Søgning på: Andet. Resultater: 19961 til 19980 af 91205
-
Bevis
ForumindlægJeg skal bevise sætningen for separation af de variable, jeg har gjort det ved hjælp af en række omskrivninger, men jeg har et spørgsmål (som kommer til sidst). Jeg skal bevise, at hvis y=f(x) er en løsning til dy/dx=g(y)h(x), så er y=f(x) også en løsning til ∫1/g(y)dy=∫h(x)dx. her er b... -
indsætnings rettelse....
ForumindlægIndsæt ON/IN/AT:1.The whole family were AT the airport to meet him.2.I always get totally confused when I'm IN an airport, so I never fly.3.The air is purer IN the country, they say.4.The dirt comes from the pigeons which are always resting IN my roof.5.My husband is still IN the factory, but... -
24 timers - personlighedspsykologi
ForumindlægHejsan allesammen :) Det er første gang jeg poster et spørgsmål, men jeg ville egentlig bare hører om der var nogen derude der ville give en konstruktiv kommentar eller en ide. Jeg har trukket personlighedspsykologi, hvor jeg har et uddrag fra en bog der handler om forskellige grader af sti... -
Haster -> Overs. til i morgen.
ForumindlægJeg har brug for rettelse, tak. Jeg håber jeg kan få hjælp trods det sene indlæg. Dansk. 1)Forældrene ønskede ikke, at alle klassekammeraterne skulle komme til fødselsdagen. 2) Det lykkedes for hende at nå toget til trods for den tætte trafik. 3) I må undskylde, at jeg afbryder jer. 4) Hun fik ... -
Engelsk korte sætninger... rett.
ForumindlægOversættelser: 1. Lorna is my brothers friend. (Lorna er min brors veninde) 2. The towns biggest fabric had to close. (Byens største fabrik måtte lukke) 3. After the divorce did my father move to the town in Taunton i the country Devon. (Efter skilsmissen flyttede min far til landsbyen Taunton i ... -
Lemma, korollar, proposition - Inddeling af matematiske sætninger
ForumindlægHej! Sommerferien lakker så småt mod sin ende. I den forbindelse er jeg gået i gang med at genopfriske, visse, emner, fra det foregående studieår. I denne sammenhæng, er jeg blevet i tvivl om noget, fra den allerførste tid på studiet; netop spørgmålet, hvordan de forskellige sætninger, 'lem... -
Fremtid , A og Bniveau??
ForumindlægHej jeg vil gerne have et råd hvis der er nogen der vil hjælpe mig ud af et dilemma....Jeg går kun i 1.g men tænker over hvad jeg videre skal have på A- og B- niveau. Jeg er meget interesseret i biologi,kemi, idræt og musik. Det er alle sammen ting jeg nyder. Meeeen min søster som gik på gymnasie... -
Intet der interesserer!
ForumindlægJeg står nu og skal til at vælge valgfag til mit andet år på gym. Er på sproglig linie, så det der selvfølgelig først springer en i tankerne, er om jeg virkelig har brug for det matematik i fremtiden. Jeg mener, jeg aner intet om, hvad jeg vil lave og hvad jeg kan læse videre som når jeg "ba... -
Ikke bestået optagelsesprøve
ForumindlægI morges var jeg til optagelsesprøve på et gymnasie og bestod utroligt nok ikke. Jeg kæmper i forevejen med en depression og har altid været én af de dygtigste elever i klassen. Jeg er overrasket over et afslag. Mit gennemsnit var på 8 trods min langvarige depression. Men min lærer valgte alligev... -
Hjælp til tegnsætning i disse sætninger.
ForumindlægEr der nogle som vil hjælpe mig med om tegnsætning, komma og punktummer er sat korrekt i disse sætninger. Mange tak for hjælp....Hvis det er vil jeg meget gerne hører, en lille kommentering også Could I talk to the salesman, who sold me this rust heap of a car. They constantly wondered, wha... -
bevis at f(x) har en præsis løsning i (pi,2pi)??
