Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 19941 til 19960 af 31467
-
Leontief matrix?
ForumindlægJeg står med en leontief matrix, som jeg er gået helt i stå i: A= 0,2 0,2 0,2 0,2 0,2 0,2 0,2 0,2 0,2 Kan det passe at (I-A)^-1 er:? 1.5 0.5 0.5 0.5 1.5 0.5 0.5 0.5 1.5 B) er her hvor jeg ikke helt kan følge med: Den ydre efterspørgsel efter output fra de 3 sektor... -
Økonomibegreb
ForumindlægHej, kan nogle forklare mig begrebet 'produktivitetsudvikling'? og ja jeg har brugt google, wiki, og den store danske. Har intet held haft. -
Hjælp til AT eksamen
ForumindlægHej folkens Jeg har skrive i min AT opgaver om pigrimsrejsen til Mekka, i religion og historie. Men jeg vil ikke om jeg har brugt fagene på lige vægt. Er der nogen af jer der vil være søde og læse min synopsisen og mit tale papir igennem om er der overhovedet lige vægt mellem de to fage. Jeg skal... -
Billed
ForumindlægHej, hvad mener man med, når man skal finde "linjer" i et billed? -
Hjælp til isoler y
Forumindlægnogen som lige kan fortælle mig hvad y giver, så jeg er helt sikker.x-2y+8=0 jeg får den til -4x, er det ikk forkert? -
komplekse tal - eksponential
ForumindlægJeg har kigget mine noter igennem og kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal løse denne opgave, er der nogen der kan hjælpe? -
Ligninger
ForumindlægHvordan løser man følgende?: 2x2 + 2 = 5x 3x2 + 8x = 3 Jeg bliver glad for alle svar :) tak -
Haster! (geometri)
ForumindlægHeej(: Jeg har en opgave der siger: Tegn en spidsvinklet trekant midt på et A4-papir. Det har jeg så gjordt. Den næste lyder så: Tegn trekantens højder. (Også gjordt) Opgaven neden under lyder så: Hvad opdager du om højdernes skæringspunkt? Hmm? Nogen der er søde at hjælpe? -
differentialkvotienten mundtlig
ForumindlægJeg har fået et eksamensspørgsmål der hedder : Gør rede for differentialkvotienten jeg ved ikke hvordan jeg skal tackle det, nogle der gider hjælpe mig lidt ?? -
OPHÆVELSE AF PARENTESERNE HÆJLP!!!
ForumindlægJeg har lavet min bevis, dog er jeg ikke sikker på at jeg har ophævet parenteserne rigtigt. Jeg godt at, der skal ganges i leddene. Jeg har vedhæftet beviset :-) -
Kemisk struktur
ForumindlægHejsa Hvordan vil i redegøre for acetylsalicylsyres kemiske struktur? Jeg tænker selv på at nævne benzoesyre og acetylgruppen som den består af. Men dette kan jo skrives på to linjer. Moelkylet er jo relativt simpelt. Hvad tænker i, når det er ment som et helt punkt i SRP? Lærerne har sikkert ... -
hvem vil hjælpe mig med geometri
Forumindlæghvem vil hjælpe mig med geometri -
Kontinuitet og integralregning
ForumindlægHar et spørgsmål angående sammenhængen mellem kontinuerte funktioner og diverse beviser i integralregning. I de fleste sætninger angående sammenhæng mellem integrale og stamfunktion, f.eks. sætningerne om areal under graf eller om substitutionsmetoden, står der altid som forudsætning at: "Fu... -
Sekskant
ForumindlægNogen der ved hvordan jeg beregner arealet af en regulær sekskant som er 5 cm i sidelængden -
Fysiske modeller og størelser
ForumindlægHej.Jeg skal til eksamen i fysik C-niveau på torsdag. I pensummet er der opgivet adskillige emner såsom fysiske modeller og størelser. MIt problem er at jeg ikke kan udfra de papirer og noter jeg har finde ud af hvad det er.Jeg ville blive meget glad hvis jeg kunne få et svar og et eksempel på de... -
Blive smidt ud fra gym pga. dårlige karaktere?
ForumindlægBlive smidt ud pga dårlige karaktere? Hej..Jeg har ikke de bedste karaktere må jeg indrømme. I januar havde jeg en snak med rektor, hvor han sagde at jeg ikke kunne fortsætte i 2.g, hvis jeg ikke fik bedre karaktere til marts - mit gennemsnit er på 2.4 ligenu, og jeg har et enkelt 7 tal. Kan... -
Diffrentialligninger
ForumindlægHeyyy!!! Er der nogen der ved hvordan man laver opg c?? -
Vektorer - vinkler
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til følgende opgave: i et koordinatsystem er der givet tre punkter A(-3,10), B(-2,4) og C(3,-5). Bestem vinklerne i trekant ABC. Kan I hjælpe derude? :) -
Eksponentielle sammenhænge
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at tegne nogle eksponentielt voksende grafer. Det har jeg gjort. Dernæst skal jeg kommentere graferne og komme med eksempler. Hvordan skal jeg kommentere graferne? Jeg skal vel ikke bare nævne, hvad a og b er? -
PHYTAGORAS!!
ForumindlægHej nogen der ved hvordan man finder ukendte sider og vinkler i vilkårlige trekanter. fx. b= 2,8 a=3,4 og vinkel b= 37,2 hvordan beregner jeg resten???
