. Han lavede dette regnestykke: 13/24*100=54% Hvor jeg siger at det er: 13/24=54%. Jeg hentyder ti... -
Cellediagram
ForumindlægHej Håber der er nogen, der kan hjælper mig med denne opgave. På forhånd tak. Et elements ene elektrode består af en Fe-stang neddyppet i en 0,0100 M opløsning af FeCl2. Den anden elektrode udgøres af en Al-stang neddyppet i en 0,200 M opløsning af Al(NO3)3. De to halvdele af elementet er forbund... -
rettelse -hjælp plz.
ForumindlægHej folkens. Jeg har oversættede et pr. sætninger hvilket jeg er usikker på om de er rigtig. Håber, at I kan hjælpe mig. på forhånd tak:) Johnny og hans legekammerat Boyd leger udmærket sammen. Det er tydeligt, at der ikke er nogen racefordomme hos Johnny. Men hans mors klodsede opførsel vi... -
Rettelse af kort spansk stil - Mi familia
ForumindlægMi Familia Tengo una madre, un padre y dos hermanos. Un hermano y una hermana. Nos llamamos la familia Ericksson. Vivimos en Odense, Hunderup en una rojo casa. Mi madre se llama Helle y tienes 45 años. Mi padre se llama Torben y tienes 50 años. Mi hermana se llama Cecilie y tien... -
Tysk, korte tekster
ForumindlægHej vil gerne have en til at kigge på disse to tekster. Hallo Mama, ich bin auf dem Bahnhof in Hamburg, aber ich kann nicht finden Jana. Ich habe zu weit mit dem Zug weg und kommen zu einer anderen Station in Hamburg. Ich fürchte die schrecklichen Menschen die hier sind. Ich würde mit dem Tax...