Forumindlægjeg har flg f(x)= 1/x - cos(x)/sin(x) for alle x∈R me x≠nπ, n∈Z Bevis, at ligningen f(x) = 0 ikke har nogen løsninger i (0; pi), og at den har præcis 1 en løsning i (pi; 2pi). Benyt Maple til at finde en approximation til denne løsning. jeg mener at have løs... -
Areal af to cirkelafsnit
ForumindlægJeg har fundet arealet af resten men mangler bare de to cirkelafsnit. jeg har løst det sådan her men der er fejl i mine udregniger da facit og dem fra min klasse har fået noget andet. nogen der vil se det igennem ok skrive ekstra decimaler hvis nødvendigt? Cirkelafsnit 1 Højde trekant 9,6 Are... -
Grammatik-fejl
ForumindlægHej, jeg har fået nogle sætninger hvor jeg skal finde en fejl i hver sætning, men der er nogle enkelte som jeg har problemer med. Det der grammatik er ikke lige min stærke side. Håber i kan hjælpe. Skriv helst hvad i gør og hvorfor 1. Where do I change train? 2. Women were becoming more political... -
Byt rundt på rækkefølge
ForumindlægHej Jeg har fået nogle sætninger, hvor ordene står i forkert rækkefølge. Er der nogen som vil hjælpe mig med at finde den rigtige rækkefølge? the empires internet Many have experienced fathers’ the their collapse of lives Their characterized swimming butlers in and holidays by pools... -
Metrik jens vejmand
ForumindlægHej Jeg sidder med et lille problem jeg skal analysere Jens Vejmand men der findes mange forskellige opbygninger af samme sang og derfor er jeg blevet lidt i tvivl. Det første har jo krydsrim og den anden udgave har parrim. Er der nogle der ved hvilken der er den originale?? Og mht metrik så er ... -
Impirisk eller hvad?
ForumindlægHej med jer, Jeg sidder og læser lidt om radioaktivitet og vi har formlen: <equation>\frac{dN}{dt}=-k\cdot N(t)</equation> Som man bruger til at bevise henfaldsloven. Men jeg ville gerne vide om denne formel som jeg har skrevet herover er en impirisk formel, eller om man kan bevise ... -
Hjælp, Hjælp til mat!!!
ForumindlægHej alle sammen .. I denne opgave står der: I et koordinatsystem er en parabel og en linje bestemt ved P(x)=x^2-8x+11 g(x)=-1/2x+1 Jeg har så sat de to over for hinanden P(x)=g(x) x^2-8x+11=-1/2x+1 x^2-8x+11+1/2x-1=0 x^2-7.5x+10=0 Jeg får x=5.765" and "x=1.735" men nu siger sp... -
Lys - og lydbølger
ForumindlægOhøj! Jeg vil gerne vide, om der er en/nogle, der kan forklare mig, hvor at lyd opfører sig som bølger, hvor at lyd kan beskrives vha. bølgelængde, frekvens osv. En anden ting jeg håber at der er en der kan svare på, er hvordan at vi kan se lys fra solen. Jeg ved, at i kerneprocessorne inde i so... -
Engelsk oversættelse... rettelse (HJÆLP)
Forumindlæghej...Er der nogen/nogle, som gider hjælpe mig med at rette min oversættelse?- hvis der evt. er nogle kommafejl,må dette også gerne rettes. på forhånd tak :)- Penge er også en vigtig faktor. Hvis investorerne synes økonomien ser fornuftig ud, investerer de, og deres penge er med til at skabe de n... -
Oversættelse af dansk tekst.
ForumindlægHej - jeg har forsøgt at oversætte nedenstående danske tekst til engelsk, men med en del besvær. Jeg vil gerne have den kigget igennem, og evt. også modtage hjælp til de sætninger jeg mangler.Morten Vestergaard, economist in Forbrugerrådet, has made a note of the "stadigt mere" agressiv...
