Søgning på: international politik noter. Resultater: 19901 til 19920 af 22193
-
Bliver han rig? problemregning
ForumindlægJohn H. får udbetalt pengene fra sin sponsorkontrakt en gang om året. Hvor stort er sponsorbeløbet efter skat? det er 95520. Dette beløb indsætter han hvert år på en opsparingskonto, der giver 4,5% p.a. (4,5% = 0,045) han spiller fodbold i 10 år. Beregn det beløb Jørn H. har opsparet efter 10. -
Er Ømu-gælden og Den Offentlige Gæld det samme?
ForumindlægJeg vil gerne finde en 10-årig statistik over Danmark offentlige gæld, men kan kun finde denne liste over statsgælden. Jeg falder hele tiden over Ømu gælden over 10 år, er dette det samme som den offentlige gæld? Den offentlige gæld er vel = statsgælden + amter og kommuners gæld -
Dispositioner til matematikeksamen
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at se nogle dispositioner til matematikeksamen. Jeg skal selv op i mdt. matA, men niveauet må gerne være C, B (eller helst A, selvfølgelig) og vil gerne se hvordan andre strukturerer eksamen. Som sagt er emne og niveau ligegyldigt. Tak for hjælpen. -
hjælp med integration
ForumindlægHej Jeg står med en opgave der lyder: om den kontinuerte funktion f oplyses at -1∫2 f(x) dx= 3 angiv -1∫3f(x) dx?? -
omvent funktion
ForumindlægJeg har en opgave der lyder sådan: Hansen køber vin i Frankrig og sælger vinen til private med en fast fortjeneste på 15,00 kr. pr. flaske, uanset hvilken type vin, det drejer sig om. Salgsprisen pr. flaske eksklusiv moms kan bestemmes som indkøbspris pr. flaske + fortjenesten. Lad x være indkø... -
Ein tag mit Florian (Søger hjælp til at rette min stil, inden i morgen.)
ForumindlægTak på Forhånd :) -
Iphone 3g kommer til Danmark
ForumindlægDen 11. juli er datoen. Har selv glædet mig en del til den kom til DK og overvejer at købe en. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11993991.html?rss http://www.apple.com/dk/iphone/ Hvad synes du om den? For meget hype, kedelig, normal, must have, ultra kedelig? -
Analyse af "Peter Goldsworthy: One of my best friends
ForumindlægHej,.,. er d en der ha analyser teksten af "Peter Goldsworthy: One of my best friends??? tak på forhånd... -
Induktion og vekselstrøm.. 9. klasse
ForumindlægHeej .. Nogen der kan fortælle lidt om induktion og Vekselstrøm ? På forhånd tak ! :) -
Fysik C
ForumindlægLise og Anders skal begge varme vand til te. Lise benytter en elkedel, mens Anders varmer vand i en kasserolle på komfuret. a. I hvilken af opvarmningsmetoderne forventer du størst nyttevirkning? Argumenter for det. Anders beslutter sig for at bestemme nyttevirkningen. Han hælder 0,8 L vand m... -
Facit til HF Mat B eksamen 2012 August
ForumindlægJeg leder specielt efter svarene til opgave 1-6, da det er dem, som vi skal lave. Jeg håber virkelig, at nogle af jer har dem eller ved, hvor man kan finde dem. :) Jeg vil blive evig taknemmelig, hvis der var en, som kunne finde mig dem! :) Mange mange tusind tak på forhånd! :) -
Hvad skal jeg stille op?
ForumindlægHej kære mennesker. Jeg står i en helt igennem lorte situation (undskyld sproget). Jeg er dårlig til matematik. Meget dårlig. Mine karaktere lød på et 4-tal i folkeskolen (nogengange et flot 7 tal, hvis jeg fik hjælp på vejen). Nu går jeg i gymnasiet. Jeg har valgt at tage matematik på b-niveau... -
Bestem h udtrykt ved r og areal
ForumindlægHej. Nogle der kan hjælpe med denne opgave?? Et stykke metal har form som et rektangel med sidelængderne h og 2r To halvcirkler med radius r skæres ud af metalstykket som vist på figuren. Det tilbageværende metalstykke har omkredsen 6. a) Bestem h udtrykt ved r og gør rede for at a... -
Spansk afl. omkring Mexico
ForumindlægJeg har en spanskaflevering om Mexico og Immigration til fredag d. 23/04. Nogle der vil kigge den igennem for fejl? Den er ikke særlig lang: En la imagen hay la bandera de México y una pregunta. La pregunta ha escribido con mayúsculas. Ha escribido en gris con letras blanca. La pregunta es... -
Hjælp! Et lille spørgsmål i spansk
ForumindlægHej alle spansk-talende derude. Jeg har et lille spørgmål i spansk, som jeg virkelig har brug for at få svaret på hurtigst muligt. Nu ved jeg at nu man fx siger: Jeg har talt ... så på spansk bøjer man det: He hablado. Og sådan er det i alles tilfælde når man skal sige noget i førnutid, man bøj... -
Løs ligningen f'(x)=0
ForumindlægHej Jeg skal løse ligningen f'(x)=0 ud fra funktionen f'(-2) som jeg fik til at være -2,4 Grafens punkt er (-2,3) Mit problem er det at jeg ikke kan huske hvordan man løser en sådan ligning. Håber meget nogen kan hjælpe! Jeg har vedhæftet opgaven så det bedre kan forstås -
ungdomsuddanelse
Forumindlæghey er lige blevet færdig med min FSA og har fået 8,16 i gennemsnit. jeg er ikke så stolt over min karekter selvom det er det højeste jeg nogen sinde har fået. jeg i den tvivl om at det var det rigtige at vælge Gymnasiet istedet for HTX ??? jeg har valgt linjen MAT A, Fys B, Kem c jeg ville g... -
bestem rumfanget af omdrejningslegmet
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave som jeg ikke kan få til at passe, jeg har vedhæftet min opgave. -
Sange/musik uden "sangen"
ForumindlægFindes der et program, hvor jeg kan fjerne selve sangen og kun beholde musikken? Eller er det muligt med Windows mediaplayer? :S -
Hvad betyder det her?
ForumindlægHe was a reformed communist/socialist — eventually found both intellectually disgusting. Paradoxes were his logical specialty. Betyder det ikke at personen afskyede kommunisme og socialisme og dermed synes at liberalismen var mere intellektuelt funderet?
